Onko normaalia, että kissanpennulla on "pallomaha"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9vk miauu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Soita elänlääkärille ja kysy asiasta. Täälläpäin ainakin saa neuvoja hyvin ihan puhelimen välityksellä ja kertovat sitten ainakin jos on syytä heti tuoda näytille.

Siis mitä vittua?

Otatte alle luovutusikäisen pennun, jonka entinen omistaja on syöttänyt sille MAKARONIA????

Jos tuo on teidän ensimmäinen kissa, suosittelen kissakirjan ostamista. Tuon kasvattajan jalanjäljillä ei ainakaan kannata seurata!

[QUOTE="vieras";26616296]Siis mitä vittua?

Otatte alle luovutusikäisen pennun, jonka entinen omistaja on syöttänyt sille MAKARONIA????

Jos tuo on teidän ensimmäinen kissa, suosittelen kissakirjan ostamista. Tuon kasvattajan jalanjäljillä ei ainakaan kannata seurata![/QUOTE]

Sitä itseään siis.
Ei ole eka kissa. Sitä edellinen kissa tuli 3kk iässä ja sitä edellinen on syntymästään asti ollu meillä. Kai se kuvittelee pääsevänsä halvemmalla kun ruokkii kissat ihmisten tähteillä. Tosin kissojen terveyden kustannuksella sitten.

Ota yhteyttä eläinlääkäriin. Luultavasti kyseessä on madot (hae apteekista Flubenol vet-oraalipasta, se on helpoin lääke antaa) mutta tarvitsisit myös hyvät ruokintaohjeet, kun kyseessä noin pieni vauva. Muutenkin lääkärin olisi hyvä tehdä terveystarkastus mahd. pian, koska pentu on noin epämääräisistä oloista. Onnea uudesta perheenjäsenestä, toivottavasti kaikki on hyvin. :)

• Tykkää
Reactions: Vanna
voisiko "kasvattajasta" tehdä ilmoitusta? Kävisivät katsomassa paikat..
Ihmiset - älkää IKINÄ ottako eläimiä, jos ne luvataan teille toimittaa johonkin paikkaan (ts. ette tunne kasvattajaa ja nähneet pentujen oloa ym)

[QUOTE="aliina";26616411]Ota yhteyttä eläinlääkäriin. Luultavasti kyseessä on madot (hae apteekista Flubenol vet-oraalipasta, se on helpoin lääke antaa) mutta tarvitsisit myös hyvät ruokintaohjeet, kun kyseessä noin pieni vauva. Muutenkin lääkärin olisi hyvä tehdä terveystarkastus mahd. pian, koska pentu on noin epämääräisistä oloista. Onnea uudesta perheenjäsenestä, toivottavasti kaikki on hyvin. :)[/QUOTE]

Se ell kuitenkii mäkättää tuosta noin pienen pennun ottamisesta. Toisaalta ihan sama vaikka mäkättäiskii, kunhan pentu on kunnossa. Onko se marketeista saatava kissaemon maidon korvike sopivaa? Tartteekohan toi vielä emän maitoa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja eläinsuojeluilmoitus;26616617:
voisiko "kasvattajasta" tehdä ilmoitusta? Kävisivät katsomassa paikat..
Ihmiset - älkää IKINÄ ottako eläimiä, jos ne luvataan teille toimittaa johonkin paikkaan (ts. ette tunne kasvattajaa ja nähneet pentujen oloa ym)

Me mentiin siskon kanssa sinne linkulla, matkaa n.20km. Eikä kumpikaan omista autoa ja "kasvattaja" asuu 13km päässä linkkuasemalta. Se oli meidän ehdotus, että toisi ne sinne linkkuasemalle.

