onko nää jotain pakko-oireita, ajatuksia, vai mitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
mulla on hirmu tarve olla sillai säntillinen.
Ku alan siivota, katon kellosta että nyt siivoon esim. tunti ja vartti ja sen jälkeen luon tytölle tai jotain vastaavaa.
En osaa mitään tehdä, siis sillai ilman kelloa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Höh, se on vain sinun tapasi organisoida. Älä nyt tuollaisesta itseäsi syyllistä.

Mutta kun joskus tuntuu että ne jo haittaa elämää. en voi aloittaa esim. siivousta jos en katso kellosta että se on tasan, vartin yli tms.

joku pakkomielle ehkä, mutta hei, älä stressaa jos se on vaan tuollaista. ja onhan oikeasti tosta todellakin hyötyä. helpompi organisoida. ite olen ainakin huomannut, että jos aloittaa siivoamisen eikä aseta mitään rajaa koska valmis, niin sitten vaan venyy ja vanuu eikä valmista tule. jos taas sopii itsensä kanssa että 1,5 h ja tää homma on valmis niin sitten se melkein aina on valmis.
Ehkä sä voit pari minsaa itelle antaa "anteeksi", ettei sen tartte olla oikeasti vartin yli vaan kolmeatoistakin yli kelpaa. kun e ne kodin kaikki kellot välttämättä mene samaa tahtii. toinen jätättää toinen edistää niin siitäkin tulis joku stressi että aina kellot täytyis käydä just samaa aikaa..

Hei! Kuulostaa vähän pakko-oireiselta, mutta jos pysyy kurissa eikä kohtuuttomasti rasita, niin ei vaivasta varsinaisesti haittaakaan ole. Itselläni on erilaisia pakkoja, mutta kun olen elänyt niiden kanssa niin kauan eivätkä ole jonkinlaista aaltoliikettä lukuunottamatta menneet varsinaisesti pahempaan suuntaan, niin en ole mitään lääkitystäkään koskaan harkinnut. Olen suhtautunut pakkoihini huumorilla ja avoimesti kertoen - nekin auttavat. Tsemppiä!

Kaikilla ihmisillä on joitain lieviä pakko-oireita tai tarkistamisrituaaleja.. toisilla joskus harvoin, toisilla useammin.. toiset taas tykkää suunnitella päivät tietyn rytmin ja kellon mukaan, koska tykkää olla säntillisiä. Ehkä se luo myös tiettyä turvallisuutta että tietää mitä tapahtuu mihinkin aikaan. En olisi huolissani, kuten ylläolevat sanoivatkin jo. :)

Yhteistyössä