Onko normaalia alkaa pelkäämään miestä tällaisen asian takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihan näin monta vuotta baarityötä tehneenä voin sanoa, että kyllä ne miehet (ja naiset) niihin tilanteisiin tuntuu ajautuvan ihan tosta noin vain. joku pöytä voi olla rauhallinen ja kuulua nauruskelua kunnes joku on ihan sekunnin murto-osassa jo kiinni jonkun kauluksessa. se, että miehet tappelevat baarissa tms ei tarkoita heti sitä, että kyseinen mies olisi homman aloittanut. hyvin usein näen tilanteita joissa ei ole niin mitään järkeä, eikä kukaan osapuolista edes loppujen lopuksi tiedä mistä kaikki alkoi.

en tiedä onko se jokin testosteronijuttu, mutta monilla miehillä tulee humalassa sitä uhoa. ja jotkut miehet napsahtavat ihan tuosta noin vain, kun taas jotkut sitten ihan oikein hakemalla hakevat sitä nyrkkiä naamioonsa.

[QUOTE="a p";22547777]Sanoin miehelle että en halua hänen juovan. Sanoi kyllä ettei ikinä minulle tekisi mitään mutta voi olla juomatta jos minusta tuntuu siltä. Eipä tuo useinkaan missään ryypiskelemässä käy edes, ehkä n. 3-4kertaa vuodessa.
Aloin miehen kanssa seurustella, koska mielestäni hän on mukava kaikille (kaikki hänen kaveritkin sanovat ettei kukaan ole niin hyvä tyyppi kuin mieheni), fiksu, ajattelee muita ja uskoin ettei minun koskaan enää tarvitsisi pelätä omassa kodissani, juuri sellainen mies jonka kanssa haluan viettää lopun elämääni. Helvetti että on tyhmä ja sinisilmäinen olo...[/QUOTE]

Ihan hyvältä tyypiltä hän kuulostaakin.

Eikä ole sinua koskaan uhannut, vai onko?

Ymmärrän, että sulla on suurensuuri henkinen painolasti entisestä suhteestasi johtuen, mutta ei se ole nykyisen miehesi syy etkä sinä voi traumojasi häneen purkaa. Jos hän kohtelee sinua hyvin, ei ole käyttäytynyt pelottavasti sua tai lapsia kohtaan, niin eiköhän hän ole hyvä mies? Vaikka juokin pari kertaa vuodessa, ja oli pikkujouluissa joutunut käsirysyyn.

en tiedä onko se jokin testosteronijuttu, mutta monilla miehillä tulee humalassa sitä uhoa. ja jotkut miehet napsahtavat ihan tuosta noin vain, kun taas jotkut sitten ihan oikein hakemalla hakevat sitä nyrkkiä naamioonsa.

Fiksu mies ei juo, jos tietää että hänen kohdallaan joka pullo tuppaa olemaan rähinäviinaa (niinkuin joillain valitettavasti on - ääliöt sitten pitävät kiinni oikeudestaan juoda silti ja pilaavat uhollaan muiden tunnelman niin baarissa kuin kotonakin).

Jos miehesi on joutunut vaan kännissä noihin tilanteisiin, niin minusta kuulostaa hyvältä, että hän on luvannut lopettaa kokonaan juomisen. Auttaa paljon ja kertoo hänen asenteestaan, jos hän on oikeasti valmis hankkiutumaan eroon taipumuksestaan aggressiiviseen käytökseen vaikka se tarkoittaisi alkoholista luopumista.

Ihan hyvältä tyypiltä hän kuulostaakin.

Eikä ole sinua koskaan uhannut, vai onko?

Ymmärrän, että sulla on suurensuuri henkinen painolasti entisestä suhteestasi johtuen, mutta ei se ole nykyisen miehesi syy etkä sinä voi traumojasi häneen purkaa. Jos hän kohtelee sinua hyvin, ei ole käyttäytynyt pelottavasti sua tai lapsia kohtaan, niin eiköhän hän ole hyvä mies? Vaikka juokin pari kertaa vuodessa, ja oli pikkujouluissa joutunut käsirysyyn.

