Onko mun lapset jotenki jälkeenjääneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edna Birch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Edna Birch

Aktiivinen jäsen
09.05.2005
9 760
0
36
Oonkohan mä tarkoittamattani stressanu esikoista liikaa potta-asioilla?
Meillä aloitettiin pottailut 7kk iässä.
Eka tulos tuli kun lapsonen oli 2v6kk.

Nyt lapsi on 3v3kk ja käy pissalla pönttöön tai pottaan kun herrasta siltä tuntuu, joskus pissa huilaa housuun. Ja siis kyselen aina että pissattaako, aha ei, käytäskö kokeilemassa, nooh, käydään kohta uudestaan... ja sitten ne onkin housuissa.Eikä siinä mitään. Petivaatteet kastuu aina kun laittaa unille vaipatta.

Kakkaa sälli ei suostu tekemään kuin vaippaan. Aina parkuu vaipan että saa kakata, silloinkin menee jonnekin omaan rauhaan; päiväkodissa odottaa että uloslähtiessä laitetaan vaippa ja silloin menee metsikköön kakalle. Kotona jos hänelle ei vaippa laiteta, hän hakee sen itse ja menee jonnekin piiloon kakalle.

Tarrataulu on ollu käytössä, palkintoja on ehdotettu, vedottu Pinguun ja vaikka mihin.. eikä mitään sanottavaa edistystä tapahdu. Kaikista mieluiten tuo lapsi kulkis vaipoissa.

Ja tämä toinen ulostamisen pikkuihmeeni tykkää kulkea kotona nakusillaan. Housut saa kyytiä alta aikayksikön. Potalla kelpaa istuskella, mutta pissapa tulee heti kun lähtee potalta pois taapertelemaan. ja ikää on 1v 9kk. Kakantulon osaa ilmoittaa, mutta kun potalle mennään niin neiti lyö ns.liinat kiinni; tulokset tulee aikanaan vaippaan. Liekö sitten asento mieluisampi vai mitä ihmettä??

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Oonkohan mä tarkoittamattani stressanu esikoista liikaa potta-asioilla?
Meillä aloitettiin pottailut 7kk iässä.
Eka tulos tuli kun lapsonen oli 2v6kk.

Nyt lapsi on 3v3kk ja käy pissalla pönttöön tai pottaan kun herrasta siltä tuntuu, joskus pissa huilaa housuun. Ja siis kyselen aina että pissattaako, aha ei, käytäskö kokeilemassa, nooh, käydään kohta uudestaan... ja sitten ne onkin housuissa.Eikä siinä mitään. Petivaatteet kastuu aina kun laittaa unille vaipatta.

Kakkaa sälli ei suostu tekemään kuin vaippaan. Aina parkuu vaipan että saa kakata, silloinkin menee jonnekin omaan rauhaan; päiväkodissa odottaa että uloslähtiessä laitetaan vaippa ja silloin menee metsikköön kakalle. Kotona jos hänelle ei vaippa laiteta, hän hakee sen itse ja menee jonnekin piiloon kakalle.

Tarrataulu on ollu käytössä, palkintoja on ehdotettu, vedottu Pinguun ja vaikka mihin.. eikä mitään sanottavaa edistystä tapahdu. Kaikista mieluiten tuo lapsi kulkis vaipoissa.

Ja tämä toinen ulostamisen pikkuihmeeni tykkää kulkea kotona nakusillaan. Housut saa kyytiä alta aikayksikön. Potalla kelpaa istuskella, mutta pissapa tulee heti kun lähtee potalta pois taapertelemaan. ja ikää on 1v 9kk. Kakantulon osaa ilmoittaa, mutta kun potalle mennään niin neiti lyö ns.liinat kiinni; tulokset tulee aikanaan vaippaan. Liekö sitten asento mieluisampi vai mitä ihmettä??

En usko että jälkeenjääneitä. He kasvavat omalla tahdillaan. Ei tässä asiassa oo sellasta rajaa.

Taijat ite olla jälkeenjäänyt kun tämmösiä kyselet! Kannattiko alottaa pottailut liian aikasin, ja jos et oo edes pitäny välillä kuukausien taukoja vaan koko ajan potalle tuputtanut niin ei ihme jos ei vieläkään suju.

Meillä oli ton pottailun kanssa ongelma, tai just tuon kakkaamisen kanssa ku vaippaanki se käytiin äheltämässä piilossa. No, ostin pyttyyn supistajan, herra siihen konelehden kanssa ja jätin omaan rauhaan vessaan suljetun oven taa niin alkoi tulemaan. Eli ei tykänny tehdä sitä kun vieressä vahdittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja jälkeenjäänyt:
Taijat ite olla jälkeenjäänyt kun tämmösiä kyselet! Kannattiko alottaa pottailut liian aikasin, ja jos et oo edes pitäny välillä kuukausien taukoja vaan koko ajan potalle tuputtanut niin ei ihme jos ei vieläkään suju.

Äläpäs syytä äitiä!!!!

Mulla kaikilla on aloitettu pottailu 6 kk tietämillä, eikä ongelmia oo ollut!!!!!

