Onko mun poika ainut jolla housut hajoaa polvista 2-3 viikossa?

• Viestiketjun aloittaja vieras mutsi
  • Ensimmäinen viesti
vieras mutsi
Poika on 4,5 v. Vuosi sitten ei vielä polvet kuluneet kuten nyt. Niinpä en ole vielä tajunnutkaan ostaa vain halpoja housuja. Mutta kun juuri äsken huomasin että eilisen päiväkotipäivän jälkeen noin 3 vk vanhat Reimatecin vk-housut ovat polvista puhki, niin päätin että enää ei meille kalliita housuja tule. Huusin juuri netistä 4 e:llä käytetyt housut, ja taidan huutaa vielä muutamat tuon hintaluokan housut...

Sitä vaan ihmettelin, kun huutis on täynnä tuon kokoisia poikien housuja, eikö muilla puhkea polvet kuin meidän pojalla? Tai sitten myytäviksi jääneet housut ovat olleet jalassa vain pari kertaa kauppareissulla...:-D

"vieras"
Meillä on 5 poikaa ja oon kyllä todennu sen että pojat saa yhtänopeaa hajalleen ne 100 euron housut ja kengät mitä parinkympinkin. Eli ei vaan ota niin paljon päähän taas kerran käydä ostamassa uudet housut tai kengät kun niistä ei oo maksanu satasia.
Yllättäen sitten joku vaate menee jopa kolmella peräkkäin eikä oo eroa onko joku merkki vai halppiksen vaate. Sen kun vaan tietäis siellä kaupassa mikä kestää ja mikä ei.

"a p"
[QUOTE="Vieras";29063454]Jospa paikkaisit ne polvet liimapaikalla sen sijaan ettämostaisit aina uudet?[/QUOTE] Muistin jo ennen tämän lukemista että mulla on iso pala tota liimapaikka-kangasta, ja paikkasin tuolla housujen polvet ihan juuri. Saa nähdä kauanko kestää ehjinä...:-D

Kissus
Itsellä on kolme poikaa, ja olen huomannut että varsinkin jos leikkii polvillaan paljon (esim. legoilla), housut menevät aivan hetkessä rikki. Ei ole kovin mukavaa jos parin-kolmenkymmenen euron housut ovat heti rikki. Farkut kestävät vähän kauemmin kuin jostain muusta kankaasta tehdyt. En tiedä, auttaisiko kulumiseen jos silittäisi jotain tukikangasta housujen nurjalle puolelle polven kohdallle...

"viidenäiti"
Meidän viidestä lapsesta kaksi on sellaisia joilla ei ikinä ole housut pysyny ehjinä. Toinen on tyttö ja toinen poika. Vaatemerkillä ei ole mitään väliä ja kaikkea ollaan vuosien varrella kokeiltu (reimateciä, popia, tickettiä, cirafia, lassieta.....). Rikki menee! Ostan näille kahdelle yleensä alkusyksyllä viimekauden tarjous ciraf huosuja ison kasan. Housuille jää hintaa 5-10e/kpl. Ei harmita yhtään kun menee rikki. Toppaihousut on sitten eri juttu kun niiden pitää olla lämpimät ja kosteudenpitävät.

Liimapaikat on kokemukseni mukaan ihan surkeita. Kangas on ohutta ja repeaa helposti, jos ei ehdi rikkoutua niin alkaa repsottaan rumasti. Toimivin on ostaa kangaskaupasta enstexiä ja sillä vahvistaa polvet. Se on toiminu meillä.

Yhteistyössä