Onko mustaa marsipaania olemassa? avittakaas ny jauhopeukalot vähäsen minuu

Innostuin täytekakkujen koristelusta sitte enempiki ja päässä ziljuuna ideaa...tytön 1w bileet tulossa ja mä tarttisin koristelussa jtn mustaa...siis marsipaania tms. En vaan muista kaupas sellast nähneeni...lakumatto ei oikee aja sitä asiaa täs kohtaa...oisko muita vaihtoehtoja joita en osaa ny ajatel?

Toinen juttu johon törmäsin on se että täytekakku kostutetaan vaniljamaidolla. Ikinä kuullukkaa moisesta, meillä on kakut aina kostutettu mehuilla tms. Eli onko vaniljamaito täs kohtaa sis tavallista maitoa vanilliinisokerin kera vai mitäs?
 
Riippuu mihin sitä mustaa tarviset, mutta ihan hopeatofeesta voi muokata pieniä yksityiskohtia, esim. leppiskakkuun pilkut jne. Marsipaania voi myös värjätä jos ostat mustaa elintarvikeväriä, tai jos haluat päällystää kakun niin just toi edellisen mainitsema hopeatoffeekinuski on hyvä.
 
p
Minä tein kerran mustan kakun ja se oli hopeatoffeekinuskista. Tavallisen kakun voi päällystää myös hopeatoffeesta tai alkukarkeista kaulitulla levyllä, mutta siitä tulee sen verran jäykkä, että kovin kummoisia muotoja ei pysty tekemään.

Minkälaista kakkua olet tekemässä?
 
viaras
Noissa leivontatarvikkeita myyvissä nettikaupoissa on ainaki montaa sorttia pastavärejä joilla voi värjätä marsipaania :) ja niissä myydään monissa myös mustaa geeliväriä sellaista syötävää siis :)
 
Marsipaania ei ole mutta sokerimassaa on.Mustaksi värjääminen (esim marsipaani ) on melkoinen urakka, minä ainakain suosiolla ostaisin tuon sokerimassan jos sitä enemmänkin tarttee :D
Ja vaniljamaito on oikein kiva kostuke, ihan maitoa mihin sekoitettu vaniljasokeria =)
 
kiitokset teille vinkeistä...tuo hopeatoffeekinuski ei tullutkaan mieleen vaikka oon kyllä ennenkin sen kuullut. kannatti siis kysyä. mitesmä sen selittäsin...siis sileään kuviointiin tarviin tota mustaa, ei koko kakun osilta vaan sieltä täältä.
Kakkufirmasta itekki oon tilannu mm marsipaanintyöstövälineet mutta siis väriä en nyt ehdi tilaileen enää. no kai sitä kaupastaki saa..
Kiitokset teille avusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Minä tein kerran mustan kakun ja se oli hopeatoffeekinuskista. Tavallisen kakun voi päällystää myös hopeatoffeesta tai alkukarkeista kaulitulla levyllä, mutta siitä tulee sen verran jäykkä, että kovin kummoisia muotoja ei pysty tekemään.

Minkälaista kakkua olet tekemässä?
mä en löytäny mistään tuota hopeatoffeeta, sanottiin myös kaupoissa ettei sitä enää tehdä edes niitä pikkupusseja.
tilallahan voi käyttää niitä käck-patukoita tai kuten minä tein niin ostin lakritsajätskikastiketta ja keitin sitä hieman, lisäsin myös vähän kermaa ja päällystin sillä. Hyvin toimi
 
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Irtokarkkihyllystä hopeatoffeeta löytyy. Ei tosin Candykingiltä, joka on valloittanut lähes kaikki karkkihyllyt ainakin täällä päin. :(
Mä haluan löytää sellaisen irtokarkkihyllyn mistä niitä löytyy, koska on mun lempparia! Tääl päin en oo ainakaan mistään löytäny, filmtownista täytyy viel käydä kattoo, ku siel niit irtokarkkeja on toooosi paljon.
 
p
Karkkikadulla on. Se on siis yksi noista irtokarkkien toimittajista. Niitä on vaan tosi harvassa paikassa enää. Makuunissa on myös, mutta Makuunissa irtokarkit on 3 e/kg kalliimpia kuin kaupassa.
 

Yhteistyössä