Onko mun mitään järkeä tehdä töitä 6.5h päivässä, ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttö

Vieras
kun lapsilla on kokopäivätarhapaikat, vai tehdä itse töitä 5.5h päivässä ja vaihtaa lasten paikat osapäivähoidoksi 5h päivässä (mies vie, minä haen eli hoitoaika olisi klo 7-12) ?

Hain ja sain siis lapsille kokopäiväpaikat päiväkodista kun luulin että saan töitä täyden 7.5h päivässä, mutta nyt kävikin ilmi että saan tehdä vain 6.5h mikä tarkoittaa mulle 160e vähemmän käteen kuussa kuin täydestä päivästä, ja se on jo aika paljon meille kuussa. Ja saman tien aloin laskeskelemaan että olisiko sama jos tekisinkin vain 5.5 tuntia ja saisi hoitomaksut 60% kokopäiväisestä..

Voiko muuten lasten kokopäivähoidon muuttaa yhtäkkiä tosta vaan osapäiväiseksi??

Varmasti onnistuu vaihtaminen osapäivähoitoon. Laske kannattaako vähentää noin paljon töitä, tunti päivässä on 20 tuntia kuussa vähemmän palkkaa verrattuna hoitopaikkamaksuissa saamaasi säästöön.

Alkuperäinen kirjoittaja öttö:
kun lapsilla on kokopäivätarhapaikat, vai tehdä itse töitä 5.5h päivässä ja vaihtaa lasten paikat osapäivähoidoksi 5h päivässä (mies vie, minä haen eli hoitoaika olisi klo 7-12) ?

Hain ja sain siis lapsille kokopäiväpaikat päiväkodista kun luulin että saan töitä täyden 7.5h päivässä, mutta nyt kävikin ilmi että saan tehdä vain 6.5h mikä tarkoittaa mulle 160e vähemmän käteen kuussa kuin täydestä päivästä, ja se on jo aika paljon meille kuussa. Ja saman tien aloin laskeskelemaan että olisiko sama jos tekisinkin vain 5.5 tuntia ja saisi hoitomaksut 60% kokopäiväisestä..

Voiko muuten lasten kokopäivähoidon muuttaa yhtäkkiä tosta vaan osapäiväiseksi??

toi kuulostais aika ihanalta toi työaika, tai saisitko tehtyä niin että pidemmät päivät mutta ainakin yksi ylimääräinen vapis? sillonkin olis osa-aika hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja japs:
Joo, laske tosiaan tarkasti nuo. Oisko töissä mahdollisuutta saada pitempää päivää? Siis pienen ajan kuluttua? Kantsii ottaa sekin huomioon.

ja sekin että jos olet töissä esim. sitten puol kahteen, ja haet lapset kahdelta, niin ovat syöneet päikkärissä jo välipalankin =) muuten tarvii antaa/tehdä se kotona.

Olen ollut kotona yli 4v ja nyt siis lapset meni tarhaan ja minä onnellisesti töihin kokopäiväisesti, tai luulin niin... mutta nyt kävi siis sitten ilmi että siellä pitää tehdä muutoksia enkä saakaan täysiä tunteja. Laskin niin, että mulla jäisi käteen oikeastaan tasan saman verran rahaa kk jos mun tunnit olisi 5.5 ja lapset osa-aikahoidossa 5h, kuin että tekisin 6.5h ja lapset kokoaikahoidossa 7.5h. Se erotus käytännössä, että sitten lapset eivät nukkuisi päiväunia ja söisi välipalaa päiväkodissa.
Lisätunteja tuskin saisin tehdä, tai jos saisin niin satunnaisesti joten sen takia ei kannattaisi lapsia pitää kokopäivähoidossa.

Yhteistyössä