H
haluaisi niin kovasti imettää
Vieras
rinnoista tuleva maito ei riitä lapselle? Itse en koskaan saanut pumppaamalla maitoa, käsin lypsämällä n. 10-80 ml vaihtelevasti ensimmäisen 3 kk aikana. NEuvolassa tehtiin syöttöpunnituksia ja kerralla n. 30-45 min. imetyksellä lukema 100 gr (siis painoa lisää). Sanoivat neuvolassa että näyttäisi riittävän, mutta koskaan en saanut kunnon neuvoja, kannattaako lisämaitoa antaa, osittain imettää vai lopettaa koko imetys. Sanoivat siis vaan että pitäisi riittää. Vieriosastolla punnitukset n. 40 gr ja annettiin lisämaitoa. Nyt jälkikäteen olen kuullut, että tuo 40 gr olisi pitänyt riittää eli lisämaitoa ei olisi tarvinnut antaa. Lapsi oli kuitenkin kovin itkuinen jo vieriosastolla ja joi lisämaidot yhdessä hujauksessa. Jälkikäteen olen kuullut siis myös tuosta, että jos pumppaamalla ei saa maitoa, niin sitten sitä ei tule tarpeeksi. Rinnoista ei koskaan aamuja lukuunottamatta valunut maitoa enkä juuri tarvinnut liivinsuojia. Eivät raskauden aikana eivät synnytyksen jälkeen koskaan turvonneet, ainoastaan nyt kun olen imetyksen lopettanut, huomaan kyllä rintojen koossa pienen muutoksen eli kait siellä nyt jotain luulisi olleen...
Mietin vain, että jos meidän perhettä joskus muistetaan yläkerrasta vielä toisella lapsella, niin kannataako tuota imetystä edes kokeilla?
Itse olisin halunnut niin kovasti, että oma maito olisi riittänyt (ja moni muukin ihan minulle tuntematon henkilö, joka uteli maidon tulosta).Tuntui kurjalta kuunnella kommentteja, että et ole yritänytkään...voi kun tietäisivät...osittain imetin lasta ad 8 kk ikään
Mietin vain, että jos meidän perhettä joskus muistetaan yläkerrasta vielä toisella lapsella, niin kannataako tuota imetystä edes kokeilla?
Itse olisin halunnut niin kovasti, että oma maito olisi riittänyt (ja moni muukin ihan minulle tuntematon henkilö, joka uteli maidon tulosta).Tuntui kurjalta kuunnella kommentteja, että et ole yritänytkään...voi kun tietäisivät...osittain imetin lasta ad 8 kk ikään