Onko niinku ihan pakko keittää makaronit kun tekee laatikkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loota

Vieras
Uusavuton täällä hei.

Kaikissa ohjeissa lukee että makaronit pitää keittää ennen uuniin laittoa kun tekee makaronilaatikkoa. Ja näin olen aina tehnyt.
Luulis että ne siinä tunnissa kypsyy kuitenkin vaikkei keittäis. Perus 400g jauhelihan kanssa oon laittanut noin puol litraa maitoa munineen. Makaroonia summamutikassa, en siis mittaile.

Mutta siis kysymys kuuluu voiko ne makaronit huitasta sinne raakana ja pitääkö lisätä ekstra nestettä?

Uusavuton täällä hei.

Kaikissa ohjeissa lukee että makaronit pitää keittää ennen uuniin laittoa kun tekee makaronilaatikkoa. Ja näin olen aina tehnyt.
Luulis että ne siinä tunnissa kypsyy kuitenkin vaikkei keittäis. Perus 400g jauhelihan kanssa oon laittanut noin puol litraa maitoa munineen. Makaroonia summamutikassa, en siis mittaile.

Mutta siis kysymys kuuluu voiko ne makaronit huitasta sinne raakana ja pitääkö lisätä ekstra nestettä?

Siinähän ne kiehuu itsestään samalla kun paistaa jauhelihan. :O

Mutta ei kai niitä pakko ole keittää, lisää nestettä sitten vähän enemmän.

Minä olen tehnyt keittämättä makaroneja - sekaan vaan raakana, vähän enempi nestettä ja jossain vaiheessa sekoitus etteivät jämähdä vuoan pohjalle. Hyvää tulee, ja mun mielestä koostumus on parempi kuin keitettyjen kanssa.

[QUOTE="vieras";29004207]Ei tartte. 6dl makaronia, litran munamaito (litra nestettä, osa voi olla vettä + 3 munaa) ja 400g jauhelihaa, tunti uunissa 200 asteessa. Yksi kattila vähemmän pestävänä :)[/QUOTE]

10dl makaronia raakana, 750g jauhelihaa, 1litra nestettä=lihalientä/maitoa ja kolme munaa ja vielä 300g valkosipuli tomaattimurskaa. Puoli välissä hämmensin ja hyvä tuli.
Vähän enemmän ois saanu olla nestettä ja sen verran pitää hioo vielä että ei tarvii kattilaa pestä kun tein lihaliemen....meni vähä se tarkoitus että säästy "vaiva" keittää makaronit.
Mutta siis makaronien koostumus oli just hyvä, ei niin mössöä.

Yhteistyössä