Meillä isä aina rakensi ja rakensi. Isällä oli myös yhteinen yritys mun lapsuudessa veljensä kanssa. Isän veli on alkoholisti ja kaikki läheiset oli vastaan, tota yhteisen yrityksen perustamista. Samalla sitten tosiaan isä rakensi myös kotona, meille omaa taloa. Aina säästettiin, paitsi ruuassa. Vaatteet saatiin käytettyinä tai mummi teki niitä meille. Kaks kertaa vuodessa saatiin uutta, paita ja housut. Asuttiin tohon aikaan pienessä, vanhassa kesämökissä jossa, oli makuu alkovi, pikkunen olohuone ja keittiö oli, lähinnä joku nurkkaus

. En koskaan pyytäny kavereita meille ala- asteella, eikä isä suostunu, että olis kavereita tullu. Oon siis nykysin 26v. Lapsuudessa lomat meni ukkia ja mummia puu talkoissa autellen, heillä oli/on kolme maatilaa ja metsää. Joka saakelin loma, mettätöitä, peltotöitä, metän istutusta jne. turha oli valittaa ja nurkua, ei auttanu kun siitä suuttu vaan kaikki. Teininäkin muistan kun kaverit kerto lomailleensa, niin mä kerroin, että mä tein mettätöitä, peltotöitä ja sun muuta semmosta kivaa. Muut tuijotti silmät lautasina ja kyselivät, että joudutko oikeesti tekee lomasin töitä? Sanoin aina, että kyllä. Valittaminen ihan turhaa koska siitä tulee hirvee sota ja joutuu siltikin hommiin.
On tällä hetkellä työttömänä, mutta osaan arvostaa työn tekoa. Valmistuin marraskuussa ja joka aamu oon laittanu hakemuksia, tosta tullu hirvee pakkomielle. Eilen olin työhaastattelussa ja muhun otetaan yhteyttä, kuhan saavat töitä mulle järkättyä. Silti haen töitä, koska en jaksa odottaa, että ottavat yhteyttä tuolta firmasta. Oon tehny töitä 18v asti, menin opiskelee kun olin 21-v ja nyt tosiaan ekan kerran eläissäni on tilanne, että en ole yrityksestä huolimatta saanu töitä. Mutta, aijon hakea silti, koska mun on pakko saada työpaikka. Kun on hyvä työ ja siitä nauttii, niin se kasvatta työmotivaatiota entisestään

. Toivon todella saavani oman alani töitä ja en todellakaan luovuta, vaikka välillä tässä masennellu, stressannu niin, että mieskin hermostu. Sano vaan, että tolla toiminnalla saat ajettuu ittes ennemmin hautaan kuin töihin

. Mut, ei mun pää kestä työttömyyttä, oon tottunu tekee töitä kuitenkin lapsesta saakka. Nuorena tein aina kesäsin töitä ja tienasin omaa rahaa. Nyt sitten saa repiä hermoa kotona, vituttaa. Pidin kiirettä valmistumisen kanssa ihan sen takia, että pääsen töihin ja luotin, että saan paikan taas, samalla tavalla kuin 18-vuotiaana. Eli soitin ja seuraavana päivänä työhaastattelu ja siitä parin päivän päästä pääsin tekee töitä

. Niin, nyt tulee vaan ei ole tarvetta työntekijöille, sulla liian vähän kokemusta, ota myöhemmin yhteyttä tai me otetaan yhteyttä, kun tarvetta on

. Nyt mietin, että lähen oppisopimuksella opiskelee lähihoitajaks. Pakko tässä jotain on tehä, en opiskellu kolmea vuotta sen takia, että lorvin kotona... Vituttaa.