Onko normaalia 1,5veellä vaihe,että vain leikkii ruualla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ätä

Vieras
ei oikein syö mitään!! muutama lusikallinen ja siinä se. pelleilee, kaataa, heittää jne. ruokaa, mutta syöminen ei kiinnosta. tämä jatkunut nyt pari viikkoa, silloin tällöin syö hyvin mutta suurimmaksi osaksi on tuota pelleilyä. voi että ottaa hermoon, kun olen yrittänyt tehdä hyviä ruokia ja mikään ei kelpaa

Meidän pikku terroristimme (1,5v) rimpuilee, huutaa, läpsii, tönii ja heittää ruokaa ja astioita jne. Välillä menee paremmin kuin välillä. Harhauttaminen toimii meillä aika hyvin. Selaamme syönnin yhteydessä esim. Tm:ää johon lapsi kiinnittää kaikein huomionsa temppuilun sijasta. Välillä tosin tuntuu että voisin samantien viskellä itse ruokaa seinille ja välttää turhan riidan...

Kuuluu varmaan jotenkin tuohon ikäkauteen. Olen kans sitä mieltä, että jos ei sillä hetkellä ruoka maita, niin sitten olkoot. Kyllä ne lapset sitten syö, kun on oikeasti nälkä. Tuosta ruokasodasta tulee vain helposti kaikkien hermoja rassaava tapa ja lapselle sellanen kauhukin ehkä, että ei syö, vaikka tekis mieli. Jos tuon ikäinen syö eriaikaan kuin muut, se ei ole katastrofi.

Yhteistyössä