Onko normaalia 5-v. tytön käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
5-vuotias tyttö on alkanut osoittaa ylitsevuotavaa hellyyttä muutamia lähipiiriin kuuluvia henkilöitä kohtaan (kummitäti, vaari, eno). Kiipeää syliin, haluaa halailla ja nakottaa sylissä. Pusunkin saattaa antaa. Onko tällainen käytös ihan normaalia vai onko tyttö kenties nähnyt jotain sopimatonta? Mitään hyväksikäyttöä tms. ei ole syytä kuitenkaan epäillä.

Meillä viiden vanha poika ja samoja piirteitä, kinuaa syliin, halailee ja pussailee. Mun mielestä ihan normaalia, ja jopa toivottavaa. Kohta ei kuitenkaan enää hellyyttä läheisiltä huoli samallalailla.

no mitä epänormaalia tossa muka voisi olla :O meillä tyttö ainakin pussaa ja halaa kaikkia lähipiirin aikuisia ja on vielä aika sylivauva rämäpäisestä luonteestaan huolimatta.

Mistä sä ajattelit, että tyttö olis nähnyt jotain sopimatonta? Hän ei kuitenkaan tuolla kuvauksella itse tee mitään sopimatonta. Mä ymmärtäisin huolen, jos hän kiipeisi hajareisin sen enonsa syliin ja alkaisi matkia ratsastusta.

Anna nyt lapsen rauhassa helliä ja tulla hellityksi, ei sitä enää niin montaa vuotta kestä.

Jos hän on vaikka nähnyt vanhempiensa hellivän toisiaan tuolla lailla, niin sehän on vaan positiivista :). Siinä lapsi saa hyvän mallin aikuisten välisistä suhteista.

Yhteistyössä