onko noloa käyttää lapsen omia rahoja hänen joululahjaansa?

• Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti
nolona
on tilillään rahaa, saanut isovanhemmilta, mutta käyttöoikeus on annettu vanhemmille. Ostaisimme hänelle arvokkaamman lahjan, mutta siihen pitäisi käyttää tilirahoja. Onko noloa käyttää lapsen omia rahoja lahjaansa?

Jos maksatte takaisin lapsen tilille, eli lainaatte lapselta niin ei, mutta muuten miun mielestä ehkä on. Lahjan pitäis kai kuitenkin olla lahja. Mutta tää on tosiaan vaan miun mielipide. :hug:

nolona
Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
onko lapsen itse tienaamia rahoja? onko isovanhemmat korvamerkinneet rahat esim ajokortin hankintaan tms? jos ei ja ei, käyttäisin, jos omat rahani eivät riittäisi.
ei itse tienaamia,isovanhemmat antoivat kun lapsi syntyi, ja siirsimme rahat tilille, nyt olisi käyttöä, ja lapsi tykkäisi kyllä lahjasta. isovanhemmat tarkoitti rahat meidän käyttöön,"ostakaa mitä haluatte lapselle"

Alkuperäinen kirjoittaja nolona:
onko lapsen itse tienaamia rahoja? onko isovanhemmat korvamerkinneet rahat esim ajokortin hankintaan tms? jos ei ja ei, käyttäisin, jos omat rahani eivät riittäisi.
ei itse tienaamia,isovanhemmat antoivat kun lapsi syntyi, ja siirsimme rahat tilille, nyt olisi käyttöä, ja lapsi tykkäisi kyllä lahjasta. isovanhemmat tarkoitti rahat meidän käyttöön,"ostakaa mitä haluatte lapselle"
No mun mielestä jos isovanhemmat on tolla periaatteella rahat antaneet, että ostakaa mitä haluatte lapselle niin ei ole noloa. Varsinkin jos tiedätte, että lapsi ite tykkää lahjasta. Useinhan isovanhemmat ei osaa ostaa lahjaa ja antaa rahana, että vanhemmat hankkis mitä tietää lapsen tarvitsevan tai haluavan.

naksu
Meillä on isovanhemmat sanoneet että pistävät tilille rahaa ja että niitä voi käyttää kun ja jos tulee tarvetta ostaa jotain isompaa. Esim. sitten kun pojat käy harrastamaan ja tarvitaan välineitä, ja tulee leiri- ja kurssimaksuja jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Aiduli:
No mun mielestä jos isovanhemmat on tolla periaatteella rahat antaneet, että ostakaa mitä haluatte lapselle niin ei ole noloa. Varsinkin jos tiedätte, että lapsi ite tykkää lahjasta. Useinhan isovanhemmat ei osaa ostaa lahjaa ja antaa rahana, että vanhemmat hankkis mitä tietää lapsen tarvitsevan tai haluavan.

Peesi tähän.. ei oo todellakaan noloa... ei kun vaan lahjaa ostamaan
:D :)

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
on noloa.
No en mäkään oikein ymmärrä mitä noloa siinä on jos isovanhemmat ei mihinkään tiettyyn tarkoitukseen oo rahoja antanu ja jos rahojen käytön
päätäntävalta on annettu vanhemmille "ostakaa mitä tarvii ".
Eri asia olisi jos rahat olisi annettu johonkin tarkoitukseen tai käseketty säästää johonkin ajokorttiin tai muuhun...

Ei mun mielestä noloa tuossa tapauksessa.

nolona
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Ei ole noloa ainakaan, jos lapsi ei tarkkaa tummaa tilillään tiedä. Silloin muuttuisi noloksi, jos lapsi jossain vaiheessa huomaisi lahjan hinnan puuttuvan tililtään ja haluaisi siitä selvityksen.

lapsi niin pieni, ettei hänellä edes käyttöoikeutta tililleen, eikä tiedä rahoja olevankaan.

Yhteistyössä