Onko Niklas ihan kulunut nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Ei millään keksitä vauvalle nimeä. Esikoisen nimi on Lukas. Mies haluis ehdottomasti nimeksi Niklas. Mäkin tykkäsin siitä 10vuotta sitten, mutta en oikein tiedä enää.. Mitä mieltä olette? Sukunimi on ruotsinkielinen, mutta ihan suomenkielisiä ollaan.

No mäkään en henkilökohtaisesti tunne yhtään Niklasta, tuntuu vaan että niitä on paljon. Miklas on mulle liian outo nimi, Nikolas ois tosi kiva mutta mun mieleen liian pitkä etunimeksi.

Onhan se nyt harvinaisemman oloinen kuin tuo Lukas. Tuntuu että Lukas, Luukas, Lucas, Luca, Luka jne on nyt ihan supersuosittu. Miksi veljellä pitäis olla sit harvinaisempi?

Aivan ihana nimi. :) Ei ole kulunut. Eipä tule suomalaisia julkkiksiakaan mieleen, joiden nimi olisi Niklas. Niklas on kiva nimi tai jos et sille lämpene, niin miten olisi Nikolas?

Niklas Henrikki
Nikolas Jouko Juhani
Nikolas Jaakko Oliver

Jotenkin ehkä turhankin selvä valinta Lukaksen veljelle. Niiiiiiin paljon juurikin näitä s-loppuisia veljessarjoja.. Ei siinä toki mitään vikaa! Toiset tykkää että nimet on nimenomaan selkeesti samaa sarjaa. Itsestä vaan tuntuu et aina arvaa jo etukäteen mikä on seuraavan pojan nimi kun tällä kaavalla mennään. Mutta siis molemmat nimet kauniita, ei siinä mitään!

[QUOTE="pöpö";26571754]Jotenkin ehkä turhankin selvä valinta Lukaksen veljelle. Niiiiiiin paljon juurikin näitä s-loppuisia veljessarjoja.. Ei siinä toki mitään vikaa! Toiset tykkää että nimet on nimenomaan selkeesti samaa sarjaa. Itsestä vaan tuntuu et aina arvaa jo etukäteen mikä on seuraavan pojan nimi kun tällä kaavalla mennään. Mutta siis molemmat nimet kauniita, ei siinä mitään![/QUOTE]

Joo on aika selvä valinta mut en osaa kuvitella mitään ihan erilaista mun lapsille, vaikka hattua nostan niille kenellä on erilaisemmat nimet lapsille.

[QUOTE="kissa";26571028]Onhan se nyt harvinaisemman oloinen kuin tuo Lukas. Tuntuu että Lukas, Luukas, Lucas, Luca, Luka jne on nyt ihan supersuosittu. Miksi veljellä pitäis olla sit harvinaisempi?[/QUOTE]

Joo Lukas on nyt suosittu versioineen, mutta ei oo ollu kovin kauaa. Niklas taas on ollu suosiossa jo kauan, siksi kysyinkin onko kulunut. Mitään tosi harvinaista nimeä en etsikään..

Mun oma poika on Niklas joten olen hieman jäävi vastaamaan... :) Mutta minusta ole mitenkään liian suosittu tai kulunut nimi, aika harvoin tulee kaimoja vastaan. Olen ollut nimivalintaan tosi tyytyväinen, ei ole minusta liian yleinen eikä taas toisaalta liian erikoinen.

Yhteistyössä