Onko mun pakko hyväksyä miehen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miehellä on exän kanssa vauva ja meillä on yhteinen vauva. Miehen esikoinen on vain 3kk meidän lasta vanhempi. Miehen exä on nyt pitänyt tiiviisti yhteyttä ja haluisi että hänen lapsi olisi osa meidän elämää. Minä en halua!

Ei ole.
Toivottavasti miehesi ymmärtää kuinka narttu olet, ja lähtee lätkimään. Saisi ottaa mukaansa myös teidän vauvan.

Vaikka aika porsas se mieskin on.. Kaksi lasta 3 kk.n ikäerolla!?

Hei ihmiset! Onks tälläsii oikeesti??:O

Ei ole, voit ottaa eron miehestäsi.

Haluatko oikeasti sellaisen miehen, joka ei huolehdi lapsistaan? Mietippä asia niin että mitä jos sinä olisit se ex, niin miten toivoisit että sinun lastasi kohdeltaisiin? Tai en usko että tähän kykenet, jos kykenisit niin et tällaisia miettisi.

Molemmat vielä vauvoja, eli suhteenne on tuore ja samoin ero eksään, eiks jeh? On ihan normaalia, että sinua ärsyttää, kun jotain minkä piti olla ainutkertaista onkin joku toinen tehnyt jo miehen kanssa ja noin hiljattain. Hormonit pahentavat asiaa. Sanoisin, että yritä pysyä asian tiimoilta rauhallisena ja anna ajan kulua. Hissukseen palaudut normaaliksi ja toisaalta aika auttaa kestämään sen kitkerän pettymyksen, että esikoisesi onkin miehesi toinen lapsi ja molemmat vauvoja samaan aikaan. Olisihan tilanne aivan erilainen, jos olisit miehesi kohdatessasi tiennyt että hänellä on vaikka eskari-ikäinen lapsi, tutustua tähän lapseen ja sitten saada yhteinen. Ymmärrän sinua, ap, mutta yritä ottaa iisisti. Se toinen vauvahan on ihan syytön tilanteeseen.

• Tykkää
Reactions: Data
Mä tiedän miehen, joka sai kahdelle naiselle lapset niin että väliä oli muutama hassu kuukausi. Näitä siis tapahtuu, oikeesti.

Mutta joo, eihän se mikään pakko ole hyväksyä, kuten ei sitten miehen tulevan nyxänkään tartte niitä jo olemassa olevia hyväksyä ;)

Tottakai on hyväksyttävä. Mikä kysymys tämä edes on?

Jos mies ottaa naisen, jolla on jo lapsia tai nainen ottaa miehen, jolla on jo lapsia - tottakai se on hyväksyttävä. On otettava koko paketti, et voi vain ottaa osaa siitä.

Mitä muutenkaan tarkoittaa "olla hyväksymättä"?
Sanot miehellesi, että hän ei saa olla isä toiselle lapselleen? Sun mielestä hänen toinen vauvansa voi olla ilman isää, koska SINÄ niin haluat? Miten oksettavan tyhmä voi ihminen olla, onnea vaan elämääsi.

No, vaikka onkin luultavasti provo niin vastaan.

Ehkä asia vaatii sinulta sulattelua, mutta äitinä varmasti ymmärrät että miehen exä tässä ajatelee vain lapsen parasta. Jokaisella lapsella on oikeus isään ja äitiin, tykkäs uudet tai ei.

Ota myös huomioon että miehen nuorempi vauva on teidän lapsen sisar! Sisar voi olla varsin ihana ja tärkeä asia elämässä.

Lapsi tulee varmasti olemaan osa miehesi ja yhteisen lapsenne elämää.
Ehkä näitä asioita kannattaisi alkaa katsomaan pikkasen toistenkin vinkkelistä?

Viimeksi muokattu:
Mä tiedän miehen, joka sai kahdelle naiselle lapset niin että väliä oli muutama hassu kuukausi. Näitä siis tapahtuu, oikeesti.

Mutta joo, eihän se mikään pakko ole hyväksyä, kuten ei sitten miehen tulevan nyxänkään tartte niitä jo olemassa olevia hyväksyä ;)

Minäkin tunnen, mutta kaikki osapuolet ovat aktiivisesti yrittäneet sopeutua tilanteeseen ja myös saaneet homman toimimaan. Nämä sisarukset ovat jopa aika läheisiä keskenään, kun isompi sisarus on usein miehen uuden perheen luona yötä.

Juu varmasti tapahtuu.

Omalta osaltani tarkoitin että voiko aapee oikeasti ajatella noin nihkeesti.:D

Ei mies edes tiennyt koko lapsesta ja nyt se exä pommittaa! Tosin ei ole mies edes nähnyt lasta, eikä siis isyyttäkään tunnustanut. Voihan koko juttu olla huijausta tai voi olla että joku muu onkin lapsen isä.

[QUOTE="aloittaja";29132681]Ei mies edes tiennyt koko lapsesta ja nyt se exä pommittaa! Tosin ei ole mies edes nähnyt lasta, eikä siis isyyttäkään tunnustanut. Voihan koko juttu olla huijausta tai voi olla että joku muu onkin lapsen isä.[/QUOTE]

Ei muutakun isyystestiä tekemään. Jos paukahtaa positiivinen niin lastenvalvoja väsää tapaamis/elatussopparit.

Enkä ymmärrä miten yhtäkkiä se exä haluaakin että ollaan osa hänen lapsen elämää kun meillä on yhteinen lapsi. Kuitenkin salasi koko raskauden ym. Haluaa kuulema että sisarukset on tekemisissä keskenään. Minä en halua!

[QUOTE="aloittaja";29132695]Enkä ymmärrä miten yhtäkkiä se exä haluaakin että ollaan osa hänen lapsen elämää kun meillä on yhteinen lapsi. Kuitenkin salasi koko raskauden ym. Haluaa kuulema että sisarukset on tekemisissä keskenään. Minä en halua![/QUOTE]

No näistä mulla on kokemusta itselläkin. Monelle ei ole helppoa kun entinen kumppani pääsee elämässä eteenpäin. Varsinkin jos jotakin on jäänyt hampaankoloon.

[QUOTE="aloittaja";29132700]Miten sen isyystestin saa? Paljonko maksaa? Eikö siihen tarvita äidin lupa?[/QUOTE]

Ei tarvita äidin lupaa.

Viimeistään silloin kun exä menee hakemaan elatusapua niin isyystestit tulevat ajankohtaiseksi.

Hankaluuksia varmasti tulee jos et hyväksy miehesi lasta. Miltä itsestäsi tuntuisi että lapsesi isä hylkäisi lapsesi kun saa uuden vaimon kanssa lapsen? Eikö se lapsellesikin olisi mukavaa kun saa tutustua sisarukseensa. Miehen kannattaisi varmaan nyt alkuun selvitää että onko isyys todellista vaiko huijausta.

[QUOTE="aloittaja";29132695]Haluaa kuulema että sisarukset on tekemisissä keskenään. Minä en halua![/QUOTE]

Voit toki olla hyväksymättä lapsen olemassaoloa, mutta sitä et kaiketi voi päättää ovatko sisarukset toistensa kanssa tekemisissä.

• Tykkää
Reactions: Cassyput

Yhteistyössä