Onko normaalia alkaa pelkäämään miestä tällaisen asian takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nyt harmaana"

Vieras
Itsellä siis taustalla väkivaltainen suhde ja vieläkin sen takia on lääkitys ahdistuneisuushäiriöön. Mies ei ole ikinä ollut minua tai lapsiamme kohtaan väkivaltainen. Eilen illalla oli kuitenkin pikkujouluissa tapellut jonkun tyypin kanssa. Siis ihan nyrkein.... Tänään olen huomannut yhtäkkiä pelkääväni häntä tuon tappelun takia ja pelkään että tekee minulle tai lapsille jotain jos suuttuu. :(

No kyllä tuo minusta kertoo miehestä aika negatiivisia asioita. Ei mun nykyinen mies vaan ikinä eläissään ole mihinkään käsirysyihin joutunut juhliessaan, väkivaltaisen exän kohdalle niitä jotenkin kummasti sensijaan "sattui" useinkin. Joten ymmärrän kyllä hyvin että tuolla taustalla olet huolissasi, vaikka se olisikin vähän ylimitoitettua.

[QUOTE="a p";22547515]Jotenkin vaan tuntuu että pelkään väkivaltaa ja väkivaltaisia ihmisiä yleensäkin. Vaikkei se väkivalta siis kohdistuisi minuun..[/QUOTE]

Musta toi on ihan fiksua. Kumpikaan mun muuten väkivaltaisista existä ei ikinä suhteemme aikana lyönyt mua, mutta heidän väkivaltainen luonteensa heijastui kuitenkin muuhun käytökseen aggressiivisuutena, josta sain kärsiä. Ahdistun todella paljon kaikenlaisesta mesomisesta, arvaamattomista raivonpuuskista, huutamisesta ja tavaroiden tuhoamisesta itsessään vaikkei ollut syytä pelätä sen johtavan minuun kohdistuvaan väkivaltaan ja elin kotona ihan kusi sukassa etten vaan suututtaisi toista.

En kuitenkaan tahtoisi enää elää ihmisen kanssa, jolle väkivalta on tai on ollut luonteva käyttäytymismalli yhtään minkäänlaisessa tilanteessa. Se kertoo kuitenkin ihmisestä aika paljon.

Vielä kun vihdoinkin vuosien jälkeen sain tuon lääkityksen kanssa ne kamalat ahdistukset pois melkein kokonaan, nyt on koko päivän ahdistanut ja ollut ihan kamala olo. :( Täytyy varmaan koittaa jutella sen kanssa. Jotenkin luottamus ainakin toiseen huononi tämän tapauksen takia...

[QUOTE="vieras";22547538]Vähintään kannattaa jutella miehen kanssa että onko hänella tapana joutua tappeluihin.[/QUOTE]

Ei ole ainakaan ikinä sinä aikana tapellut kenenkään kanssa kun me ollaan yhdessä oltu. Nuorempana kyllä on mutta siitä on jo pitkä aika.

Mun mies on superkiltti (ei raivoa kotona, ei paisko tavaroita, tms), mutta on se pari kertaa joutunut tirpaisemaan jotakuta yöelämässä.

Mä oon aina ihmetellyt, miten tuollaisiin tilanteisiin "vaan joudutaan"? Kun ei mun omasta tuttavapiiristä kukaan normaali-ihminen ole ikinä joutunut tilanteeseen, missä olisi pakko lyödä ketään. Nää kuuma-kallet vaan. Kyllähän sitä nyt kelle tahansa joku tulee aina vittuilemaan jos viettää aikaansa paikoissa, missä on paljon humalaisia, mutta mun kokemusteni mukaan fiksuina pitämäni ihmiset yleensä vaihtaa maisemaa siinä vaiheessa, koska mikään ei ole niin turhaa kuin yrittää todistaa humalaiselle että se on väärässä.

Yksi exä kyllä selitti, että saa aina turpaansa, koska on ulkomaalainen ja erään alakulttuurin edustaja (enpä muilta samoista taustoista olevilta ole kuullut muuta, kuin että suuta saattaa joku joskus tulla soittamaan, siinä kaikki). Kummasti vaan silloin kun itse sen kanssa olin missään ne tappelut oli ihan poikkeuksetta sen aloittamia ja muutenkin siitä itsestään tuli tosi rasittava riidanhaastaja kännissä, yritti kenen tahansa kanssa saada tappelua aikaiseksi vittuilemalla tai vaikka tönimällä, jos ei muuten saanut toista hermostumaan. Sit vielä olis pitänyt sitä paijailla kun on joutunut rasistisen viharikoksen kohteeksi, anna mun kaikki kestää. Oman selityksensä mukaan aina joku oli hyökännyt kimppuun täysin ennalta arvaamatta ja hän ei tietenkään ollut tehnyt mitään.

Kyllä mies voi ajautua kännissä käsirysyyn vaikkei ikinä voisi sormellaankaan koskea naisiin tai lapsiin.

Miten voi "ajautua"? Joku tarttuu väkivalloin sen kädestä kiinni ja mottaa sillä toista ihmistä? Miten oikein ajaudutaan pahoinpitelemään muita ihmisiä täysin vastoin omaa tahtoa ja periaatteita?

