Onko normaalia 3 -vuotiaan pojan käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Poika täytti kk sitten 3 vee ja nyt se on alkanut olemaan välillä "vauva". Siis saattaa usemman kerran päivässä alkaa sössöttään puheella, vaikka osaa tosi hyvin puhua oikeesti ja sanoa s ja r-kirjaimet.. Eli höpöttää, että mama, kaka, mama, kakka.... oikeen "pentumaisella" äänellä.. SItten on semmonen "lötkö" sillon ku puhuu nuin eli yrittää olla kuin vauvat.. Kohta kuitenkin on taas ihan normaalisti ja näin. Onko aihetta huokeen?

Emmä tiiä miten normaalia se on, mutta ihan samanlainen mun poika oli tuon ikäisenä (ja mä olin varma että sälli taantuu, kun oli pk-ryhmänsä vanhin ja muut vauvoja/taaperoita).

Mielestäni tuo kuuluu ikään ja poikana olemiseen. Itselläni on neljä poikaa, ja kaikille on tuossa reilun kolmen vuoden ikäisenä tullut lellivaihe. Poika katsoo äitiä kuin taivaan tähteä ja haluaa jatkuvasti läheisyyttä juuri äidin kanssa. Se on kuin ensirakkaus. Ota tunne vastaan ja nauti siitä itsekin, niin lapsi pääsee kehityksessään eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Mielestäni tuo kuuluu ikään ja poikana olemiseen. Itselläni on neljä poikaa, ja kaikille on tuossa reilun kolmen vuoden ikäisenä tullut lellivaihe. Poika katsoo äitiä kuin taivaan tähteä ja haluaa jatkuvasti läheisyyttä juuri äidin kanssa. Se on kuin ensirakkaus. Ota tunne vastaan ja nauti siitä itsekin, niin lapsi pääsee kehityksessään eteenpäin.

Voi kuin herttaista! :) poika tosiaan tulee "kinuaan" syliin ja katselee pitkään.. Kiva kuulla, että kuuluu normaaliin kehitykseen tämmöinenkin.. Eihän se 3-vuotias tosiaan mikään iso viel ookaan..

Mä olin huolissani kun mun pikkusisko 8v teki tota, mutta ei siis erikseen ilmoittanut leikkivänsä vauvaa, vaan jos tahtoi jotain esim. karkkia kaupasta, niin saattoi lakata puhumasta ja piti vaan sellaisia vauvamaisia äännähdyksiä ja tuijotti suu auki ks. haluamaansa tavaraa. Mä uskon että toi johtui siitä, että on nuorin meidän 9 lapsisesta perheestä, mutta se oli oikeasti ihan pirun ärsyttävää. En tiedä miksi lopetti sen, mutta mä sanoin ainakin joka kerta tiukasti että lopeta joka kerta kun teki tota mun seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi:
Mä olin huolissani kun mun pikkusisko 8v teki tota, mutta ei siis erikseen ilmoittanut leikkivänsä vauvaa, vaan jos tahtoi jotain esim. karkkia kaupasta, niin saattoi lakata puhumasta ja piti vaan sellaisia vauvamaisia äännähdyksiä ja tuijotti suu auki ks. haluamaansa tavaraa. Mä uskon että toi johtui siitä, että on nuorin meidän 9 lapsisesta perheestä, mutta se oli oikeasti ihan pirun ärsyttävää. En tiedä miksi lopetti sen, mutta mä sanoin ainakin joka kerta tiukasti että lopeta joka kerta kun teki tota mun seurassa.

Ehkä 8v on vähän eri asia kun 3v..

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi:

Ehkä 8v on vähän eri asia kun 3v..

Joo en mä meinannutkaan että olis sama asia. :)

Meidän 2v ilmottaa aina ajottain "mä oon vauva".. syö pikkusiskonsa tuttia salaa (ite ei ole "syöny" tuttia puoleenvuoteen) ja makoilee vauvan vaunuissa, vaatii et häntä pitää syöttää. Mut tämä alko kun perheeseen synty vauva (2kk sitten), kait se on jonkilaista samaistumista. Samoin ku välistä samaistuu isäänsä

Yhteistyössä