Onko nämä ihan huonot 40-vuotissynttäritarjottavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vieraita tulossa n. 25.

-texmex voileipäkakku
-graavilohta
-kinkku-juustopastasalaatti
-rucolapohjainen vihersalaatti
-kasvispiirakka
-pekonipiirakka
- täytekakku, mangojuustokakku ja vaahtokarkkeja lapsille

on, mä ainkin toivoisin että synttärillä saa kakkukahvit. en kaipss mitään muuta
mä pidän omat 40 vaan kakku-kahvisysteemillä, vieraitakaan ei varmaan tuu monta. ei kukaan viitti arkena tänne tulla.

on, mä ainkin toivoisin että synttärillä saa kakkukahvit. en kaipss mitään muuta
mä pidän omat 40 vaan kakku-kahvisysteemillä, vieraitakaan ei varmaan tuu monta. ei kukaan viitti arkena tänne tulla.

Ymmärsinkö oikein että tarjottavat on huonot kun ei ole kakkukahveja? Toki kakun kanssa saa myös kahvia.

Tartarkastiketta tms. ajattelin lohen kanssa.
Cocktailipiirakoita tai patonkia en varmasti laita, ne on niiiiiin kuluneita ja aina kaikissa juhlissa :D

Mnjaah.... tavallaan aika monta eri laija, mutta kuitenkin jotenkin jotakin puuttuu :D

Lapsille ehkä karjalanpiirakoita tai lihapullia? Ja se graavilohi on jotenkin irrallinnen siinä listassa......

[QUOTE="anna";25901966]Otatko pitopalvelusta kaikki vai teetkö itse?[/QUOTE]

En todellakaan ota. Teen itse :)

Juhlissa on kasvissyöjä joten sitä(kin) ajatellen laitettu graavilohta ja kasvispiirakkaa. Toki voileipäkakusta ja salaatista tulee myös kasvisversiot.

[QUOTE="a p";25901983]En todellakaan ota. Teen itse :)

Juhlissa on kasvissyöjä joten sitä(kin) ajatellen laitettu graavilohta ja kasvispiirakkaa. Toki voileipäkakusta ja salaatista tulee myös kasvisversiot.[/QUOTE]

Minusta kuulostaa ihan hyvältä tarjottavat :)

[QUOTE="a p";25901958]Ymmärsinkö oikein että tarjottavat on huonot kun ei ole kakkukahveja? Toki kakun kanssa saa myös kahvia.

Tartarkastiketta tms. ajattelin lohen kanssa.
Cocktailipiirakoita tai patonkia en varmasti laita, ne on niiiiiin kuluneita ja aina kaikissa juhlissa :D[/QUOTE]
Millainen on kulunut piirakka? Venakon?

Jos patonki, coctailpiirkat ja kinkkupiirakka on kuluneita en näe tuossa listassa sen radikaalimpaa muutosta, mutta ei varmasti huonojakaan vaihtoehtoja. Itse vähentäisin jotakin, eh ehkä tarjoaisi piirakoita ja voileipäkakkua/-kakkuja samoissa juhlissa.

Minäkin mietin nelikymppisiäni.

Meillä mennään todennäköisesti jotenkin näin:
hedelmäinen vihreä salaatti
pallosalaatti (rypäleitä, mozzarellapalloja, pikkutomaatteja, melonipalloja jne. pyöreitä aineksia näyttävänä salaattina)
feta-oliivi-papu-aurinkokuivattutomaatti -hässäkkä
vihreä perunasalaatti
pari erilaista salaatinkastiketta
Pari kulhoa erilaisia pähkinäsekoituksia

Kierreleivät, paria eri sorttia, levite

Kaalipiirakka varhaiskaalista, puolukka
Pienet lihapullat, osassa oliivihakkelus, osassa aurajuusto
Falafelit
Jogurttikastike, paholaisenhillo, joku kermaviilidippi

Kakkupuffetti:
pähkinäistä ja suklaista juustokakkua
marjaista ja kermaista perinteistä kermakakkua
tiramisu, jonka päälle puna- ja viherherukoita
Pari kuppia erityyppisiä karkkeja

Viinit, oluet, kivennäisvedet, kahvi, tee, mehu

Väkeä tulee paljon, suuri osa on kasvissyöjiä, varmaan kahden vuoron juhlat ja kotona ollaan ja suurin piirtein kaiken teen itse.