Ihan samallalailla se käsirysyyn joutuminen toisen miehen kanssa on oma valinta kuin naisen ja lapsenkin lyöminen.

[QUOTE="vieras";22547669]Miten voi "ajautua"? Joku tarttuu väkivalloin sen kädestä kiinni ja mottaa sillä toista ihmistä? Miten oikein ajaudutaan pahoinpitelemään muita ihmisiä täysin vastoin omaa tahtoa ja periaatteita?

Ihan samallalailla se käsirysyyn joutuminen toisen miehen kanssa on oma valinta kuin naisen ja lapsenkin lyöminen.[/QUOTE]
Jos joku lyö turpaan, silloin saa puolustautua. Kiltilläkin miehellä on oikeus suojella fyysistä koskemattomuuttaan.

Ei mun mielestä kannata pelätä. Naisten ja lasten hakkaajat on ihan oma lukunsa. Miesten keskinäiset tappelut taas ei mun mielikuvan mukaan mitenkään liitty ed. mainittuihin :)
Joten ei hätää...
Juttele miehesi kanssa asiasta.

[QUOTE="vieras";22547639]Mä oon aina ihmetellyt, miten tuollaisiin tilanteisiin "vaan joudutaan"? Kun ei mun omasta tuttavapiiristä kukaan normaali-ihminen ole ikinä joutunut tilanteeseen, missä olisi pakko lyödä ketään. Nää kuuma-kallet vaan. Kyllähän sitä nyt kelle tahansa joku tulee aina vittuilemaan jos viettää aikaansa paikoissa, missä on paljon humalaisia, mutta mun kokemusteni mukaan fiksuina pitämäni ihmiset yleensä vaihtaa maisemaa siinä vaiheessa, koska mikään ei ole niin turhaa kuin yrittää todistaa humalaiselle että se on väärässä.
[/QUOTE]

Kun työskentelee yöelämässä ja on maahanmuuttaja, niin aika ajoin joku pässi saattaapi tulla hyppimään silmille kotimatkalla tai kun on kavereiden kanssa istumassa iltaa (selvinpäin tai melkein selvinpäin). Yleensä tilanteesta pääsee pois kun ei kiinnitä päänaukojaan mitään huomiota, mutta jos toinen nappaa kiinni ja/tai yrittää lyödä, niin vastapalloon vetäminen on ihan hyvä vaihtoehto. Saa toki ottaa turpiinsakin jos haluaa.

Jos joku lyö turpaan, silloin saa puolustautua. Kiltilläkin miehellä on oikeus suojella fyysistä koskemattomuuttaan.

Mitä hyötyä tuossa tilanteessa on enää lyödä takaisin, eikös se fyysinen koskemattomuus ole jo mennyt? Fyysistä koskemattomuuttaan jatkossa suojelee paremmin poistumalla paikalta lyöntietäisyyden ulkopuolelle ja soittamalla poliisit.

Enkä oo kuullut, että kauhean usein tapahtuisi semmoista, että joku ventovieras tulee tuosta vaan vetämään turpaan ilman että lyöty itse on yhtään millään tavalla myötävaikuttanut asiaan omalla käytöksellään. Varmaan semmoistakin tapahtuu, mutta tuskin kauhean usein ja aika kyseenalaista, kannattaako noin kilaria tyyppiä yllyttää tappelemaan kanssaan enää lisää lyömällä takaisin.

Ja mitäpä jos se turpaan lyöjä onkin nainen? Vaikka joku kuulantyöntäjä, joka on vielä isompi ja vahvempi kuin mies? Sittenkö ei tarttekaan enää suojella fyysistä koskemattomuuttaan, koska sillä lyöjällä sattuu olemaan housuissa pimppi eikä pippeliä?

Ei mun mielestä kannata pelätä. Naisten ja lasten hakkaajat on ihan oma lukunsa. Miesten keskinäiset tappelut taas ei mun mielikuvan mukaan mitenkään liitty ed. mainittuihin :)
Joten ei hätää...
Juttele miehesi kanssa asiasta.

Mun ja hyvin monen muun kokemusten mukaan liittyy. Myös tilastollinen yhteys on sillä, että kumppanian pahoinpidelleillä on useammin myös muuta väkivaltataustaa.

Joo, miesten välinen tappelukin ON väkivaltaa.

Sanoin miehelle että en halua hänen juovan. Sanoi kyllä ettei ikinä minulle tekisi mitään mutta voi olla juomatta jos minusta tuntuu siltä. Eipä tuo useinkaan missään ryypiskelemässä käy edes, ehkä n. 3-4kertaa vuodessa.
Aloin miehen kanssa seurustella, koska mielestäni hän on mukava kaikille (kaikki hänen kaveritkin sanovat ettei kukaan ole niin hyvä tyyppi kuin mieheni), fiksu, ajattelee muita ja uskoin ettei minun koskaan enää tarvitsisi pelätä omassa kodissani, juuri sellainen mies jonka kanssa haluan viettää lopun elämääni. Helvetti että on tyhmä ja sinisilmäinen olo...