Meidän kissanpentu sairastui FIP:iin, oireina just pallomainen maha, kuume, nukkuu paljon, huono ruokahalu. Soita heti eläinlääkärille! Valittevasti FIP:iin ei ole hoitokeinoa :( Jos kissanpentu on poika, tarkkaile kiveksiä, jos huomaat turvotusta, koska FIP:in ensioireet alkavat siitä.

http://www.clinivet.fi/artikkelit/kissa_artikkelit/artikkeli_17.html

http://www.elainlaakariin.fi/kissan-tarttuva-vatsakalvontulehdus-eli-fip-2/

Se ell kuitenkii mäkättää tuosta noin pienen pennun ottamisesta. Toisaalta ihan sama vaikka mäkättäiskii, kunhan pentu on kunnossa. Onko se marketeista saatava kissaemon maidon korvike sopivaa? Tartteekohan toi vielä emän maitoa? :o

Kyllähän se emonsa maitoa tarvitsisi vielä. Tosin itse en usko, että se Whiskasin kissanmaito korvaa emon maitoa milläänlailla. Itse olen antanut lisämaitona pennuille Royal caninin korvikejauhetta, jota saa esim. eläinlääkäreistä. Mutta tosiaan tuo maito ei ole ainoa syy sille 12 viikon luovutusiälle. Pentu oppii emoltaan paljon asioita ja tarvitsee emon läheisyyttä. :/

Ja ei siitä nyt kovin kauaa ole, kun suositeltu luovutusikä oli 10 viikkoa, eli et sä nyt mitään maailman kamalinta virhettä ole tehnyt. Mulla on ollut sijoituksessa paljon pentuja, myös sellaisia, jotka ovat joutuneet kasvamaan ilman emoa 5-6 viikon iästä ja ihan hyviä kissoja niistä on tullut, ainakaan niitä ei ole palautettu eläinsuojeluyhdistykselle. :D

Sen sijaan itse sinuna saattaisin tehdä kyseisestä "kissan kasvattajasta" ilmoituksen eläinsuojeluyhdistykselle.

[QUOTE="aliina";26616918]Kyllähän se emonsa maitoa tarvitsisi vielä. Tosin itse en usko, että se Whiskasin kissanmaito korvaa emon maitoa milläänlailla. Itse olen antanut lisämaitona pennuille Royal caninin korvikejauhetta, jota saa esim. eläinlääkäreistä. Mutta tosiaan tuo maito ei ole ainoa syy sille 12 viikon luovutusiälle. Pentu oppii emoltaan paljon asioita ja tarvitsee emon läheisyyttä. :/

Ja ei siitä nyt kovin kauaa ole, kun suositeltu luovutusikä oli 10 viikkoa, eli et sä nyt mitään maailman kamalinta virhettä ole tehnyt. Mulla on ollut sijoituksessa paljon pentuja, myös sellaisia, jotka ovat joutuneet kasvamaan ilman emoa 5-6 viikon iästä ja ihan hyviä kissoja niistä on tullut, ainakaan niitä ei ole palautettu eläinsuojeluyhdistykselle. :D

Sen sijaan itse sinuna saattaisin tehdä kyseisestä "kissan kasvattajasta" ilmoituksen eläinsuojeluyhdistykselle.[/QUOTE]

Kun käytän pennun ihan lähipäivinä ell luona, niin ajattelin vähän vihjasta siitä "kasvattajasta", vaikka äiti sano, ettei se ole hyvä idea mennä puuttumaan toisten asioihin, kun kuulemma osaa kissansa hoitaa. Mut äiti ei ite tiiä kissoista yhtään mitään, että hyvä alkaa pätemään. Joo, monta narttua siellä varmaan asuu kun maaliskuussa synty pentuja, toukokuussa ja sit taas on syntymässä. Mut on se kaikille koditkii löytäny.

Toivottavasti pikkusella ei ole mitään vakavaa. :'(

Herran pieksut... Otitko kissan mitään kissanhoidosta tietämättä? Pentua ei ole madotettu, sille on syötetty vääränlaista ruokaa, mitä tietoa vielä tarvitset? Madotus aivan välittömästi ja kunnollista kissanruokaa.