Kaalipiirakka ei sovi täysin linjaan, mutta se on niin hyvää suuresta osasta ystäviäni ja edullistakin juhlaruokaa se on.

• Tykkää
Reactions: Jätkä
[QUOTE="minä";25902089]ai kasvissyöjä syö sitä graavilohta :O mikäs kasvis se on :D[/QUOTE]

No just tuohon olin tulossa sanomaan!

Kiva joskus jossain pippaloissa kun itekin oon kasvissyöjä niin sit ne järjestäjät on silleen että "niin sä oot kasvissyöjä, muille on toi lihavoileipäkakku, niin sua varten tehtiin toi kalavoileipäkakku"... Joo mun mielestä kala, kana eikä kananmuna ole kasviksia. Sori vaan...

Jotenkin nuo salaatit ja graavilohi eivät sovi samaan listaan. Kuitenkin muut tarjottavat ovat ennemminkin kahvipöytätarjottavaa. Nyt menu on vähän sitä sun tätä.

Tekisin vaikkapa graavilohileipiä ja rieskarullia kasvistäytteellä ja unohtaisin pastasalaatin. Tai sitten muokkaisin radikaalisti niin, että salaatit ja vaikkapa lasagne sekä patonkia + levitteet ja makea kahvipöytä erikseen.

Hienot tarjottavat on! Mua kiinnostaa tietää, millainen on se texmex-voileipäkakku? Mitä juomia tarjoillaan? En itse ainakaan odota mitään järisyttäviä "linnanjuhlia", jos meen aikuisten synttäreille; ihanaa, että on suolasta aikasta paljon tarjolla!

Minusta tuo kuulostaa ihan loistotarjoilulta. Nam :). Varmasti löytyy jokaiselle mieleistä ja ei kai kaikkien ole pakko kaikkea ottaa jos ei tykkää.. Mä ottaisin kaikkea :D

[QUOTE="Piika-äiti";25902098]Minäkin mietin nelikymppisiäni.

Meillä mennään todennäköisesti jotenkin näin:
hedelmäinen vihreä salaatti
pallosalaatti (rypäleitä, mozzarellapalloja, pikkutomaatteja, melonipalloja jne. pyöreitä aineksia näyttävänä salaattina)
feta-oliivi-papu-aurinkokuivattutomaatti -hässäkkä
vihreä perunasalaatti
pari erilaista salaatinkastiketta
Pari kulhoa erilaisia pähkinäsekoituksia

Kierreleivät, paria eri sorttia, levite

Kaalipiirakka varhaiskaalista, puolukka
Pienet lihapullat, osassa oliivihakkelus, osassa aurajuusto
Falafelit
Jogurttikastike, paholaisenhillo, joku kermaviilidippi

Kakkupuffetti:
pähkinäistä ja suklaista juustokakkua
marjaista ja kermaista perinteistä kermakakkua
tiramisu, jonka päälle puna- ja viherherukoita
Pari kuppia erityyppisiä karkkeja

Viinit, oluet, kivennäisvedet, kahvi, tee, mehu

Väkeä tulee paljon, suuri osa on kasvissyöjiä, varmaan kahden vuoron juhlat ja kotona ollaan ja suurin piirtein kaiken teen itse.

Kaalipiirakka ei sovi täysin linjaan, mutta se on niin hyvää suuresta osasta ystäviäni ja edullistakin juhlaruokaa se on.[/QUOTE]

Sun tarkoitus oli tulla vain ja ainoastaan pröystäilemään omalla menulla ;) Meilläkin piti tulla tuon tyyppistä mutta ei jaksa panostaa ja juhlat saa viedä maksimissaan 300 euroa joten suunnitelmat muuttui täysin :) Ja lisäksi aikaa tehdä on vaan muutama tunti + kakun täyttö edellisiltana.

Sori, annoin väärän kuva. Siis kasvissyöjä, joka syö myös kalaa. Ja nuo patingit ja karjalanpiirakat on kuluneita kun ne on meillä ihan jokaviikkoista arkiruokaa johon olen jo kyllästynyt.

Sikaa on piirakassa ja salaatissa, muussa on broileria, kasvista tai kalaa :)

Yhteistyössä