onko noloa käyttää lapsen omia rahoja hänen joululahjaansa?

• Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meidän tytöllä on niin pitkä joululahja lista, että yhtenä jouluna otin yhteen lahjaan puolet lahjan hinnasta tytön tililtä. Minä en tunne ainakaan tehneeni väärin. Riippuu minun mielestä lahjamäärästä, jos toivomuksena vain muutama halppis lahja niin vanhempien kuuluu maksaa itse.

nolona
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Onko pakko ostaa lahjoja ollenkaan, jos kerran ei ole rahaa?
vielä nolompaa jättää ostamatta, mutta nyt olisi rahalle tarvetta ja käyttökohde, kysyinkin, onko teistä noloa käyttää raha nyt tarpeelliseen lahjaan, joka tulee tietysti lapselle itselleen, ei suinkaan meille vanhemmille

Alkuperäinen kirjoittaja nolona:
Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
onko lapsen itse tienaamia rahoja? onko isovanhemmat korvamerkinneet rahat esim ajokortin hankintaan tms? jos ei ja ei, käyttäisin, jos omat rahani eivät riittäisi.
ei itse tienaamia,isovanhemmat antoivat kun lapsi syntyi, ja siirsimme rahat tilille, nyt olisi käyttöä, ja lapsi tykkäisi kyllä lahjasta. isovanhemmat tarkoitti rahat meidän käyttöön,"ostakaa mitä haluatte lapselle"
Ei musta ole noloa, meillä on tytöllä tili jolle on laitettu rahaa tulevia hankintoja ajatellen, esim polkupyörä tms ja tilille laitan myös näitä isovanhempien antamia rahoja jos ei just ole muuta kohdetta.
Tili on siis tytön nimissä mut ei ole mitenkään "suljettu"

Alkuperäinen kirjoittaja nolona:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Onko pakko ostaa lahjoja ollenkaan, jos kerran ei ole rahaa?
vielä nolompaa jättää ostamatta, mutta nyt olisi rahalle tarvetta ja käyttökohde, kysyinkin, onko teistä noloa käyttää raha nyt tarpeelliseen lahjaan, joka tulee tietysti lapselle itselleen, ei suinkaan meille vanhemmille
Minusta on noloa, säälittävää ja typerää ostaa LAHJOJA, jos ei ole RAHAA. :headwall: Ellei paketista paljastu kaurapuuroa tai perunoita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tytöllä on niin pitkä joululahja lista, että yhtenä jouluna otin yhteen lahjaan puolet lahjan hinnasta tytön tililtä. Minä en tunne ainakaan tehneeni väärin. Riippuu minun mielestä lahjamäärästä, jos toivomuksena vain muutama halppis lahja niin vanhempien kuuluu maksaa itse.
Onko kaikki listalla olevat lahjat pakko ostaa? Ite muistelisin, että lista tehtiin sen mukaan että edes joku niistä olis kiva saada, ei todellakaan kaikkee mitä haluais. Mutta jokainenhan tyylillään.

Yhteistyössä