Onko normaalia että ovulaation

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tapsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä et tunnista ovulaatiota. Luteaalivaihe, eli vaihe ovulaatiosta kuukautisvuotoon on aina säännöllinen. Aina. Sen takia, jos ovulaatio on myöhässä, on myös vuoto myöhässä. Ovulaatio voi olla kyllä ihan millon tahansa, mutta sitten vuotokin tulee eri aikaan.
Miten sä varmistat millon sulla se ovulaatio on?

Oletko ihan varma että ovuloit? Ovulaatiosta menkkoihin pitäisi kulua n.14 päivää, mikäli näin ei ole on luteaalivaiheessa jotain häikkää, eli ei ole normaalia.

Viimeksi muokattu:
taitaa kuules testisi valehdella, et ovuloi ollenkaan tai sulla on pco joka sekoittaa testiäsi. tai lasket kierron väärin tms. kummaa. luteaalivaihe on nimittäin samalla ihmisellä yleensä saman pituinen eli 10-16vrk, keskimäärin 14vrk.

osta clearbluen ovistesti. nettien myymissä halpaliuskoissa on monesti ongelmia.

mä olen testannut ovista n. 2 v. elämästäni ja aina ollut 11-12 vrk se luteaalivaihe.

clearbluen digitaalista ovistestiä käytän. pco:ta tuskin on ei ole mitään siihen viittaavia oireita.

viime kierrossa oli ovulaatio kp15 ja kierron pituudeksi tuli 29.

nyt tässä kierrossa sain ovis plussan kp12, vähän vaikea uskoa että kierrosta tulisi vain 26pvä.

gyne sanoi mulle että luteaalivaihe voi olla jopa 18vrk.

[QUOTE="tapsu";24013516]ovulaatio testillä varmistan.[/QUOTE]

Teetkö testit aina läpi kierron? Eli toisilla testi näyttää plussaa monta päivää, oletko varma että huomaat aina heti jo ensimmäisen plussan? Plussa myös kertoo vain lh-huipusta, ei itse ovulaatiosta.

[QUOTE="tapsu";24013582]clearbluen digitaalista ovistestiä käytän. pco:ta tuskin on ei ole mitään siihen viittaavia oireita.

viime kierrossa oli ovulaatio kp15 ja kierron pituudeksi tuli 29.

nyt tässä kierrossa sain ovis plussan kp12, vähän vaikea uskoa että kierrosta tulisi vain 26pvä.

gyne sanoi mulle että luteaalivaihe voi olla jopa 18vrk.[/QUOTE]

Joo, luteaalivaihe voi olla vaikka mitä, mutta samalla naisella se on aina yhtä pitkä. Eli jos sulla se on 12 päivää, on se AINA 12 päivää. Naapurin Mirjalla jos on 18 päivää, on se AINA 18 päivää. Jos sulla todistettavasti oli ovulaatio kp 15, ja nyt ovisplussa kp 12 niin se voi hyvin olla varsinainen ovulaatio vasta kp 14. Eli periaatteessa sun kierto olisi 28 päivää eikä 29. Sä taidat nyt sekoittaa ovisplussan ja oviksen?

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24013587:
Teetkö testit aina läpi kierron? Eli toisilla testi näyttää plussaa monta päivää, oletko varma että huomaat aina heti jo ensimmäisen plussan? Plussa myös kertoo vain lh-huipusta, ei itse ovulaatiosta.

aloitan testaamisen kp9. tiedän että testi näyttää plussaa useamman päivän mulla näyttää pari päivä.mulla tulee niin selkeät tulokset ettei niitä voi väärin tulkita. juu tiedän sen ettei munasolu välttämättä irtoa vaikka lh huippu tuliskin tai munasolu voi irrota vasta päiviä lh huipun jälkeen.

Luteaalivaiheen pituus vaihtelee yksilöllisesti, mutta samalla ihmisellä sen ei pitäisi vaihdella päivää tai ainakaan paria enempää.

Oisko jotain hormonaalisia ongelmia?

[QUOTE="vieras";24013754]Luteaalivaiheen pituus vaihtelee yksilöllisesti, mutta samalla ihmisellä sen ei pitäisi vaihdella päivää tai ainakaan paria enempää.

Oisko jotain hormonaalisia ongelmia?[/QUOTE]

no ei mulla ainakaan mitää vaivoja ole mitkä viittais siihen että hormoneissa olis vikaa. oon kyllä lopettanu imetyksen 6kk sitten. voiko sillä olla vaikutusta?

Mikäli naisen kuukautiskierto on säännöllinen esimerkiksi 28 päivää, munasolun voisi olettaa irtoavan 14. päivä. Munasolu voi kuitenkin irrota myös 10-16 päivää ennen seuraavia kuukautisia. Lisäksi ovulaation ajankohta voi vaihdella paljonkin, vaikka kierto olisikin säännöllinen. Ovulaatio voisi siis tapahtua milloin tahansa.

juu, näin se on . mulla ainakin vaihtele ja kaikki hormoonit, veriarvot ym.. mahdolliset täysin kunnossa. eli esim nyt kierto oli 28pv niinkuin se yleensä on ja ovuloin 4-5 pv ennen laskettua ovulaatio päivää. suosittelen kaikille lasta haluaville siis ruveta harrastamaan lemmenleikkejä jo 5pv kuukautisten loppumisen jälkeen ja joka toinen päivä siihen suurinpiirtein viikkoa ennen kuin kuukauttiset pitäisi alkaa taas. joka toinen päivä on paras eikä luo liikaa paineita ja stressia.(y)

Yhteistyössä