Onko niin, että hyvin nuorena lapsia saaneelle äidille tulee jossain vaiheessa menovaihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sain esikoisen päivän päälle 20-vuotiaana.

Olen mennyt jonkin verran sekä esikoisen, että keskimmäisen jälkeen.
Useimmiten lapset on olleet silloin isänsä kanssa, joskus käytiin yhdessä jossain ja lapset sitten mummulaan.

Kuitenkin ihan normaalin rajoissa se meno, ei edes kerran kuussa. Tiedän monia 3-kymppisiä jotka on menneet enemmän.

Nyt kolmannen jälkeen ei ole tullut lähdettyä, mutta johtuu enemmän nykyisestä asuinpaikasta ja eläintarhasta, kuin lapsista.

En mä koe, että mulla olisi nuoruus elämättä. Ehdin kokeilla kyllä ne baarissa juoskemiset sun muut jo ennen sitä esikoistakin.
Kyllä se elämä on mun puolesta jo parissa vuodessa nähty, ei siihen tarvitse tuhlata kymmentä vuotta.

Mun äiti oli 22 saadessaan mut. Sillä tuli "menovaihe" uudestaan siinä päälle 4-kymppisenä. Mä olin asunut jo hyvän aikaa omillani ja siskokin oli jo jotain 16-17 omine menoineen.

Että jos musta joskus tuntuu että tarvitsee päästä menemään, niin mäkin kykenen varmaan odottamaan sinne 4-kympin partemmalle puolelle, kun muksut on jo omillaan.

Muoks. mutta en mä ihan ymmärrä sitäkään, että kun lapsia on niin ei voi tehdä mitään eikä mennä minnekään, vaan täytyy omistautua niille seuraavat 20 vuotta 24/7.
Toki on ihmisiä, joilla ei ole vaihtoehtoja. Mutta jos on ne mummut ja kummit olemassa jotka haluavat hoitaa ja ottaa kylään, niin miksei voisi mennä ja tehdä? Oli se sitten baarireissu tai seurakunnan neulekerho.

Alkuperäinen kirjoittaja let's face it:
No aivan varmasti tulee. Jos ei tule niin on joko supernörtti tai muuten vaan ruma&kamala tapaus, minkä vuoksi ei viitsi missään baareissa näyttäytyä. Sori jos loukkaa jotakuta mutta näin asia on.

Oletko sä oikeasti tosissasi? Mun mielestä taas aika säälittävää jos pitää baarista hakea elämäänsä hohtoa.

Olen 23, sain ekan 17-vuotiaana, toisen 22-vuotiaana ja ainakaan vielä ei ole menovaihetta tullut.

Mä sain kyllä käytyä baareissa / bilettämässä ennen lapsia liikaakin.. olin 19 kun aloin oottaa ekaa.. tuli sillon lastenkin jälkeen käytyä kun olivat pieniä niin väillä.. en ennen kuin imetyksen lopetin.. Eipä nyt tule kauheemmin käytyä kuitenkaan.. nyt ikää 27.

Tiedän yhden joka lähti laivalle viettää pikkujoulua kun lapsi oli just just 2kk ja oli täys imetyksellä.. ja toisenkin kerran ollut siinä reilu2kk iässä hoidossa. Naisella ikää.. oisko 23 vai 24 .. ja oli ensimmäinen lapsi ja nainen sanoo kun häntä vähän harmittaa kun ei ole omaa aikaa :|

Alkuperäinen kirjoittaja let's face it:
No aivan varmasti tulee. Jos ei tule niin on joko supernörtti tai muuten vaan ruma&kamala tapaus, minkä vuoksi ei viitsi missään baareissa näyttäytyä. Sori jos loukkaa jotakuta mutta näin asia on.

Itse viihdyn myös baareissa ja tanssilattioilla, mutta ei ne ole ainoat paikat, joissa voi mennä ilman lapsia. Eli se menovaihe ei tarkoita pelkästään baareissa juoksentelua, rentoutua ilman lapsia voi vaikka patikointiretkellä tai kylpylässä oman kullan kainalossa... Terveisin raskaana oleva äiti, joka on palannut 3 päivän reissulta miehensä kanssa viilettämästä, vaikka baareissa ei tullut tällä kertaa käytyäkään.

Ei kai kaikille tule sitä menovaihetta ollenkaan. Minä en ennen lapsia käynyt baareissa, ensimmäisen sain 22-vuotiaana, viidennen 30-vuotiaana. Ei missään vaiheessa ole ollut sellaista menovaihetta. Muuta kuin juoksulenkille. Ei kaikkia kiinnosta biletys ja baarit. Tai sit mulle tulee joku ihme viidenkympin villitys kuuden vuoden päästä! Sitä odotellessa...

Meillä töissä ( kauppa ) n. 20v likat joilla pikkuvauva ja toisilla pikkulapsia. He tulevat aina n. tuntia ennen töihin ja lähtevät n. tunti töiden jälkeen. Jopa se jolla on se ihan pikku vauva.
Lisäksi jokainen heistä käy bilettämässä usein. Pikku vauvan äiti käy jopa 2 krt viikossa joskus ja vauvasta en tiedä missä on silloin. En kehtaa kysyä.

En voi käsittää miten he haluavat vältellä kotiaan joka päivä? Itselläni on kiire ja ikävä koiranikin luo vaikka sekin on hoidossa päivän <3. Itselläni ei lapsia.

Olin yksinhuoltaja, kun sain esikon. illon tuli käytyä baareissa kerran parissa kuussa. Toisenkin aikaan olin yh. Ja sittenpä ei yöelämä enää kiinnostanut. Kun tapasin nyxäni viihdyin kuskina aina, kun vain sain lastenvahdin. Kunnes vanhuus iski ja ei vain jaksanut enää öitä valvoa (22-23v:na). Nyt 4lapsen (5v, 4v ja tytöt 2kk) äiti ja miehen kanssa suunnitellaan jo aikaa, kun lapset lentäneet pesästä;minkälainen auto ostetaan, missä käydään, missä asutaan yms..
Toivon menohalujeni sitten heräävän henkiin!

Yhteistyössä