Ei KOSKAAN. Onneksi hän vielä ymmärtää kuinka tuo vanha suhde minuun vaikuttaa. Onneksi tilanne on kuitenkin jo paljon parempi. Muutama vuosi sitten saatoin alkaa itkeä jo jos joku teki jonkin äkkinäisen liikkeen jota säikähdin.

Tämä keskustelu kyllä helpotti jo paljon. Sai purkaa itseään edes vähän johonkin. Kiitos kaikille! :flower:

Entä jos mies on vartija tai poliisi...
Pelkääkö poliisin vaimot tulevansa ammutuksi tai vartijan vaimot pampulla hakatuksi?

Ei se meinaa sitä jos joudut käsirysyyn , että heti ensimmäisenä hermot menetettyä kävisit omaan lapseen tai vaimoon kiinni.

Tässä täytyy erottaa kaksi eri asiaa.

1) Miehet jotka hakkaavat vaimojaan muuten vaan koska on paha päivä.

2) Miehet jotka hakkaavat vaimojaan kun vaimo pettää/jättää/tekee muuta.

Todella harva on 1:n, mutta 2:ia on paljon.

ihan ihme juttuja!!! Ensiksikin ihminen on evolutionäärisesti niin nuori laji, että se ei mitenkään ole pystynyt vielä tukahduttamaan alkeisaggressiotaan. Se että ihminen puolustautuu uhan edessä on elämän edellytys, ei merkki kykenemättömyydestä parisuhteeseen. Nyt naiset vähän jäitä hattuun. Haluattekko tossuäijiä, jotka ei tiedä, miten toimia, jos joku uhkaa perhettä? Itsekin naisena olen turvautunut tarvittaessa (raiskausuhka) fyysiseen väkivaltaan, ja olen siitä erittäin ylpeä. Jos ap on niin heikko astia, ettei kestä nähdä väkivaltaa niin tervemenoa tosielämästä jonnekin . Ja mitä hiiriä täällä vastailee palstalla? Toivottavasti ap:n mies löytää naisen, joka osaa arvostaa hänen "primitiivistä" puolustautumistaan. Ap voi vaan lukuisten muiden naisten kaltoin haaveilla prinssimaailmasta. Kiitos ravintolatyöntekijälle, joka puhui asiaa.

[QUOTE="vieras";22547639]Mä oon aina ihmetellyt, miten tuollaisiin tilanteisiin "vaan joudutaan"? Kun ei mun omasta tuttavapiiristä kukaan normaali-ihminen ole ikinä joutunut tilanteeseen, missä olisi pakko lyödä ketään. Nää kuuma-kallet vaan. Kyllähän sitä nyt kelle tahansa joku tulee aina vittuilemaan jos viettää aikaansa paikoissa, missä on paljon humalaisia, mutta mun kokemusteni mukaan fiksuina pitämäni ihmiset yleensä vaihtaa maisemaa siinä vaiheessa, koska mikään ei ole niin turhaa kuin yrittää todistaa humalaiselle että se on väärässä.
[/QUOTE]

No mäpä kerron yhden tapauksen. Sukulainen oli baarissa, meni ulos puhumaan puhelimeen. Ulkona oli pari muutakin. Yksi tyyppi lähestyi ja tönäisi, sukulainen jäi hoomoilasena katsomaan ja kysyi jotain tyyliin että "Mitä sä nyt oikein??" Kääntyi mennäkseen takaisin sisälle ja käveltyään pari metriä ovelle päin tunsi jotain todella ilkeän tuntuista kurkussaan. Tiesi että se tyyppi on selän takana ja kääntyi ympäri. Näki puukon siinä vaiheessa kun se upposi kylkeen. Potkaisi ja juoksi baarin ovelle ja seuraaviin portaikoihin pyörtyi jonka onneksi myös portsari näki. Kurkku auki ja kylessä reikä keuhkon sivua raapien. Tyyppi ei ollut entuudestaan tuttu.