Onko niin vaikeaa ilmoittaa tuleeko synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Meillä on synttärit, ne on ulkoistettu ja piti ilmoittaa tuleeko vai ei keskiviikkoon mennessä. Mun pitäisi tänään ilmoittaa monta lasta on. Yksi äiti jonka etunimeä ja enkä puhelinnumeroa en tiedä, ei vaan ole ilmoittanut juuta eikå jaata.

Ilmoitanko nyt sitten että se lapsi tulee vai ei? Ylimääräinen lapsi maksaa noin15-20 euroa, jos ei siis tulekaan. (En siis muista nyt tarkkaan sitä summaa.) Ei viitsisi maksaa tyhjästä.

On se niin noloa, jos kuitenkin ilmaantuu paikalle ja joudun siinä sumplimaan...

Tiedän siis lapsen nimen, mutta sukunimi on liian yleinen että voisin pyytää numerotiedustelusta apuja.

[QUOTE="hei";28951226]Onhan kutsuun merkattu selvästi, että jokatapauksessa pitää ilmoittaa. Ettei vaan jos ei pääse tai pääsee?[/QUOTE]

Kyllä on, ja muut käsittivät kyllä. Siinä lukee: pääsit tai et, ilmoitathan 4.9. mennessä ja muistathan kertoa allergiat.

Olen jo 2 päivänä sanonut lapselleni, että sanoo tälle lapselle, että äidin pitää laittaa mulle viesti tuleeko vai ei.

[QUOTE="vieras";28951272]Yleensä ei kiinosta nuo kutsut paskanvertaa vaan ne menee papreinkeräykseen heti, joten en vastaile niihin mitään.[/QUOTE]

Lapsesi kutsut? Kiva lapsellesi.

Tätä se on nykypäivänä. En muista, että esikoisen aikaan (nyt 17 v) kukaan olisi jättänyt ilmoittamatta, mutta noiden pienempien kohdalla pahimmillaan jopa 2/3 porukasta ei ole ilmoittanut mitään. Ja kun perään kyselee, niin vastaukseksi saa, että tulee, jos sattuu harkoista ehtimään :headwall: Suurin osa selitteli, että kutsu löytyi repun pohjalta, kun saivat tekstarini. Etenkin kun kokemuksen mukaan tulee aina joku ilmoittamatta tai joku jättää ilmoittamatta poisjäännistään, niin on se hieman raivostuttavaa.

No esikoisen aikaankin oli noita, jotka eivät ruokarajoitteistaan ilmoitelleet pyynnöstä huolimatta. Kiva kun ensimmäinen ilmoittelee tullessaan, että mä oon hyla ja seuraava, että mä en voi syödä mansikkaa. Kun kukaan ei ollut mitään ilmoitellut, niin tarjollahan oli synttärisankarin herkkukakku tavallisella kermavaahdolla ja mansikkahillotäytteellä :D Pienempien kohdalla sitten kerran joutui yhdestä äidistä oikein lypsämään, mille se lapsi on oikein allerginen, kun lapsen puheista olin kuullut, ettei saa syödä sitä ja tätä. Maidon ja munaton selvisi vielä aika helposti kyselemällä, mutta sitten vasta lopulta selvisi, että kalalle on oikein pahastikin allerginen, voi saada jopa kohtauksen siitä. Harkinnassa oli vielä kalatahnatäytteiset pienet kerrosvoileivät suolapalaksi. Jos vanhemmat viitsisivät niistä ruokarajoitteista ilmoitella, niin olisi paljon helpompi hankkia ne sopivat syötävät.

[QUOTE="aapee";28951289]Lapsesi kutsut? Kiva lapsellesi.[/QUOTE]
Niin? Miksi pitäisi kiinostaa? Eipä tuo ole sen syrjäytyneempi kuin kaverinsakaan vaikka ei synttäreille osallistu. Kaverinsa kyllä tulevat mielellään juhlimaan.

Olen ymmärtänyt lapsen puheista, että heillä on rahasta pulaa. Ja vuosi sitten äitikin kertoi mulle juttuja joista voi päätellä, että näin on. Kerran siis käveli mun kanssa koululta vanhempainillasta ja halusi ehkä jutella jonkun aikuisen kanssa asiosta. En silti tiedä nimeään, enkä osoitetta, kun meidän talo tuli ensin kohdille.

Mietin sitäkin onko tässä se lahjan hankkimisen vaikeus takana. Minusta lapsi voisi tulla vaikka ilman lahjaa, tai lahja voi olla vaikka karkkipussi. Omani ei ole mikään ahne ja ilahtuu vähästäkin. Haluaisi vaan tämän kaverin mukaan.

