Onko normaalia? (karppauksesta kysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Kolmatta päivää yritän karpata, kai tää on jotain hyväkarppausta, kun syön täysjyväleipää ja kasviksia rajoituksetta. Ongelma on nyt se, että mulla on koko ajan aivan JÄRJETÖN makeanhimo! Koko ajan tekisi mieli suklaata, jätskiä, ihan mitä vain! Melkein äsken jo söin pelkkää sokeria pussista kun on ihan hirveä olo. Edes silloin kun lopetin polttamisen, ei ollut nikotiinista tällaisia vieroitusoireita! Onko tää ihan normaalia??

Jahans, vastasin sulle tähän jo kerran, mutta näköjään lähti johku bittiavaruuteen.

Vastaus on, että on aivan normaalia. Johtuu tuosta, että syöt niitä kasviksia ja leipää rajoituksetta. ;) Ja vaikka pitäisit induktionkin, silti on normaalia, että alkuun tulee makeanhimoa (joka menee kuitenkin sen induktion aikana ohi).

Hyvällä sanon, mutta oikeasti kannattaa tutustua siihen karppaus.infon sisältöön ennen kuin lähtee tekemään muutoksia omaan ruokavalioonsa. Huomattavasti helpompaa kuin mennä pylly eellä puuhun... :whistle:

Minulle makeanhimo oli ainakin ennen vakio-olotila ja kun vaihdoin ruokavaliotani karppaavampaan suuntaan vaivasi se ensimmäisinä päivinä. . mutta ihme kyllä kun sinnitteli jonkin aikaa ilman päivittäistä sokerihumala-annosta katosi se pahin makeanhimokin.

Kyllä se välillä vieläkin vaivaa, olen torjunut sitä Paussi-keksillä tai rahkalla, jota olen makeuttanut Hermesetas-nesteellä.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Millä perusteella kasvisten ja täysjyväleivän syöminen rajoituksetta on hyväkarppausta, jos hiilareita tulee vaikka 500 grammaa päivässä?

Sepä se. On olemassa käsite "yläkarppi", jota tuo mun mielestä(nikin) enemmän noudattelee. Ja siitä, onko yläkarppaus karppausta on myös monta mielipidettä. :xmas:

Ja ap ei kannata vetää hernettä nenään. Mutta totuus on, et jos ei viitsi nähdä vähän vaivaa asiaan tutustumisen kanssa, siitä kärsii oma peppu eniten ja pahiten. Todennäkösesti homma menee metsään eikä kestä kauaa eikä vika silloin ole siinä, että karppaus ei toimisi, vaan siinä, että kokeilija ei viitsi opetella sitä oikein. ...sit tulee tällekin palstalle lisää näitä "joo, kokeilin, perseestä on" -aloituksia. :xmas:

Sorry, jos sanon kärkkäästi. Tämäkin kysymys on vaan niin perusasioita, että vaikea uskoa, et oot kovin paljon hommaan tutustunut, jos tuo tuli sulle yllärinä. ;)

Senkin vielä vinkkaan, että parempi palsta näiden karppausaiheisten kysymysten esittämiseen on se karppaus.infon oma foorumi. Täältä saat välillä kyllä niin "asiantuntevaa" apua, että...

Ja edelleen (suutu, jos tahdot): sanon tämän siksi, että sulla olisi edes mahkuja onnistua asiassa. =)

Yhteistyössä