Onko nimelläsi tilattu tavaraa ja jouduitko maksumieheksi?

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Systerille tuli tänään lasku netAnttilasta, vaikkei sieltä ole mitään tilannut. Pienen selvittelyn jälkeen tiedossa on tyypin nimi, joka on paketin postista noutanut, ja että on lähetystunnuksella sen sieltä hakenut. Miten helvetissä voi olla niinku mahdollista? Ei valtakirjaa ei mitään. Pelkkä lähetystunnus. Rikosilmohan siitä tietty tehdään. Mut mahtaakohan käydä niin, että systeri joutuu sen reilu pari tonnia maksamaan kuitenkin :headwall:

Joo, tilasi vuonna 2007, nyt huhtikuussa tuli taas karhu 400e.

Kyseinen tyyppi siis luvannut hoitaa asian, viimeksi pari vuota sitten pahoiteli ja aikoi lopulta hoitaa. niinpä

Alkuperäinen summa jotain 70e..

Tänään oli tullut siskolle myös tää postin pakettikortti, missä sanottiin että luovutetaan vaan vastaanottajalle, ei kellekään muulle ees valtakirjalla. Mut sit se tyyppi on saanut noudettua sen paketin lähetystunnuksella :O Ei ihan mee mun kaaliin et mikä järki...

Mä olen luullut, että postissa täytyy todistaa henkilöllisyytensä pakettia/lähetystä noutaessa, vaikka olisi kuinka tuttu postipiste ja henkilökunta? :O

No oli tää tyyppi näyttänytkin. Ja mun mielestä niihin lippuihin lappuihin pistetään aina hlötunnuksen loppuosa, ainakin multa aina laitettu. Jos näin on tehty nytkin, ja hlötunnus sattuu olemaan sen tyypin ihan oikea hlötunnus, niin sittenhän ei ole vaikeaa löytää se kaveri.

Nonni, rikosilmo tehty, ei ole enää ONNEKSI siskon murhe tuo, vaan Anttilan.

Mut voiskohan tota systeemiä vähän muuttaa, että pitää olla se saapumisilmoitus, eikä pelkällä lähetystunnuksella vois enää hakea, jos se kerran on noin helppoa käyttää johonkin rikolliseen :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26145716:
Mulle tulee vain tekstiviestinä paketin saapuminen ja koodi ja aina käsketään todistaa henkilöllisyys vaikka tilaankin postiennakolla

Ja valtakirjakin on helppo väärentää. Kiinnihän siitä jää, jos/kun henkkarinsa on näyttänyt, mutta jos on joku "mitävälii"-tyyppi, jolla ulosotossa kaikki mahdollinen, eikä aikomustakaan niitä hoitaa, niin..

Olen postissa töissä ja muutama kuukausi sitten oli koulutuksessa että paketin voi hakea jos vain on lähetystunnus, pelkällä nimellä jotku yrittää mutta siihen ei tarvitse suostua kun menee aikaa etsiessä se sitten.. henkilötunnuksen loppuosa pitää laittaa aina, mutta siihenhän voi laittaa mitä vain ja nimen selvennys täytyy meillä myös olla allekirjoituksen lisäksi..

Nonni, rikosilmo tehty, ei ole enää ONNEKSI siskon murhe tuo, vaan Anttilan.

Mut voiskohan tota systeemiä vähän muuttaa, että pitää olla se saapumisilmoitus, eikä pelkällä lähetystunnuksella vois enää hakea, jos se kerran on noin helppoa käyttää johonkin rikolliseen :/

Mä en luottas sittenkään vielä tuohon systeemiin, se saapumisilmoituskin voi mennä kenelle vaan :( postin henkilö kirjottas sen henkilötunnuksen lopun sinne.

Yhteistyössä