Onko naisen haluttomuuden syy mies?

• Viestiketjun aloittaja Vierasmiess
  • Ensimmäinen viesti
No, en usko, että on olemassa niin käsittämättömiä muuveja, että niihin nainen kuin nainen lankeaa. Sen sijaan uskon, että ihminen saattaa ottaa elämäänsä ja kanssaan suhteeseen hänelle sopimattoman ihmisen, siksi että silloin kun tämän tapasi niin ko ihminen vastasi johonkin tarpeeseen/haluun. Joka siis saattaa olla tiedostamatonkin.

En tosin usko, että tuo on ominaista vain naisille, vaan melkein kenelle tahansa voi käydä noin. Mutta minä nyt en ylipäätään usko sukupuolisidonnaisuuteen samalla tapaa kuin sinä.
Ei ehkä nainen kuin nainen, mutta sangen moni nainen.

Totta, toi yksinkertainen tarve on yksi syy. Mutta naiset on aika sokeita manipuloinnille ja tavallaan sille isolle tuntemattomalle alueelle, mitä se miehen ihmisyys pitää sisällään. Miehet taas on paljon vähemmän sokeita tälle naisesta, he osaavat arvioida naista etäisyyden päästä ja järjellä paremmin. Siksi miehet usein urputtavat, että nainen antoi taas miehelle, joka ei ihmisenä ollut häävi, eli ei ollut moraalisesti oikein, että ihmisenä ikävä mies X sai ja ihmisenä parempi mies Y ei saanut. Nainen ei tähän näkökulmaan vain kykene kuin poikkeustapauksissa.

Dynamiikat ovat siis jossain määrin - ei toki täysin - erilaisia siis sukupuolten välillä.

joopa joo

Totta, toi yksinkertainen tarve on yksi syy. Mutta naiset on aika sokeita manipuloinnille ja tavallaan sille isolle tuntemattomalle alueelle, mitä se miehen ihmisyys pitää sisällään. Miehet taas on paljon vähemmän sokeita tälle naisesta, he osaavat arvioida naista etäisyyden päästä ja järjellä paremmin. Siksi miehet usein urputtavat, että nainen antoi taas miehelle, joka ei ihmisenä ollut häävi, eli ei ollut moraalisesti oikein, että ihmisenä ikävä mies X sai ja ihmisenä parempi mies Y ei saanut. Nainen ei tähän näkökulmaan vain kykene kuin poikkeustapauksissa.

Dynamiikat ovat siis jossain määrin - ei toki täysin - erilaisia siis sukupuolten välillä.
Mee hoitoon muidu.

"wieras"
Otatpa sinäkin vakavasti tämän :) Toi nyt on puolivakavaa teoretisointia, mutta kyllä paljon on netissäkin juttua ihan tavallisesta miehestä (siis fyysisesti ja henkisesti), jolla vaan on asenne kunnossa ja toiminta hallussa ja "piparia" tulee.
Ja kaikkihan on toki totta mitä netissä kirjoitetaan. :)

Onko ihan tavallinen suomalainen mies siis mielestäsi ruma ja luonteeltaan ikävä, vai miten tämä ylläoleva lausumasi taas liittyy niihin rumiin ja inhottaviin miehiin, joille lohkee, vaikka niille komeille ja mukaville ei?

En pidä naisia noin sokeina, enkä toisaalta miehiä noin analyyttisinä kuin sinä. Mielestäni sukupuolet ovat huomattavasti lähempänä toisiaan kuin stereotypiat antavat ymmärtää. Lisäksi uskon (kyllä, butlerilaisittain) että monet sukupuolityypilliset käyttäytymismallit ovat opittuja eivätkä luontaisia.

En pidä naisia noin sokeina, enkä toisaalta miehiä noin analyyttisinä kuin sinä. Mielestäni sukupuolet ovat huomattavasti lähempänä toisiaan kuin stereotypiat antavat ymmärtää. Lisäksi uskon (kyllä, butlerilaisittain) että monet sukupuolityypilliset käyttäytymismallit ovat opittuja eivätkä luontaisia.
No noi mun näkemykset on kyllä aika laajan pohdinnan, lukemisen ja kokemisen tulosta ja uskon myös ymmärtäväni molempia sukupuolia kohtuuhyvin. Eivät varmaankaan silti erehtymättömiä, mutta monen tason argumentit, niin yhteiskunnalliset, psykologiset, historialliset kuin sosiologiset, viittaavat johonkin tuollaiseen.

Kiitos kuitenkin sympaattisesta kuuntelusta :)

No noi mun näkemykset on kyllä aika laajan pohdinnan, lukemisen ja kokemisen tulosta ja uskon myös ymmärtäväni molempia sukupuolia kohtuuhyvin. Eivät varmaankaan silti erehtymättömiä, mutta monen tason argumentit, niin yhteiskunnalliset, psykologiset, historialliset kuin sosiologiset, viittaavat johonkin tuollaiseen.

