onko normaalia että 3,5kk ikänen vauva nukkuu 12 tuntia syömättä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mie ajattelisin et noin pieni ei vielä selviä noin pitkää aikaa ilman ruokaa. Sokerit laskee liikaa unen aikana, no riippuen tietty siitä mitä olet syöttänyt. Mut pienen pieneen masuun ei mee kerralla niin paljoo et riittäis puoleen vuorokauteen. Itse kyllä herättelisin.

Meillä nyt 9kk ikänen tyttö, ja nukkuu myös 12tuntia syömättä. minusta se on ihan normaalia, ei meilläkään ton ikäsenä välttämättä syöny kun kerran yössä, ei aina sitäkään. autto varmaan sekin aika paljon että n.1kk iästä lähtien nukku omassa sängyssä :o)

niin ja neuvolassa sanottiin silloin mulle että kyllä se herää kun sillä on nälkä et voin antaa nukkua, jos hän ei olisi silti kasvanut niin hyvin niin olisin joutunut herättää ja syöttää mutta koska kasvoi kuitenkin hyvin oli ok antaa hänen nukkua.

meillä on nukuttu tuossa iässä. Välillä oli kausi, ettö söi taas kerran. Nyt ikää reilu 5kk ja on kyllä joka yö tuon ajan syömättä. Jos kasvaa ja kehittyy normisti, niin anna nukkua.

No ei meille ainakaan sanottu että olis jotain vialla kun kuopus nukkui viikon ikäisestä yöt heräämättä (aluksi 9h, ja sitten 12h) . Laitoksella ollessa, ja vielä muutamana yönä kotona, yritettiin herätellä syömään, mutta kun ei syönyt vaan jatkoi unia, niin minkäs teet. Hoitajat sanoivat että 5 tunnin välein täytyis herätellä, mutta kyllä se lapsi itse herää kun nälkä on. Ja esikoinen alkoi nukkua 2kk ikäisenä 12 tunnin unet heräämättä, ja molemmat ovat nyt ihan terveitä ja energisiä lapsia.

Meidän lapsukainen nukkui jo laitoksella tuollaisia yöunia. Ja sama jatkuu edelleenkin, vaikka ikää on jo 5-vuotta. Aina ollut hyvä nukkumaan yöt ja vielä päivällä otti 4-6h yöunet.
joten anna lapsen nukkua kun nukkuu!

Ei varmaan kovinkaan tavallista, mutta ei epänormaaliakaan, lapset ovat erilaisia. Kyllä normaalipainoisena syntynyt, terve lapsi saa nukkua noinkin pitkään ilman, että herätettään. Älä ainakaan herättämään mene. Ole vain tyytyväinen, että nukkuu:) Tuon ikäsiellä rytmit muuttuu vielä monta kertaa ja voi tulla vaiheita, että herää kahden tunnin välein.

Meillä esikoinen nukkui 4kk ikäisestä läpi yön, söi noin kymmenen tunnin pästä ja jatkoi unia, aina on syönyt vain kerran yössä. Päivällä on kyllä sitten nukkunut vähemmän.Kuopus on pitkään syönyt kaksi kertaa yössä.

Kyllähän 3½kk ikäisen vuorokauden unentarve on n. 15h, mutta kaikkihan on yksilöllistä.

Meil on jokainen muksu nukkunu tuossa iässä sen 10-12 tuntia syömättä.
Pienin oli 6vkoa ja nukkui 10h syömättä niin neuvolasta hädissäni kyselin, annanko nukkua vai herätänkö ja sitä terkkaa nauratti ja sanoi että anna vaan nukkua! Kyllä sit herää kun on nälkä!!
illalla tankkas tosi kovi jokainen ja aamulla kun heräs niin taas kauhee tankkaus ja pienet nokoset ja sit hereillä pitkän aikaa!

Pitäisköhän lisätä!
Nyt muksut on 8, 6 ja 3v ja nukkuvat kaikki 10-12 tuntia yössä. Kovia nukkujia kuten minäkin :D

no huh. kaikki kun vaahtoaa aina siitä että kun vauvat heräilee öisin monta kertaa jne. tyttö on nyt viikon verran nukkunut tollee että 12 tuntia putkeen! sopii kyllä mulle. kiitos kaikille vastauksista!

Voi antaa nukkua. Ei tarvi herättää syömään jos kasvut ok. Meillä molemmat tuollaisia, tosin kuopuksen painon kans oli syntymän jälkeen ongelmia että sitä piti herätellä alkuun tiheään että saatiin painoa kunnolla nousemaan.

huh kun oikein säikähdin kun tää mun alotus oli tos etusivulla :D
Normaalia tuo nukkuminen näyttää olevan... Viimeyönä nukkui kans sellaset 11 tuntia! heräsin aamulla iloiseen jokelteluun! Niin ja nukkuu omassa sängyssä! Kasvaa tosi hyvin! neuvolasta sanottiin ettei tarvii mitään soseita antaa. pelkällä tissimaidolla mennään :D

Yhteistyössä