Onko mun sakemannilla vilja allergia kun on jatkuvasti ruikulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun tuttujen sakemanni oli ikänsä laiha luikku, oli muistaakseni haimavikaa tms. Hoidoksi söi palan pakastettua naudanhaimaa joka päivä. Muutenkin tuntemani sakemannit on allergisia ja silmävikaisia. Kannattaisi ehkä käydä asiantuntevalla eläinlääkärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla totta:
se koiras lääkäriin! mitä täällä kyselet, tuskin kukaan voi sen tarkemmin analysoida täällä kuin itse sinä siellä!

Hauskoja kun ihmiset olettaa ettei hoideta eläimiä jos kyselee täällä jotain.On käyty ja eläin lekuri oli sitä mieltä että kannattaa kokeilla viljattomalla ruualla eikä heti lähteä veri kokeita ottamaan. :)

Kokemuksia ja mielipiteitä tässä avauksellani hain.

Meidän koiralla on haiman vajaatoiminta.
Oireet: Nopea laihtuminen vaikka söi kun hevonen, turkki voi huonosti eli kiilto hävis, karvaa lähti koko ajan (kuin kapinen kettu). Väsy helposti kun ei mikään ruoka pysynyt sisällä.
Kaikki ruuat (diettiruuatkin) tuli ulos vetelänä.

Haimaa saa myös jauheena 85e/227g purkki ja se kestää ainakin meillä n.3kk.
Tuore haima tuli meidän laskelmien mukaan kalliimmaksi. :/

Voi hyvinkin olla. Sakemanneilla on hälyttävän paljon mm. erilaisia allergioita ja jopa atooppista ihottumaa! Kiitos vaan ylijalostuksen |O |O

Meidän sakulle sopi aikoinaan Jahti&Vahti kuivaruoka, ei sisältänyt kotimaisia viljoja ollenkaan.

Mulla kans yhdellä oli jatkuva ripuli, siihen annoin lääkärin suosituksesta riisiä, olis pitänyt auttaa..

Allergiatestien jälkeen selvis että sillä oli riisiallergia |O |O kattoa myöten kämppä ripulikakassa, aika jees :/

Yhteistyössä