onko mun pakko viedä 4 vuotias päivähoitoon vaikka oon 1 vuotiaan kanssa kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enjaksaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enjaksaaaa

Vieras
Tyttö oli viime vuoden päivähoidossa 2 päivänä viikossa. Kesän aikana sanoin hoitopaikan irti ja ilmoitin tytön seurakunnan kerhoon (ilmaiseen) jossa kävisi kahtena päivänä viikossa. Kerho on 20km päässä. Ja ajaisin sinne muutenkin sen pari kertaa viikossa kauppaan.
Nyt näin päiväkodin lastentarhanopettajaa joka alkoi mäkistä että kuinka hyvää päivähoito tekisi ujolle tytölleni ja miten tärkeää on luoda kaverisuhteita tulevaa koulua ajatellen. Päiväkoti on pieni ja tytön tulevia koulukavereita tässä kylässä on vain 2 muuta tyttöä jotka ovat tuolla päiväkodissa molemmat.
Siis onko päivähoito niin paljon parempaa kuin kerhot?
Joutuuko tyttöni olemaan kouluvuodet ilman kavereita kun vien hänet muualle kerhoon vuodeksi?
tyttö menisi vuoden päästä takaisin päiväkotiin kun tää 1 vuotiaskin menee.

Joo vie kerhoon vaan. Siellä taitaa nyt päiväkodin täti miettiä ainoastaan omaa rahapussiaan :( Kerhot riittää mainiosti, samoin sisaresta on jossain vaiheessa seuraa. Lapsi pärjää kyllä ilman kerhoakin mutta tuohon teidän tilanteeseen kerho on juuri passeli ratkaisu. Seuraa sopivassa määrin.

No meillä on samanikäinen poika, asutaan syrjäseudulla ja itse olen kotona lasten kanssa. Eskariin menevät ennen koulua, muuten kotihoidossa. Kerhot plussaa, eskarikin riittää tulevaisuudessa.

ja sitäpaitsi ujolle muutamana päivässä viikossa tapahtuva päivähoito voi olla vielä vaikeampaa. koska hän ei ehdi ryhmäytyä tai saada kavereita. kerho parempi vaihtoehto. ja sitäpaitsi lapsesi ehtii olla vielä hoidossa ennen koulun alkua. ja vaikka olisikin kotihoidossa kouluun asti ehtii ehtii kyllä saada kavereita.

Ehdottomasti kerhoon,päiväkodissa taitaa vain olla pula lapsista :D Onko lapsesi erityislapsi?tai että tarvii ehdottomasti jotain tukijuttuja? jos ei,oot tehnyt oikean ratkaisun kun et vie lasta pk:n. Eskarivuosi riittää kyllä ennen koulua.

Mä laittaisin takaisin samaan päiväkotiin. Ujolle lapselle tuskin tekee kovin hyvää palloilla kerhon ja jo tutuksi tulleen pk:n välillä. Juuri kun ehtii tulla tutuksi kerhokamujen kanssa, niin tulee taas vaihto päiväkotiin, missä hän on taas se uusi lapsi oltuaan poissa yli vuoden.

Pysyvyys on aika tärkeä juttu lapsille mun mielestä.

Kerho riittää ihan hyvin, varsinkin ujolle lapselle. Meidän ujot lapset hyötyivät todella paljon kerhosta. Heitä ei painostettu ollenkaan vaan he saivat olla siellä ihan omana itsenään, jopa seurata sivusta toisten leikkejä, ja sitten vähitellen uskaltautuivat touhuihin mukaan. Kaikille lapsillemme on riittänyt kerho ja eskari.

tyttö ei ole erityislapsi. ja itse on sitä mieltä että ehdottamasti mennään uuteen taidekerhoon. Tytölle on riittänyt isoveljen (ekalle menee) leikkiseura tähän asti. Muskarissa tyttö on käynyt myös jo pari vuotta ja sitä jatkaa edelleen.

Yhteistyössä