Onko noi rattaiden painorajat kuinka tarkkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AAAAPUVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AAAAPUVA

Vieras
Meillä on vasta 8kk ikäinen lapsi ja painaa jo 11kg. Useimmissa rattaissa on painoraja 15kg.

Onko kellään vinkata sellasia rattaita jossa olis isompi painoraja? Uudet rattaat olis tässä hankinnassa kun entiset alkaa olla aikansa eläneet.

Kuinka painavaa lasta uskaltaa oikeasti kuljettaa sellaisissa rattaissa joissa on esim. 15kg painoraja?

No mä kuljetan kahta gracon matkarattaissa kun isompi istuu siinä kuomun päällä josta näkee hyvin :D Tuplat oli mut kyllä oli isot ja hankalat. Vaihdoin tavallisiin + matkarattaat gracon delux ts on tuo malli joka kestää aina vaan nuo kaks :D Nuo painaa yhteensä 27kg ja menee aikalailla 50/50.

Meilläkin on kaksi lasta, pienempi tuon 8kk 11kg ja isompi 2,5v 12,5kg :D Ja Emman matkarattaat kestää molempia istua sylikkäin, mutta ne ei muuten palvele meitä kunnolla :D Tuplat on mutta yksösrattaat pitäis uusia, sellaiset mitkä kestäis mielellään jos joskus tulee vielä yksi lapsi. (tai kaksi...)

Tutulla on 15kg rajoituksella olevat yhden istuttavat rattaat ja se kuskas kahta lastaan niissä. Yhteensä painoa tuli sellaset 30 kg. Ja edelleen tuntuvat pelittävän hyvin.

Moi taas. Racet ja Ponyt Briolta ei käy kun niissä ei mee selkänoja täysin makuuasentoon...

Itse ajattelin alunperin jotain Carena Free-ratasta tms. Mutta onko tuo Carena sit jotenkin huono vaihtoehto painorajan tai kestävyyden suhteen.. Tuplat meillä on Carenat.

[QUOTE="aloittaja";27624806]Moi taas. Racet ja Ponyt Briolta ei käy kun niissä ei mee selkänoja täysin makuuasentoon...

Itse ajattelin alunperin jotain Carena Free-ratasta tms. Mutta onko tuo Carena sit jotenkin huono vaihtoehto painorajan tai kestävyyden suhteen.. Tuplat meillä on Carenat.[/QUOTE]

Osta Emmaljunga scooter- kärryt. Ne kestää isonkin lapsen painon, niissä ikähaarukka on laitettu 6kk-4v. Harvassa kärryssä on ikäraja 4vuoteen asti, useimmissa 3. Ja ne kestää 22kg painoa.

Osta Emmaljunga scooter- kärryt. Ne kestää isonkin lapsen painon, niissä ikähaarukka on laitettu 6kk-4v. Harvassa kärryssä on ikäraja 4vuoteen asti, useimmissa 3. Ja ne kestää 22kg painoa.

Ei noi oikeen käy, jos ei kerran selkänoja mee kokonaan makuulle. Vai meneekö? Meillä nukutaan ulkona rattaissa päikkärit, joten pitäis mennä. Ja Scooterin tiedoissa luki ainakin jollain sivuilla että yli 6kk lapsille jotka osaa jo itse istua. Ei meidän vauva (8kk siis) vielä osaa itse istua! :o

Harvahan se osaa oikeasti itse istua, mutta rajana on se milloin saa istuttaa. Köytät vaan turvavöillä kiinni. Silleen meidän muksu on mennyt hereilläoloajan ulkona jo 6kk lähtien, osais periaatteessa istua mutta voi kellahtaa joten vyöt vaan tukevasti.

Scootterit on ihan hyvät myös nukkumiseen, vaikkei ihan vaakatasoon menekään. Tosi alas kuitenkin. Miinuspuoli noin pienelle on mielestäni se, että ne ovat vain kasvot menosuuntaan, mutta ilmeisesti teillä on tuplatkin niin päin, joten ei ehkä ongelma? Ja scoottereissa on kolme selkänojan asentoa, istuma-asento, lähes makuulle menevä, ja yksi siltä väliltä. Eli ei ole pakko istuttaa pientä, joka ei vielä osaa istua.

Eikös Brio Racen nykymallin selkänoja käänny ihan alas, näin muistelen. Meillä oli myös isolla lapsella Racet ja tosi hyvä valinta oli. Tutkailin silloin noita painojuttuja ja taisi Racet olla luokkaa 20kg + tavaratkorissa 5kg.

Yhteistyössä