Onko normaalia lapsen sairastamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiteevaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiteevaan

Vieras
Lapsi 3,5v. sairastanut flunssaa lähes koko syksyn. Kauhea yskä ja nuha koko ajan. Jokin aika sitten sai korvatulehdukseen antibioottikuurin ja flunssa katosi siksi ajaksi, mutta palasi taas takaisin :( Lapsi on päivähoidossa, ollut jo vuoden. Mistä näin runsas sairastelu vois johtua? Flunssaa oli myös koko kevään ajan samalla tavalla. Terv.keskuksessa ei oteta vakavasti vaan sanotaan vaan, että yskä lähtee yskimällä, joopa joo. Onko muilla samanlaista?

Mä veisin varmaan tuossa tilanteessa yksityiselle, jos ei julkisella puolella oteta vakavasti. Haluaisin varmistaa ettei ole astmaa tai allergiaa. Entä hoitopaikka, eihän siellä ole hometta tms.?
Voimia teille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Mä veisin varmaan tuossa tilanteessa yksityiselle, jos ei julkisella puolella oteta vakavasti. Haluaisin varmistaa ettei ole astmaa tai allergiaa. Entä hoitopaikka, eihän siellä ole hometta tms.?
Voimia teille :hug:

Sillä tyttö on uudessa päiväkodissa. Kotimme on myös pari vuotta vanha vain. Mutta meillä on kissa. Voisko olla kuitenkin allergiaa :( Muita oireita esim. silmien kutinaa ei kuitenkaan ole ja iho on hyvä. Astmaa on kyllä suvussa...

Mein 3,5v tyttö on ollu kans 8 viikkoo yskässä. Oon pph ja yskä alkoi "normaalisti" siis hoitolapsetkin yski ja sairasti. Sit sairastuin ite ja mulla ja tytöllä oli niin paha yskä, et sain viikon saikkua kun ei yölläkään voinu nukkua. Noh, hoitolasten varahoidosta pk:sta tuli sit uusi yskäpöpö ja yskä meni taas pahemmaksi. Nyt oli varahoidossa lapsi joka yski tullessaan ja taas yskii koko porukka! Tuun hulluksi!! Miten tää kierrre katkee?? Lääkärissä on käyty kaksi kertaa ja yskänlääkettä vaan määrätään. Nytkin lastenhuoneesta kuuluu kauhee yskiminen...

Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
Mein 3,5v tyttö on ollu kans 8 viikkoo yskässä. Oon pph ja yskä alkoi "normaalisti" siis hoitolapsetkin yski ja sairasti. Sit sairastuin ite ja mulla ja tytöllä oli niin paha yskä, et sain viikon saikkua kun ei yölläkään voinu nukkua. Noh, hoitolasten varahoidosta pk:sta tuli sit uusi yskäpöpö ja yskä meni taas pahemmaksi. Nyt oli varahoidossa lapsi joka yski tullessaan ja taas yskii koko porukka! Tuun hulluksi!! Miten tää kierrre katkee?? Lääkärissä on käyty kaksi kertaa ja yskänlääkettä vaan määrätään. Nytkin lastenhuoneesta kuuluu kauhee yskiminen...

Minäkin olen pph ja olen ollut todella tiukkana nyt käsienpesun kanssa sillä meilläkin oli viime talvena järjetön kierre. Hoitolapset tulivat sairaina hoitoon ja oma perhe sairasti kukin vuorollaan ja PITKÄÄN. Itse sairastin pitkällisen kuumeisen poskiontelotulehduksenkin. Meidän omilla lapsilla on infektioastma, joten jokainen pikku flunssakin saa taudin heti pitkittymään ja pahentumaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:

kokeile DROSINULAA,kuusenkerkkä-kihokkisiirappia,luontaistuotekaupasta.Parempi ja luonnollisempi kuin kemialliset yskänlääkkeet,joita lääkäritkin kritisoi jo puolvuotta sitten.Ne eivät ole tervellisiä.Myös jatkuva maitohappobakteerien käyttö auttaa.DDS+ jos lapsi osaa kapselin niellä,muuten junior!

Viikonloppu oltu taas ihan hissunkissun kotona ja yskä tuntuu taas vain yltyvän :/ Kuumetta ei ole. En tiedä mitä tässä tekis. Jos ulos mennään niin tyttö yskii keuhkot pihalle. En voi ilmeisesti hoitoonkaan viedä. Sisällä kyllä jaksaa leikkiä eikä yski niin kovasti. Auttakee! Onko muiden lapsilla tällaista kierrettä? Korvatulehduksia ollut vain 2 kevään ja syksyn aikana, mutta yskää ja nuhaa lähes koko ajan lukuunottamatta kesälomaa...

Meillä on ollu sama juttu. Kipeenä on olleet vähän väliä. Käytetty lääkärissä ja lääkäri totesi nyt liikkeellä olevan 200 eri virusta ja bakteeria. Ja on huonoa tuuria saada monta eri pöpöä peräkkäin.

Sairaan avastustuskyky alenee ja saa taas uuden taudin, niinhän se menee. Meillä Relat pitää suoliston kunnossa ja vastustuskyvyn hyvänä ja todella vähän sairastellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sairaan avastustuskyky alenee ja saa taas uuden taudin, niinhän se menee. Meillä Relat pitää suoliston kunnossa ja vastustuskyvyn hyvänä ja todella vähän sairastellaan.

Olen kuvitellut että auttavat ehkäisemään vatsapöpöjä...