LISÄYS: nyt vasta tajusin, että olet ottanut sen vielä liian nuorenakin. Vaikka pentu olisi eläinlääkärin mukaan kunnossa, sinulla voi olla isoja ongelmia sen kanssa tulevaisuudessa. Sille voi tulla käytöshäiriöitä, pissailla nurkkiin etc. Ettei vaan kävisi niin, että pentu on vielä jossain vaiheessa lopetusuhan alla :(

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siis oikeesti, sinuna mä veisin kissan eläinlääkäriin HUOMENNA. Et sä voi mennä ominpäinkään sille mitään korvikkeita tms. syöttämään ja olis aika tärkee tietää onko kissa niin vanha kuin väitettiin ja onko se kunnossa! Aika kauheeta jos ajattelet että kehtaako mennä jos mäkättää.. huhhuh.

Kun käytän pennun ihan lähipäivinä ell luona, niin ajattelin vähän vihjasta siitä "kasvattajasta", vaikka äiti sano, ettei se ole hyvä idea mennä puuttumaan toisten asioihin, kun kuulemma osaa kissansa hoitaa. Mut äiti ei ite tiiä kissoista yhtään mitään, että hyvä alkaa pätemään. Joo, monta narttua siellä varmaan asuu kun maaliskuussa synty pentuja, toukokuussa ja sit taas on syntymässä. Mut on se kaikille koditkii löytäny.

Toivottavasti pikkusella ei ole mitään vakavaa. :'(

Joo, on hyvä idea puhua asiasta siellä eläinlääkärillä.

Ja nyt toivottavasti sinä huolehdit hyvin kissastasi, perehdy ehdottomasti kissan oikeaoppiseen ruokintaan ja käytä hetimiten siellä tarkastuksessa. Jos kissa on perus terve, niin eiköhän siitä ihan normaalin saa kasvatettua. Niin ja aloita kissan madotus heti huomenna!

Pitää vielä lisätä että kuinka vanha oikein olet jos äitisi neuvoo sinua tällaisissa asioissa...? Tai siis että harkitset olla puuttumatta asiaan äitisi neuvon takia. Totta hemmetissä tohon pitää puuttua jos antavat liian pieniä pentuja pois ja tekevät lisää koko ajan. Eläinsuojelu varmaan oikea osoite tai ehkä eläinlääkäri osaa myös kertoa mihin pitäs ottaa yhteyttä.

Herran pieksut... Otitko kissan mitään kissanhoidosta tietämättä? Pentua ei ole madotettu, sille on syötetty vääränlaista ruokaa, mitä tietoa vielä tarvitset? Madotus aivan välittömästi ja kunnollista kissanruokaa.

LISÄYS: nyt vasta tajusin, että olet ottanut sen vielä liian nuorenakin. Vaikka pentu olisi eläinlääkärin mukaan kunnossa, sinulla voi olla isoja ongelmia sen kanssa tulevaisuudessa. Sille voi tulla käytöshäiriöitä, pissailla nurkkiin etc. Ettei vaan kävisi niin, että pentu on vielä jossain vaiheessa lopetusuhan alla :(

Kyllä mä tiedän kissoista ja pennuista. Meillä oli itelläkii pentuja 10vuotta sitten. Minä olen syöttänyt sille kissan penturuokaa, "kasvattaja" syötti omia paskojaan.

Ja ihan vaan tiedoksi, nykyisetkin eläimet 1kissa ja kani ovat olleet pennuista lähtien, eivätkä tule KOSKAAN vaihtamaan kotia eikä kuolemaan minkään hoitamattomuuden tai muunkaan takia. Minulle kun kissa tai muu eläin tulee, niin ei myöskään kotia vaihda. PISTE! (Ärsyttää, kun ihmiset heti kuvittelee, että en tiiä kissoista mitään ja heti kun ongelmia tulee, niin kissa on sitten lopetusuhan alla!)

Pitää vielä lisätä että kuinka vanha oikein olet jos äitisi neuvoo sinua tällaisissa asioissa...? Tai siis että harkitset olla puuttumatta asiaan äitisi neuvon takia. Totta hemmetissä tohon pitää puuttua jos antavat liian pieniä pentuja pois ja tekevät lisää koko ajan. Eläinsuojelu varmaan oikea osoite tai ehkä eläinlääkäri osaa myös kertoa mihin pitäs ottaa yhteyttä.

