Onko normaalia, kyse kivusta...

Minulla alkoi menkat torstaina ja jatkuivat perjantaina päivällä melko runsaina. Perjantaina kuitenkin oli jonkin verran alavatsakipuja nimenomaan munasarjojen kohilla. Perjantai-iltana aloitin Puregon piikitykset 225 yksiköllä ja nyt sitten tänään lauantaina menkat on loppuneet kuin seinään. Varmaan koskaan ei ole ollut näin lyhyttä vuotoa. Johtuneeko piikistä? No kipu on kuitenkin jatkunut ja ehkä jopa voimistunut ja se on nimenomaan tuolla munasarjojen kohilla edelleen. Kipu on samanlaista kuin aina ennen punktiota kun munasarjat on kovilla. Nyt kuitenkin hoito vasta alkamassa ja kaikki tärähtelyt sattuvat, kävelyaskeleet jopa sängyssä kääntyminen. Olen yrittänyt ottaa ihan levon kannalta tämän päivän. Tänä iltana pitäs pistää toinen annos Puregonia ja keskiviikkona vasta on eka ultra. Kuulostaako tämä teistä normaalilta, ohimenevältä ja onko teillä ollut vastaavaa tässä vaiheessa hoitoa? Mitenkä te joilla ollut hyperi, tuleeko se vasta loppuvaiheessa vai mitenkä? Olisin kiitollinen vastauksistanne.

P.S. Tuli vielä tuosta kivusta mieleen, että voisko mitenkään olla Endon kipua? Sitä ei ole minulla todettu koskaan, mutta onko se tuollaista? Minulla on yksi lapsi joka saanut alkunsa ivf-hoidoilla.

Nostan tätä, jos joku kehtaisi vastata. Tänään sunnuntaina tuntuu, että maha ei ole niin arka esim. kävellessä mutta painellessa mahan päältä on kyllä tosi arka. Pistin eilen illalla 225 iu. Mies sanoo, että pitäs soittaa tk:een mutta minusta tuntuu, että ne ei oikein tk:ssa tiedä näistä joten soitan kyllä huomenna klinikalle.

Vastaavanlaisia tuntemuksia mulla teki melko vaaraton, mutta kivulias munasarjakysta. Hyvä idea soittaa klinikalle, ultrauskaan ei tekisi pahaa. Jos arveluttaa oma kunto, mene käymään päivystyksessä jos mahdollista.
Joskus kysta saattaa "kietoutua" muniksen ympärille ja sit onkin kiirus.
Toivottavasti vain normi menkkakipuja, en taho säikytellä :)

Yhteistyössä