Onko normaalia karvan kasvua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heyy

Vieras
Mulla kasvaa molemmista nänneistä jotain pitkiä karvoja? enkä osaa sanoa oikeen onko nuo tummia tai vaaleita, jotain siltä väliltä. Sit alapäässä kunnon puska ja menee perseeseen asti sitä karvotusta... Sit sääret karvottuu tosi helposti, onneks on vaaleita karvoja, mut voi kasvaa aika viidakoks jos ei hoida ja suht pitkiks. Sit navan alapuolelle on tullut myös kasvamaan karvaa ...? sitten, mulle kasvaa viiksikarvoja mut onneks ne on suhteellisen vaaleita ajan ne silti pois koska voi välillä erottua hyvinkin helposti... kulmakarvat meinaa kasvaa yhteen joudun aina siitä välistä ajamaan... ja muutenki meinaa nekin kasvaa tosi pitkiks joten joudun lyhentelemään

[QUOTE="Sirkkeli";26294412]Ja mullakin sama, mutta kaikki karvat mustina. Vituttaa, mutta minkäs muun voit kuin poistaa, poistaa, poistaa...[/QUOTE]

Kasvaako sulla käsivarsisissa ja poistatko nekin? Alkaa ärsyttää, kun kohta saa varmaan olkapäästä ranteeseen asti sheivata. Ei huvittais. Olkavarressa se on vielä sellasta nukkaa, joka ei haittais, mutta näyttää oudolta, jos jostain kohti alkaa raja :/ En ole tätä ongelmaa osannut ratkaista.

Kun ikää tulee lisää eli vuosia jo 40+ karvotus lisääntyy pikkuhiljaa. Itselläni on ruvennut tulemaan myös viiksikarvoja jotka on todella jäykkää viikseä joita nypin 1-2 kertaa viikossa pois. Kymmenen vuotta sitten ei ollut vielä tietoakaan sellaisesta. Myös nänneihin on muutama karva tullut. Kai ne mieshormonit lisääntyy kun ikää tulee lisää. Joillakin saattaa olla enempi mieshormonia jo nuorena ja karvotus sen mukaista. Yleensä noi menee suvussakin eli jos äidillä tai isoäidilläkin ollut runsas karvotus, on se lapsilla ja lapsenlapsillakin.

Käsivarsissa kasboi, mutta poistin ne nuorena, ja jostain syystä ne eivät kasva mulla hirveästi. Tyttärelläni kyllä. Hänestäkin on tulossa karvainen yksilö. Mutta mahassa, tisseissä, leuassa, muutama poskessa ja kaulalla, alapääkarvoitus levinnyt kohta polviin jne. Jalat ja kainalot pitäis ajaa vähintään kerran päivässä...

Mulle yksi gynekologi sanoi karvoistani, että ehdottomasti ei ole normaalia. Toinen sanoi, että "on pahempiakin nähty" ja sanoi ongelman olevan päässäni. Sain silti e-pillerireseptin "hirsutismin hoitoon".

Minulla on kyllä geneettisestikin voimakas karvoitus, säärikarvat ja käsikarvat ovat tummia. Joskus parikymppisenä alkoi tulla karvoja reisiin, navan ympärille, nänneihin... Reidet näyttää siis siltä, että häpykarvat valuu kohti polvia... Viiksissä näyttää siltä, että nelikymmpisenä mulla varmasti on sellaiset. Nyt en vielä jaksa ahdistua noista hieman tummemmista haivenista. Nämä karvat ovat siis hormoniperäisiä. Testosteronit tms. oli verikokeessa jonkun verran koholla.

Mä vihaan näitä karvoja. Jos olis rahaa, menisin jonnekin otattamaan laserilla tai vastaavalla pois. Käsikarvoja en poista, mutta nänneistä nypin pinsetillä, jalat sheivaan nilkoista bikinirajaan. Itse syön siis e-pillereitä tämän vuoksi. Toisena vaihtoehtona minulle tarjottiin jotain nesteenpoistolääkettä, jonka sivuvaikutuksena on karvankasvun vähenemistä.

Sen voi arvata, etten juuri viihdy uimahalleissa ja rannoilla. Aina on jalat joko punanäppyiset tai sänkiset.

Kun ikää tulee lisää eli vuosia jo 40+ karvotus lisääntyy pikkuhiljaa. Itselläni on ruvennut tulemaan myös viiksikarvoja jotka on todella jäykkää viikseä joita nypin 1-2 kertaa viikossa pois. Kymmenen vuotta sitten ei ollut vielä tietoakaan sellaisesta. Myös nänneihin on muutama karva tullut. Kai ne mieshormonit lisääntyy kun ikää tulee lisää. Joillakin saattaa olla enempi mieshormonia jo nuorena ja karvotus sen mukaista. Yleensä noi menee suvussakin eli jos äidillä tai isoäidilläkin ollut runsas karvotus, on se lapsilla ja lapsenlapsillakin.

Voi tytär-parkaa! En vaan tiedä keneltä itse olen saanut tämän, sillä oma äiti on alkujaan punapää, jolla hiuksetkin hennot, muista karvoista puhumattakaan. Äidinäitiä en ole tavannut. taitaa vaan aina olla ollut sitä mieshormonia mulla.

Sen voi arvata, etten juuri viihdy uimahalleissa ja rannoilla. Aina on jalat joko punanäppyiset tai sänkiset.

Itse tykkäsin uimisesta, mutta sheivaamisen kanssa on aina iso urakka. Etenkin talvella, kun annan normaalisti rehottaa. Käsivarsissa karvat eivät muuten niin haittaisi, mutta ne ovat pit-ki-ä. Oikein heiluvat tuulessa :laugh: Ja tosiaan, iho vielä on sellainen, että ärtyy karvanpoistosta, tein sen sitten miten tahansa. Nyt pitäis vielä lasta opettaa uimaan...

Yhteistyössä