Onko normaalia, että ihminen ei sairastu edes flunssaata moneen moneen vuoteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Superman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Superman

Vieras
Mies ei ole yli kuuteen vuoteen sairastanut edes perusflunssaata. Ei mitenkään suojaa itseään viruksilta tai muilta taudeilta. Talvikausina luonnollisesti syömme runsaammin tuore hedelmiä, tuore kasviksia jne. Joten voiko vitamiinit oikeasti suojata elimistöä viruksilta paremmin? Itseeni ne eivät ole paljon auttaneet, joten voihan se olla geeneissäkin

Ihan normaalia. Minä en ole aikuisiällä ollut kertaakaan oikeassa kuumeessa, noin kolmen vuoden välein on lentsunpoikasta, mutta menee parissa päivässä ohi ilman kuumeiluja. Yhden multivitan otan päivässä ja silloin tällöin syön vihanneksia/hedelmiä, en mitenkään runsaasti. Lapsellani 1v4kk oli juuri elämänsä ensimmäinen lentsu, samanlainen kuin minulla, ei kuumetta eikä kestänyt kuin pari päivää. On jo päiväkodissa, mutta eipä siltikään sairastele. Geeneissa se kai menee? :)

On kai. Mä en ole 10 vuoteen sairastanut kunnolla flunssaa, enkä mitään muutakaan tautia. Mahataudit muhun ei tartu ollenkaan. Flunssat on mulla sellaisia että päivän parin ajan väsyttää, saattaa olla nuhaa, sitten kun menen vaan nukkumaan ja nukun, niin se on ohi.
Meillä oli kaikki muut sikainfluenssassakin, paitsi minä.

Taitaa geenit vaikuttaa. Mä poltan paljon, syön toosi huonosti ( en juuri lainkaan ) , ja juon kaljaa. Kuuteen vuoteen en sairastanut mitään. Viime talvena oli kahden päivän yskä.

On. Itse olin (ennen viime joulua) kipeänä viimeksi vuonna 2003. Nyt sit viime jouluna näin 8 terveen vuoden jälkeen sain oksennustaudin. Tosin tästä syytän lapsia, jos heitä ei olisi elämääni siunaantunu niin olisinkohan tautia saanut :p Ken tietää.

Kai se on normaalia?

Mä kuulun ihmisiin, jotka ei sairasta ja onneks lapset näyttää olevan samaa kastia.

Mieskään ei oo sairastellu vuosikausiin (tosin oli kuulemma nuorempana usein kipeänä)... mut nyt hän on kyl flunssassa :(

On normaalia, ei mullakaan ole ollut flunssaa vuosiin. Tai mitään muutakaan tautia. Ei voi elintavoista johtua, elän todella epäterveellisesti, poltan ja juon ja syön roskaruokaa. Se on varmaan ihan geeneissä, ei mun lapsetkaan sairasta oikeastaan koskaan. Tai vanhempani, en edes muista olenko koskaan nähnyt heitä kipeänä. Sen tiedän, että isäni teki työuransa 35 vuotta ilman ainuttakaan sairaslomapäivää.

Itse oon ollu nyt noin 3 vuotta ilman minkäänlaista flunssaoireilua. Fillaroin talvellakin takki auki kovassa tuulessa ym hölmöä. Menin tahalteni kaverin luo kylään kun sillä oli tosi paha pöpö. Juotiin samasta tuopistakin mutta ei mulle tullut mitään muuten, paitsi tunsin noin 15-30 sekunttia kaverin kurkkukivun joka oli tosi kova!? Se oli vähän outo juttu.
Jännittää pikkasen että kun seuraavan kerran lentsu iskee, jos iskee, niin iskee varmaan tosi kovin.
Yksi syy ettei ole hetkeen iskenyt voi olla kun meinasin kuolla tosi häijyyn aikuisiän tulirokkoon viitisen vuotta sitten :D

Meidän perheessä on ollut aina koiria ja kissoja + undulaatteja.. Pitäisi auttaa vastustuskykyyn melkoisesti. Myös se ettei elä tätä nykyihmisen "steriiliä" elämää. Eli hinkuta joka toinen päivä lattioitaan mopilla tms ylisiivousta. Voi silti elää siivosti ja todennäköisyys sairastua on huomattavasti pienempi. Tupakoinnin lopettaminen on suotavaa jos sairastelee usein.. tai ehkä muutenkin jos haluaa maistaa ja haistaa + paljon muuta hyvää..

Ei mulla ole ollut vuosiin kunnon flunssaa, tai ei ainakaan kuume nouse. Vesirokkoa ei koskaan, noroa ei koskaan, vatsatauti joskus pienenä parin oksennuksen voimin,ei ikinä korvatulehdusta, angiinaa tms. Mä en ole koskaan sairastanut oikeastaan. Miehellä sama. Lapsetkaan ei ole koskaan olleet kipeinä kuin päivän flunssassa. Ei ole oksentanut tms ikinä. Kummankin suvut tosi terveitä. En tiedä mistä johtuu, meihin ei vaan tartu mikään.

[QUOTE="vieras";25780462]Veli söi ensimmäisen lääkekuurin 9kk:n iässä ja seuraavan armeijassa 20 vuotiaana[/QUOTE]

En tiedä mitä tarkoitetaan lääkekuurilla (antobiootteja?), mutta minä en ole ikinä ollut lääkekuurilla, olen nyt 45 v. Minulle tulee kyllä mahatauteja, on ollut niitä ainakin 6-7 elämän aikana, samoin nuha on silloin tällöin, n. muutaman vuoden välein. Raskaana ollessa olen sairastanut yhden influenssan. Lapsena oli normaalit rokot, mutta siinä se on ollut toistaiseksi.

Ihan normaalia. Minä en ole aikuisiällä ollut kertaakaan oikeassa kuumeessa, noin kolmen vuoden välein on lentsunpoikasta, mutta menee parissa päivässä ohi ilman kuumeiluja. Yhden multivitan otan päivässä ja silloin tällöin syön vihanneksia/hedelmiä, en mitenkään runsaasti. Lapsellani 1v4kk oli juuri elämänsä ensimmäinen lentsu, samanlainen kuin minulla, ei kuumetta eikä kestänyt kuin pari päivää. On jo päiväkodissa, mutta eipä siltikään sairastele. Geeneissa se kai menee? :)
älä perkeles mee vetää mitää multivitoja vaa kunnon rehui ja hedelmii!!!!

Mies ei ole yli kuuteen vuoteen sairastanut edes perusflunssaata. Ei mitenkään suojaa itseään viruksilta tai muilta taudeilta. Talvikausina luonnollisesti syömme runsaammin tuore hedelmiä, tuore kasviksia jne. Joten voiko vitamiinit oikeasti suojata elimistöä viruksilta paremmin? Itseeni ne eivät ole paljon auttaneet, joten voihan se olla geeneissäkin
se, että mies ei sairasta mitenkään johtuu ihan siitä, että hän ei turhaan itseään suojele, ja kerää siten vastustuskyvyn itselleen

Ennen lapsia olin aina monta vuotta putkeen täysin terve, sitten saattoi joku pikkuflunssa olla, minkä jälkeen taas meni useampi vuosi ilman mitään tauteja. Lasten/päiväkotiarjen tultua, on vähintään muutama flunssa ollut per vuosi + oksutaudit, rokot yms päälle.

Yhteistyössä