Onko mun mahdollista saada hyvä ammatti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipiipikkuinenlintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipiipikkuinenlintu

Vieras
Olen kohta kolmekymmentä ja vain peruskoulun käynyt kotiäiti. Onko mun mitenkään mahdollista saada kunnon ammattia jossa palkasta jäisi jotain käteenkin? Vai onko jo myöhäistä mun kohdalla?

Ei tarvita kuin rohkeutta lähteä opiskelemaan mahdollisesti itseään nuorempien kanssa, ja rohkeutta ottaa se hetkellinen riski, että tulotaso saattaa pudota (opiskelijan tulot eivät päätä huimaa).

Ihmiset kirjoittavat ylioppilaaksi eläkkeellä ja vaihtavat alaa keski-iässä. Miksi ei siis lähteä kolmekymppisenä opiskelemaan? Kokemukseni mukaan vapaaehtoisesti opiskelemaan lähteneet aikuisopiskelijat ovat älyttömän monipuolisia ajattelutavoiltaan, motivoituneita ja ahkeria. Eivätkä he yleensä lapsiperheen arjesta selvinneenä säikähdä pientä epämukavuuttakaan. Eli lähde miettimään paikkaa ja laita hakupaperit vetämään!

Opiskelisin sinuna nopeasti jonkin esim. kauppatieteellisen koulutuksen ja hakisin sen jälkeen vaikkapa vakuutusyhtiöön töihin. Vakuutusyhtiöt ovat suuria työnantajia ja siellä on monia erilaisia hommia.

Toinen vaihtoehto voisi olla oppisopimuskoulutus?

Yhteistyössä