onko normaalia koiran käytöstä ?

  • Viestiketjun aloittaja en oo koiraihminen joo
  • Ensimmäinen viesti
en oo koiraihminen joo
että koira hyppii ja on todella innokas kokoajan ja kaikille ihmisille ? koira on kaksi vuotias ja isokokoinen ja omistaja vaan toteaa että se on niin hulivili. eikö sitä voi oikeesti kitkee mitenkään pois kuin laittamalla koiran aina viereiseen huoneeseen kun tulee vieraita ? mua niin jurppii kun sellai vasikan kokonen hyppii ja ties mitä.
 
koulutustakoulutusta
Saahan koira olla innokas juu,mutta tuon pomppimisen saa kyllä kitkettyy pois.
Eikä sitä koiraa kyllä ainakaan kannata toiseen huoneeseen laittaa,jos ei sitten ole vaaraksi ihmisille,,ja tällöinhän on yleensä vika sitten taas siinä ettei koiraa olla osattu kouluttaa...
 
No onhan se täysin normaalia. Nimittäin kouluttamattomalle koiralle. Omistajastahan se pääsääntöisesti on kiinni mitä haluaa, osaa ja viitsii sille koiralleen opettaa. Kaikki ei koe ongelmaksi tuollaista. Aikuinen ihminen osaa varmasti kertoa jos ei halua siihen innokkaaseen koiraan lähikontaktia ottaa.
 
Normaalia koiran käytöstä kyllä, mutta ei omistajan. Helpolla sitä hyppimistä ei saa kitkettyä pois, vaatii aikaa ja hermoja. Meillä koirat rakastaa kaikkia ihmisiä ja kokoajan joutuu tekeen töitä etteivät hypi vasten, kun joku tulee käymään. Yhtä koiraa lukuunottamatta meille tullut koirat aikuisina ja hommaa riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en oo koiraihminen joo:
että koira hyppii ja on todella innokas kokoajan ja kaikille ihmisille ? koira on kaksi vuotias ja isokokoinen ja omistaja vaan toteaa että se on niin hulivili. eikö sitä voi oikeesti kitkee mitenkään pois kuin laittamalla koiran aina viereiseen huoneeseen kun tulee vieraita ? mua niin jurppii kun sellai vasikan kokonen hyppii ja ties mitä.
Meillä vanhin koira teki alkuun tuota, et hyppi suoraan ihmisiä päin. Ja on nyt 45 kiloinen, joten ei kiva jos hyppii. Käskystä saa nykyään vain hypätä vasten. Myö kitkettiin se ihan sillä, että nostettiin polvi eteen kun meinasi hypätä päin. tumahti sitten suoraan rintakehällään polvea vasten, eikä montaa kertaa tarvinut tehdä, niin lopetti. Ei tainnu kovin mukavalta tuntua itsessään. Toinen hyvä keino on, et kääntää selän aina koiralle, kun koittaa hyppiä. Mut siinä on sekin, et jos koira on ihan yli-innokas, ni hyppii silti vaikka selän kääntäis. JOten polvea eteen vain. Niin meillä teki vieraatkin ja koira oppi, ettei ketään päin saa hyppiä.
 
määä
Mä oon tehny joskus vieraille koirille niin että kun koira on hypänny oon ottanu tassuista kii enkä oo päästäny irti ennen kun koiralla on jo suht ahdistunut olo. Eivät ole hyppineet montaa kertaa enää mua vasten. Toki on fiksumpiakin keinoja opettaa olemaan hyppimättä.
 
ap
ei vaan huvita oikeen mennä edes kylään ton koiran takia. kun tekee sitä lapsillenikin jotka sitten tietenkin pelkäävät koiraa kun se on tosiaan niin iso ja touhottava. itsekin vähän pelkään koiria kyllä.
 
Meilläkin
Meillä on vajaa parivuotias isokokoinen koira, tuli meille 3kk sitten ja se on innokas ja hyppii. Työtä sen kitkeminen vaatii eikä se meillä ainakaan ole tässä ajassa vielä onnistunu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
Kyllä tuon hyppimisen saa kitkettyä pois, jos vain halua riittää.
Ei ole kaikkein helpoin homma, kun on päästänyt sen jo tuohon asti.

Kuria omistajalle!

Näin just.Koiralle pitää pienestä asti opettaa ettei hypitä.Meillä tuo saku uros on oikeasti VASIKAN KOKOINEN ja se kyllä kaatais hyppiessään ison aikuisenkin.On vähän yli kasvanut yksilö. :D

Ja kunnon pitkä lenkki päivittäin rauhottaa koiraa paljon,ehkä siltä puuttuu aktiviteetteja et purkaa energiaansa noin.
 

Yhteistyössä