Kiitos kuitenkin sympaattisesta kuuntelusta :)
Usko tai älä, minäkin olen miettinyt noita asioita ja uskon myös ymmärtäväni ihmisiä melko hyvin.

Kiitos kuitenkin alentuvasta kommentistasi ;)

eih
Otatpa sinäkin vakavasti tämän :) Toi nyt on puolivakavaa teoretisointia, mutta kyllä paljon on netissäkin juttua ihan tavallisesta miehestä (siis fyysisesti ja henkisesti), jolla vaan on asenne kunnossa ja toiminta hallussa ja "piparia" tulee.

Eli kyllä nainen on - tässä asiassa - aika yksinkertainen olento. Mäkin tiedän vähän mistä nainen tykkää ;) Ja kyllä se on aidosti mulle mukavaa. Pointti on, että joukossamme on heitä meissä miehissä, jotka vaan esittävät itse hyötyäkseen kun tietävät että nainen tietystä esityksestä tykkää eikä mukana ole aitoa halua olla miellyttävä, empaattinen, jne.
Niin siis oliko tän tarkoitus vastata mun kysymykseen?

"vieras."

Ja vielä useammin miehet urputtavat siitä, miten nainen taas laskelmoidusti peitteli puutteitaan vaatetuksella ja meikeillä ja hämäsi teko-osilla ja kilkkeillä ja kikatuksella ja tosiasiassa oli vain rahojen ja siittäjän/ilmaisten drinksujen perässä. Niin.

"wieras"
Ehtii pohtimaan ja lukemaan, jos ei ole edellytyksiä käytännön kenttätyöhön ;)

Kumma kuinka hyvin uskotkaan ymmärtäväsi molempia sukupuolia, vaikka kumpikaan sukupuoli ei tunnu ymmärtävän sinua saati olevan kanssasi samaa mieltä juuri mistään.

kyllä mun mielestä mies1:sen havainnoissa parinmuodostusrituaaleista on paljonkin sellaista josta olen samaa mieltä

ne nyt vaan on sellaisia jotka ymmärrettävistä syistä eivät palstamammoja oikein miellytä vaikka oikeansuuntaisia ovatkin

Viimeksi muokattu:
"poikia3"
Ei ehkä nainen kuin nainen, mutta sange

Nyt sä teit itsestäsi jo ihan täyden ääliön. On aivan faktaa, että naiset ovat sosiaalisesti paljon vahvempia kuin miehet, heidän sosiaaliset taitonsa ovat siis parempia. Naiset siis pystyvät myös näkemään.miehen läpi.

Miehethän tässä yksinkertaisia ovat - sinäkin haluat naiselta ensisijaisesti ulkonäköä. Kun nainen sitten räpyttelee silmiään ja imartelee sopivasti, mies kuin mies lähtee matkaan, vai miten se oli? Naiset voivat myös katsoa arvioiden vierestä, kun mies lähti täydelliden bimbo matkaan vaikka vieressä olisi ollut todella paljon paremmin miehelle sopiva nainen.

Ja on todella eri asua valita yhden yön partneria kuin kumppania pidemmäksi aikaa - puntarissa painavat ihsn eri asiat. Ja täytyy muistaa, että me naiset näemme miehet eri tavoin kuin näette itsenne. Ihan samoin kuin te miehet näette meidät naiset eri tavoin.

No nämähän on sellaisia asioita missä on monta mahollisuutta mut kyl se jokaisen halu ja TAHTO saada seksielämä toimimaan on tärkein. Meillä mies haluais enemmän kun mulla on ny pikku ongelmia halujen kans mut miksi tekisin siitä miehen vian kun mua ymmärtää ja mä annan miehen ymmärryksen takas siten et tyydytän miehen muulla tavalla tarpeeksi usein jos ei perinteinen seksi nappaa. Seksi on kahden kauppa, puhumalla asiat selviää ja itse olen sen huomannut et kun seksiä vain harrastaa niin sitä alkaa haluamaan entistä enemmän. Ja jos vähän vastahakoisesti haluttaa alkaa seksiin eikä esim. itse saa orkkua niin tulee siitä silti nautittua, mä saan hyvän mielen jo siitä kun näen kuinka mies nauttii <3 Eli kyl seksi kannattaa, siitä voi nauttia niin monella tapaa jos vain haluaa yrittää.

"vvieras"
Naisen haluttomuus johtuu siitä, ettei mies ole tarpeeksi hellä ja huomioi. Miehen haluttomuus johtuu siitä, että kokee tämän huomioimisen liian rasittavana ja tyytyy omaan käteen. ...näin niinkun kärjistäen.

[QUOTE="poikia3";29857821]Nyt sä teit itsestäsi jo ihan täyden ääliön. On aivan faktaa, että naiset ovat sosiaalisesti paljon vahvempia kuin miehet, heidän sosiaaliset taitonsa ovat siis parempia. Naiset siis pystyvät myös näkemään.miehen läpi.

