Onko normaalia käytöstä nelilkymppiseltä, että puhuu ainoastaan mies-suhteistaan? Onko teillä tällaisia ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Täysi-ikäinen
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
Minulla on yksi ystävä, 35-vuotias. Pidän hänestä kovasti muuten, mutta puhuu kyllästymiseen asti siitä, kuinka miehet ovat häneen hulluina, toistelee kehuja ja iskuyrityksiä, ja koko ajan on porukkaa, joka yrittää häntä iskeä, haluaa häntä. Korostaa tosi usein sitä, että on niin tajuttoman ihana.

Hän on kyllä ihana minunkin mielestäni, kiva tyyppi, nätti ja hyvävartaloinen. Mutta käy vähän puuduttavaksi, kun melkein keskustelu kuin keskustelu kääntyy siihen, kun hän muka vahingossa kertoo taas jotain juttua, jonka pitäisi päättyä siihen että me muut toistelemme, että kyllä se kuule on sinusta kiinnostunut kun se noin toimii, tai että sähän oot niin ihana ja tosi nuorekas.

"Entinen Ksantippa S."
Yhtä normaalia kuin sekin, että saman ikäinen puhuu vain lapsistaan.

Näkökulmakysymys sitten, onko tökeröä vai vilpitöntä puhua vain itselleen oikeasti tärkeistä asioista. Ja oma lukunsa sekin, osaako vastavuoroisesti kuunnella muiden asioita.

Aika tylsää olisi kuunnella aina tuollaista.. Sano sille, että voitaisko puhua nyt jostain muusta välillä. Mulla on eräs ystävä, jonka olen tuntenut nuoruudesta lähtien eli yli 20 vuotta, joka puhuu aina entisistä poikaystävistään ja sitten siitä miten kaikki miehet ovat ihan paskoja.. Ei sitäkään jaksaisi aina kuunnella ! Yritän ohjata keskustelun sitten johonkin muuhun, mutta vähän yhteistä meillä nykyään enää on. Mulla on lapsi ja hänellä ei ole omaa perhettä yms. eroavaisuuksia eli elämme niin eri tavalla nykyään. Mulle on lapsi tärkein ja oma terveyteni ja hänelle työnsä !

Minä en ruukkaa kaveerata sellaisten kanssa joiden juttuja en jaksa kuunnella.
Ystävien kanssa tulee kyllä puhuttua ihan kaikkea, joidenkin kanssa mies-juttuja, joidenkin kanssa puidaan lapsia, joidenkin kanssa työjuttuja.
Eiköhän sitä jokainen puhu siitä mikä on omassa elämässä pinnalla ja tärkeää. Jos se on sen 40-vuotiaan oma juttu ne miesseikkailut niin ei minua ainakaan häiritse.

Yhteistyössä