Miten tänkin viestin saa perille nätisti ja asiallisesti.

[QUOTE="aapee";28951355]Olen ymmärtänyt lapsen puheista, että heillä on rahasta pulaa. Ja vuosi sitten äitikin kertoi mulle juttuja joista voi päätellä, että näin on. Kerran siis käveli mun kanssa koululta vanhempainillasta ja halusi ehkä jutella jonkun aikuisen kanssa asiosta. En silti tiedä nimeään, enkä osoitetta, kun meidän talo tuli ensin kohdille.

Mietin sitäkin onko tässä se lahjan hankkimisen vaikeus takana. Minusta lapsi voisi tulla vaikka ilman lahjaa, tai lahja voi olla vaikka karkkipussi. Omani ei ole mikään ahne ja ilahtuu vähästäkin. Haluaisi vaan tämän kaverin mukaan.

Miten tänkin viestin saa perille nätisti ja asiallisesti.[/QUOTE]

Voi se olla se syy, niin ikävää kuin asia on. Monilla on vielä käsitys, että noihin ulkoistettuihin pitää viedä vähän kalliimpi kaverilahja.

Lapsi voisi sanoa kaverille, että tule vaan vaikka ilman lahjaa.

[QUOTE="aapee";28951266]Se kutsuttu lapsi kyllä tietää saaneensa kutsun. En tiedä mikä tässä mättää.[/QUOTE]
Kyllä meilläkin usein lapsi tietää saaneensa kutsun, mutta kutsu ei vaan koskaan tule kotiin asti. Tai siis tulee,mutta odella myöhässä... Huoh. Olen muutamia (lue lukemattomia) kertoja joutunut laittamaan viestiä että saako vielä ilmoittautua kutsuille?? Onneksi on sattunut kohdalle ymmärtäväisiä vanhempia (lue heillä iselläänkin yhtä toheloita erityislapsia...)

Kyllä meilläkin usein lapsi tietää saaneensa kutsun, mutta kutsu ei vaan koskaan tule kotiin asti. Tai siis tulee,mutta odella myöhässä... Huoh. Olen muutamia (lue lukemattomia) kertoja joutunut laittamaan viestiä että saako vielä ilmoittautua kutsuille?? Onneksi on sattunut kohdalle ymmärtäväisiä vanhempia (lue heillä iselläänkin yhtä toheloita erityislapsia...)

Mutta jos on 2 kertaa sanottu, että äidin pitää ilmoittaa... eikä tietääkseni ole erityislapsi.

Mitä tästä opimme. Älä kutsu lapsia kenen vanhemman numeroa ei ole hallussa :)

Monissa kutsuissa on, että pitää ilmoittaa jos ei pääse. Sekin on vähän epävarmaa - onko lapsi muistanut antaa kutsun ja muistetaanko se. Helpompi olis kun aina ilmoitettais jotain, että kutsu on rekisteröity.

[QUOTE="jep";28951542]Monissa kutsuissa on, että pitää ilmoittaa jos ei pääse. Sekin on vähän epävarmaa - onko lapsi muistanut antaa kutsun ja muistetaanko se. Helpompi olis kun aina ilmoitettais jotain, että kutsu on rekisteröity.[/QUOTE]

Joo, meillä luki selvästi, että ilmoitathat, tulit tai et.

Lapsi tuli koulusta ja sanoi, että kaveri oli sanonut, ettei pääse, kun he muuttaa 3 viikon päästä 2 km:n päähän. Mikä selitys tuo on? Siis synttärit on silloin jo vietetty ja muutenkin, onko se 2 km joku este??

Taitaa olla niin kuin epäilin, että raha on ongelma. Lapsi ei ole ehkä edes antanut kutsua äidille, jos tietää ettei äiti tykkää kun on rahanmenoa :(

Meillä sama juttu kutsussa luki "ilmoitathan äidilleni tulostasi" ja kaksi perhettä ei ilmoita mitään. En tasan ala perään kyselemään. Mutta jos paikalle tulevat niin saatan todeta, että pääsitte sittenkin... :) ärsyttää

Meillä kans juhlat tulossa, joihin n.60 hlöä kututtu. Ilmoitusaika oli ja meni, noin puolet ilmoitti tuleeko vai ei. Ja kutsussa luki: ilmoitathan pääsetkö tulemaan. Niin ärsyttää, jos nyt siihen 30hlöön varaudun ja teen sapuskat, jos sit ne ilmottamattomat kuitenkin paukkaa paikalle. Pyh sanon minä, ei ole iso vaiva naputtaa viesti takaisin. :/

Yhteistyössä