Onko nämä kenellekään tuttja oireita? Maha/suolisto reistailee pahasti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pallomaha"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pallomaha"

Vieras
Minulla on usein maha ihan turvoksissa, siis kertakaikkiaan ei mitää pientä turvotusta vaan ihan kuin jalkapallo!
Paino on noussut 10kg kahdessa kuukaudessa, vaikka EN YHTÄÄN ole muuttanut elämäntapojani. Siis ei mässäilyä ym. normaalia enempää. Ihmettelen todella mistä helv*tistä tuo painonnousu johtuu.
Sitten suolisto reistaa niin, että välillä tulee ihan vesiripulia, välillä normaali uloste ja toisinaan maha taas kovalla. Tämä ripuli on melkeenpä päivittäistä, jossain vaiheessa päivää, ei siis koko päivää. (!?!) Aivan omituista!
Onko tämä kenellekään yhtään tuttua? Mikä mulla oikeen vaivaa? Auttaako joku tietty lääke tai ruoka? Kiitos paljon jos tiedätte neuvoa!

Vois olla laktoosi. Jätä maito pois, ja soita lääkäriin. HUOM kaikesta huolimatta ne testit ei aina näytä totuutta, se pitää sitten kokeilla ruokavaliolla.

Ihan samanlaiset oireet kuin mitä minulla oli. Söin kaikkea mahdolista lääkettä tohon, suolisto kuvattiin, jätin maidon pois jne. Lopulta se mikä auttoi oli karppaus. Aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion ja turvotukset, ripulit ym. mahavaivat katos. Ensin olis vähän vatsa sekaisin, mutta lisäsin aamujugurttiin (turkkilainen jugurtti) mittalusikallisen kuituvalmistetta (Apteekista sellainen kuin Visiblin) ja nyt on parempi olo kuin mitä vuosiin on ollut. Suosittelen.