Miehethän tässä yksinkertaisia ovat - sinäkin haluat naiselta ensisijaisesti ulkonäköä. Kun nainen sitten räpyttelee silmiään ja imartelee sopivasti, mies kuin mies lähtee matkaan, vai miten se oli? Naiset voivat myös katsoa arvioiden vierestä, kun mies lähti täydelliden bimbo matkaan vaikka vieressä olisi ollut todella paljon paremmin miehelle sopiva nainen.

Ja on todella eri asua valita yhden yön partneria kuin kumppania pidemmäksi aikaa - puntarissa painavat ihsn eri asiat. Ja täytyy muistaa, että me naiset näemme miehet eri tavoin kuin näette itsenne. Ihan samoin kuin te miehet näette meidät naiset eri tavoin.[/QUOTE]

Hyvää kritiikkiä jos jätetään toi eka lause pois. Enkä ole täysin eri mieltä, mutta ei sanomasi myöskään kumoa omaani, olen kyllä huomioinut nuokin näkökulmat. En taida nyt kuitenkaan jaksaa enempää tuosta sinänsä kiinnostavasta aiheesta.

"vvieras"
Olen muuten miettinyt tätä aika pitkään tänään. Olen normaalisti suuri libidoinen halukas nainen. Oma mies ei tällä hetkellä kiinnosta. Johtuu siitä että olen huomannut että ihan sama kumpi tekee aloitteen niin minö olen se kiihottaja ja kun itse pyydän kiihotusta, hyväilyä, niin nopeasti jotain tehdään kun olisi kauhea vaiva esim. Kosketaan reiteen. Olen se joka on päällä ja kiihottaa. Millon minä saan olla ja saada kunnon hellyyttä, vartalon suutelemista tms. Ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

Maku mennyt koko seksiin vaikka orgasmin saan aina. Se on yksitoikkoista ja joudun kuvittelemaan itseni kiihottuneeksi. Alkaa vaan ärsyttää kun mies laittaa kädet alapäähän ilman mitään tai enintään nopeasto koskee muualle ja sitten asiaan.

Täst johtuu meillä haluttomuus. Toki seksiä on mutta voin sanoa että välillä koko homma ärsyttää.

[QUOTE="vvieras";29857982]Olen muuten miettinyt tätä aika pitkään tänään. Olen normaalisti suuri libidoinen halukas nainen. Oma mies ei tällä hetkellä kiinnosta. Johtuu siitä että olen huomannut että ihan sama kumpi tekee aloitteen niin minö olen se kiihottaja ja kun itse pyydän kiihotusta, hyväilyä, niin nopeasti jotain tehdään kun olisi kauhea vaiva esim. Kosketaan reiteen. Olen se joka on päällä ja kiihottaa. Millon minä saan olla ja saada kunnon hellyyttä, vartalon suutelemista tms. Ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

Maku mennyt koko seksiin vaikka orgasmin saan aina. Se on yksitoikkoista ja joudun kuvittelemaan itseni kiihottuneeksi. Alkaa vaan ärsyttää kun mies laittaa kädet alapäähän ilman mitään tai enintään nopeasto koskee muualle ja sitten asiaan.

Täst johtuu meillä haluttomuus. Toki seksiä on mutta voin sanoa että välillä koko homma ärsyttää.[/QUOTE]

Onpa ankeaa. Olen melkein täysin vastakkainen mies tuosta! MUTTA mulla se edellyttää pakostakin, että koen naisen seksuaalisesti haluttavana eli ruma tai "ihan ok" -näköinen nainen ei vaan pysty sytyttämään mua siten kuin mulle kaunis ja eroottinen nainen.

"vvieras"
Mies1...no siitä en tiedä olenko susta kaunis, mutta hoikka, hyvä peppu (mies tykkää), tumma, vähän persoonallisen näköinen, kerran kadulla eräs mies sanoi että olen älyttömän kaunis, hiuksia kehuttu ja muuta mutta olen kai sellainen että rakastetaan tai vihataan. Vähän virolaisen näköinen kuulemma olen.

"vvieras"
Siis pidin itseäni tosi rumana lapsena....miten tämäkin mihinkään liittyi. Tarkoitatko mies1 että eroottista tekee mieli hyväillä olla hellä, sellasta ihan okta ei jaksaisi kun nopeasti.

minnee
Pakko sanoa, että kyllä noita naispuolisiakin pelureita on. Joskus sitä ihmettelee, miksi miehille tuntuu kelpaavan se ei-todellakaan-niin-mukava tai suoranainen v****pää nainen, kunhan on tarpeeksi tietynlainen. Osaa tyhmentää itsensä, peilata miestä sopivassa valossa mutta toisaalta esiintyä oikukkaana ja itsekeskeisenä. Ja sitten ne älykkäät, hyvännäköisetkin naiset jäävät näiden varjoon, kun eivät osaa tai halua vedellä mistään naruista.

Yhteistyössä