Onko nää nyt supistuksia vai vaan kasvukipuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Mut tekee kyl tosi kipeää :( Viikkoja neuvolan mukaan 12+4 mut ultassa arvioitu pienemmäksi. Varmistuu ens viikolla. Kyseessä neljäs raskaus ja täytyy sanoa etten vieläkään ole varma supisteleeko minua vaiko vaan kohtu venyy.
Selkään, lähelle kylkiä särkee, ala mahaa polttaa ja repii. saa puhkumaan välillä. Pelottaa niin kamalasti et menee kesken :( Mitään vuotoa ei kyllä ole. TK:hon ei huvita soittaa kun ne ei siellä mitään osaa tehdä ja neuvola jo kiinni. Ultra olisi ensi viikolla...

Kyllä meillä ainakin tk:n päivystys hoisi mun säikähdyksen alkuraskaudessa hyvin, ultrasivat ym! Ja mulla oli tosi kovia kipuja, mut ei siis ollu vakavaa vaan jotain just kasvukipuja, ja menivät ohi.

vaikkei olisi ultraa, eikös ne sydänäänet ainakin jo kuuluisi jottai tietäsit kaiken olevan hyvin?
Mulla itellä oli noilla viikoilla tosi vähä kasvukipua ja sekin oli semmosia pienii repimisii..
eikö se enemmän supparilta kuulosta jos kipu kerta on myös selässäkin??

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mut tekee kyl tosi kipeää :( Viikkoja neuvolan mukaan 12+4 mut ultassa arvioitu pienemmäksi. Varmistuu ens viikolla. Kyseessä neljäs raskaus ja täytyy sanoa etten vieläkään ole varma supisteleeko minua vaiko vaan kohtu venyy.
Selkään, lähelle kylkiä särkee, ala mahaa polttaa ja repii. saa puhkumaan välillä. Pelottaa niin kamalasti et menee kesken :( Mitään vuotoa ei kyllä ole. TK:hon ei huvita soittaa kun ne ei siellä mitään osaa tehdä ja neuvola jo kiinni. Ultra olisi ensi viikolla...

Mene hyvä ihminen lääkäriin!
Supppateilta vaikuttaa. Ota panadolia ja juo paljon..ehkäsee suppareita!

Meillä tk:n päivystys keskussairaalassa, kyllä sieltä löytyy kaikki mahdollinen. Missäs tein äitipoli on, sain itse neuvolasta numeron sinne ja sekin siellä keskussairaalassa.

^Pikku pitäjä lähin äippäpoli 70km päässä joka jo kiinni sit synnäri 120km päässä.
Tää on ilkeen tuntusta, kiristää sillai kuumottaen mut enemmän ne tuntuu tuolla alamahan sivuilla? Kyl tietty keskelläkin.... Voiko olla normaalia jos ei vuotoja ole? Oon kyl ollu koko päivän menossa. Siksikään kylälle takaisin ajo ei innosta lasten kans. Jos ottas panadolin nyt aluks...

Lisään vielä et kivut vaan jatkuu. Kuin kestosupistus olisi jo useamman tunnin ajan. Välillä aavistuksen helpottaa (tai sit lääke auttoi tovin) ja nyt jatkuu. Välil on kuin joku puukkoo tökkis, muuten kiristävä/kumma tunne on koko alavatsalla.
En lähde tk:hon soittelee kun vuotoa ei ole vaan odotan aamuun ja otan suoraan yhteyttä neuvolaan. Ellei tietty tila pahene yön aikana.
Voisiko tosiaan olla vaan kohdun kasvua ja tuntua näin voimakkaana kun jo useampi raskaus takana?

Alkuperäinen kirjoittaja woori:
oottele ja kattele..eihän sille mitään voi kuiten nuilla viikoilla..jos huomena vielä,soita neuvolaan.

Näin määkin aattelin. tulee ulos jos on tullakseen ja tuskin tähän mitään lääkettäkään on...Tarkoitus olikin saadavertaistukea ehkä myös kovista kasvukivuista/supistuksista kärsiviltä :)