Kirjoitin vaan tähän sen, mitä se sano. Muutenkaan hirveesti kiinnostaa sen sanomiset. Itekii se sano, että kun ottaa kissan, (toisen noista pennuista, jotka on mun luona) niin alkuun syöttää kissan ruokia mut ei kuulemma aio sitten ostaa kaupasta ruokaa,vaan syöttää just tollasta ihmisten ruokaa. Ja kun mä oon nyt hoitanu niitä, niin en tod. aio antaa sille ja siskolle sitä. Kissanpentu millään ihmisten sapuskalla pelkästään elä!

Mahtuuko muuten oikeesti iältään 9viikkoinen kissanpentu kämmenelle? Toi mahtuu, mut mistäs sen ikää saa tietää. :(

Kyllä mä tiedän kissoista ja pennuista. Meillä oli itelläkii pentuja 10vuotta sitten. Minä olen syöttänyt sille kissan penturuokaa, "kasvattaja" syötti omia paskojaan.

Ja ihan vaan tiedoksi, nykyisetkin eläimet 1kissa ja kani ovat olleet pennuista lähtien, eivätkä tule KOSKAAN vaihtamaan kotia eikä kuolemaan minkään hoitamattomuuden tai muunkaan takia. Minulle kun kissa tai muu eläin tulee, niin ei myöskään kotia vaihda. PISTE! (Ärsyttää, kun ihmiset heti kuvittelee, että en tiiä kissoista mitään ja heti kun ongelmia tulee, niin kissa on sitten lopetusuhan alla!)

Ei, vaan pelkään, että pentu tulee olemaan lopetusuhan alla sitten tulevaisuudessa. Ne käytöshäiriöt ilmenevät vasta myöhemmin. Toivotaan, ettei sinun pennullesi sellaisia tule. Älä höyryä.

[QUOTE="aliina";26616992]Joo, on hyvä idea puhua asiasta siellä eläinlääkärillä.

Ja nyt toivottavasti sinä huolehdit hyvin kissastasi, perehdy ehdottomasti kissan oikeaoppiseen ruokintaan ja käytä hetimiten siellä tarkastuksessa. Jos kissa on perus terve, niin eiköhän siitä ihan normaalin saa kasvatettua. Niin ja aloita kissan madotus heti huomenna![/QUOTE]

Huomenna soitetaan eläinlääkärille. Ja nyt mennään nukkumaan, jos saadaan nukuttua kun mietityttää tuo pikkunen.

No ei todellakaan mahdu kämmenelle 9 viikkoinen pentu. :O Mulla on nyt n. 8 viikkosia pentuja ja eivät mahdu kämmenelle, ennemminkin kahdelle kämmenelle! Onko silmät siniset?

Ei, vaan pelkään, että pentu tulee olemaan lopetusuhan alla sitten tulevaisuudessa. Ne käytöshäiriöt ilmenevät vasta myöhemmin. Toivotaan, ettei sinun pennullesi sellaisia tule. Älä höyryä.

Epäilen kyllä ettei tule. :) Siskolla oli kissa, jonka sen mies oli ottanu 7viikkosena, niin sen ainoa käytöshäiriö oli lakanan imeminen. Ärsyttää vaan ku toinen sisko sano(joka ite vei ukkonsa takia kissan löytöeläinsuojaan), että pilaan elämäni kun otan kissan ja että en pääse enää ikinä kotoani minnekään, koska mulla on kissa. Eipä tuo toinenkaan kissa ole paljoa sitä menemistä estänyt, kun ei ole kauaa poissa.

[QUOTE="aliina";26617162]No ei todellakaan mahdu kämmenelle 9 viikkoinen pentu. :O Mulla on nyt n. 8 viikkosia pentuja ja eivät mahdu kämmenelle, ennemminkin kahdelle kämmenelle! Onko silmät siniset?[/QUOTE]

Ei sitä väriä oikeen erota, ne on aika tummat. Minkäköhän ikänen toi sit on? :o
Ku eilen käytiin hakee kissat, oli kokoajan sellanen pelko, ettei tää pääty hyvin. Tätäkö se sit on, että akka valehteli kissan iänkii?

Yhteistyössä