Onko mahdollista saada miestä "heitettyä pihalle" kämpästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ongelma on sellainen, että meidän parisuhde on tullut loppuunsa. Mä en itse haluaisi todellakaan muuttaa lasten kanssa minnekään. Ovat pienen ikänsä aikana joutuneet jo muuttamaan liian monta kertaa.
Onko siis mitenkään päin mahdollista saada miestä pois, jos se ei itse tahdo?
Kyseessä kaupungin vuokrakämppä.

[QUOTE="tohtori";29023355]Sellainen riuska niska-persote ja viskaus. Kyllä se sillain ulos lentää.jos e'i omat voimat riitä niin ehkä naapurilta heltiää apua[/QUOTE]

Heh, juu.. Lähti kyllä jo ihan itse lätkimään, mutta tiedän aivan varmaksi, että se ei tule virallisesti sieltä pois muuttamaan vapaaehtoisesti.. Vituttaa maksella täysiä hoitomaksuja yms yms. Kun sen kusipään tulot vaikuttaa kaikkeen, mutta senttiäkään se ei käytä yhteisiin menoihin..

Et vastannut että onko asunto sun vai yhteisissä nimissä? Toivottavasti ei jälkimmäinen vaihtoehto koska sitten olet kyllä hippasen heikoilla. Saat miehen toki tässäkin tapauksessa pihalle mutta vääntämään joudut asiasta välikäsien kautta.

Ketään ei voi heittää kodistaan ulos ihan noin vain. Ei edes silloin jos asunto on vain toisen vuokraama/omistama. Ärsyttävää kun ihmiset heittävät noita mutuja "eikun ulos vaan" kun eivät oikeasti tiedä asiasta mitään. Käytännössä, jos puoliso ei suostu muuttamaan, haetaan oikeudesta päätös yhteiselämän lopettamisesta.

http://www.nettilaki.com/a/yhteisel%C3%A4m%C3%A4n-lopettaminen

Soitat vuokranantajalle. Kerrot tilanteen ja että haluat purkaa nykyisen sopimuksen mutta olet valmis kirjoittamaan heti uuden kun mies on saatu irtisanomaan myös puolensa. Miehelle ei tietysti tarvi mennä sanomaan suunnitelmiaan, annat ymmärtää että lähdet sinäkin lasten kanssa.

Jos ne lapset on teidän yhteisiä, niin eikös se pysy lasten toisena kotina edelleen? Etsi itselles ja lapsille uusi kämppä, jossa voit itse olla ilman miestäsi.

Pakkohan se varmaan on kämppä itselle ja lapsille hommata. Mutta siinä tapauksessa vanhasta kodista ei tule kuin satunnainen viikonloppukoti, jos sitäkään..
Ja ei ole siitä kiinni, että olisin kiukutteleva ämmä, joka ei anna miehen tavata lapsiaan. Mitään en tahtoisi, niin paljon, kuin sitä,että lapsilla on molemmat vanhemmat ja vieläpä saman katon alla. Mutta ei vaan ole enää tuo mahdollista :(

Yhteistyössä