Meillä on pidetty siis pottailutaukoja, muutama kuukausikin! tsot tsot,harmaja.

meilläki on supistaja, ja herra sen kans mieluusti istuksii pitkiäkin toveja pytyllä (sanoo siis että kakkattaa ja menee pöntölle). lueskelee kirjaa ja on siellä omissa oloissaan.. eikä pöntössä kuitenkaan ole sitten mitään. kuin korkeintaan se pissa josta kyllä siitäkin saa kehut ja tarran palkaksi.

lopeta se jatkuva kysely pissattaako?? pissattaako?? ja se hätistely sinne potalle,,,kyllä se lapsi tietää millon on hätä,,mutta turhan aikaseen olet alotellut ton homman,,se on pakkopulla sun lapselle...relaa vähän :)

ja kun en vaan antanut vaippaa, tekivät kyllä pönttöön/pottaan. Meillä molemmat oppi 2v 10kuisina. Potta otettiin käyttöön vähän aikaisemmin. LApsi on valmis n. 3vuotiaana kuivaksi.

Meillä ei ole tullut yhden yhtä vahinkoa, kun taas nuoremmilla jotka on "oppinut" olen kuullut, että tulee todella usein housuun/sänkyyn.
Ei kannata hötkyillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
lopeta se jatkuva kysely pissattaako?? pissattaako?? ja se hätistely sinne potalle,,,kyllä se lapsi tietää millon on hätä,,mutta turhan aikaseen olet alotellut ton homman,,se on pakkopulla sun lapselle...relaa vähän :)

:laugh: en mä ihan noin tivaa :laugh: kysäsen aina muina naisina kun nään että jätkä pitelee housunhaaruksista kiinni.
päiväkodissa taitavat stressata enemmän koska isojen puolelle ei pääse ennenku vaipat on historiaa.

:laugh: en mä ihan noin tivaa :laugh: kysäsen aina muina naisina kun nään että jätkä pitelee housunhaaruksista kiinni.
päiväkodissa taitavat stressata enemmän koska isojen puolelle ei pääse ennenku vaipat on historiaa.

Voisko se olla päiväkodin peruja se pottakammo sitten? hyvä ettet ite stressaa siitä, koska se nyt ainakaan mitään auta.
Kuulostaa kyl siltä, että ootte ite kokeillu kaikkea mahdollista - ja omanikin on alottaneet pottailun siinä 7kk iässä ja ihan hyvin menny, että ihan turha siitäkään kenenkään syyllistää.

Mitä jos poika pääsis ite kalsariostoksille? Saisi valkata mieleisensä "isojen poikien housut"?

Pienempi on sit ehkä vaan vielä vähän pieni. Hyvä kun käy siellä potalla istuksimaas kuitenkin. Mites jos potta on muualla kun vessassa, onko lopputulos sama?

:D tuli vaan mieleen mun yks kaveri joka meni kersan perässä potan kanssa kokoajan kysellen ja tyrkyttäen,,,se lapsi ei saannut leikkiä rauhassa kun kaveri keskeytti potan kanssa :D sille sanoin aikas napakasti ja lopetti sen :/

mutta jos on päivisin kuiva niin kai sitten jo pääsee isojen puolelle?

Toisinaan se on vietävä sinne pissalle jos antaa merkkiä mutta sanoo ettei pissata. Itse hoitolasteni kanssa olen tuossa vaiheessa vaan todennut että käydäämpäs pisulla kun näen merkkejä. Usein menee helpommin kun ei kysele/maanittele vaan toteaa asian.

Nyt saatte nauraa mut tuli mieleen tämmönen. Vaipat yksinkertaisesti pois käytöstä. Sotkua varmaan hetken tulee mutta tajuaa kyllä että kylmät märät housut ei ole kivat, josko sitten. Oliko hölmö.

Hyviä kommentteja, mutta:
-isojen poikien housut on ostettu yhdessä pojan kanssa, on ärtspäkkää autokuvioista ja vaikka mitä..
- ja siis veskissä käydään kokeilemassa vaikka vastaus olis "ei mulla pissata", joskus tulee joskus ei, ja joskus sit het jälkee housuihin, joskus vaan ei ihan oikeesti pissattanu
- en oo alkanu maanittelulinjalle, saati uhkaillu, painostanu tms. liekö sit vaistonnu ne muutamat epätoivon hetket ku oon hiljaa mielessäni parkunu että mikä tässä on niin vaikeaa :whistle:

Ja potat kulke ympäri huushollia, pottailtu on Pikku Kakkosta katsoen (itselläni tää oli suurta huvia aikanaan, aina kuulemma kakkasin pottaan keskellä olkkarin lattiaa istuen..) ja vaikka missä.

Ja tota "kylmät märät housut"- tekniikkaa on kans kokeiltu, eikä ne tunnu jätkää häiritsevän. Meidän sohva vaan tuoksahtaa joistain kohdista aika mielenkiintoiselle.. :whistle:

Jospa mä otan ihan iisisti tämän kevään ja sanon päiväkodissakin että potattakaa niin paljon ku ikinä jaksatte mutta mitään painostamista mie en suvaitte; se ei kasaa ku paineita lapsparalle. Kaveri kertoi taannoin toisessa päiväkodissa kuulleensa juurikin tätä "eihän sitä pääse isojen puolellekaan ku on vielä vaipoissa!!" :headwall:

Yhteistyössä