Onko mulla vääristynyt kehonkuva vai mitä, kun tunnen itseni ylipainoiseksi näissä mitoissa?:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suren
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suren

Vieras
Eli 172cm/73,5kg. Olen ollut joskus hoikempikin, siitä on noin neljä vuotta. Olen 27 vuotias. Ihan itkettää, kun peilikuva on niin kamala ja valokuvissa olen hirveän ison näköinen joka puolelta. Tahtoisin olla yhtä hoikka ja kaunis kuin muut ikäiseni nuoret naiset. Tahtoisin olla solakka ja vahva ja näyttää kauniilta kaikenlaisissa vaatteissa. Tahtoisin painaa taas 60 kiloa, mutta pelkään, että en onnistu laihdutuksessa:( Olen ylipainoinen, tunnen sen. Mulla on paha olla ja tunnen itseni rumaksi ja tiedän, että siihen ei auta mikään muu kuin se, että olisin hoikka.

Tiedän varsin hyvin, miten pitäisi syödä, mutta silti vedän herkkuja liikaa ja inhoan itseäni. Ja lihon.

sulla on vääristyny nyt monta muutakin asiaa. Ensinnäkin, kaikki ikäisesi naiset ei ole ohuita, toiseksi taidat olla normaalipainoinen tai ainakin hyvin lähellä, kolmanneksi kuka sulle on antanut luvan inhota ja syytellä ja halveksia itseäsi? Ei ole nättiä käytöstä semmoinen ketään kohtaan.

On kiva syyttää peiliä ja sormia, kun on muutenkin elämä ahdistavaa. Lakkaa typistämästä sieluasi, ota oma henkinen tilasi haltuun äläkä mitätöi itseäsi, ei sillä taivaspaikkaa saa. Ja lue, mitä alla kirjoittaa tuo naisten kateutta ihmettelevä onnellinen pullukka. Älä anna kenenkään kusta muroihisi, itsesikään. Silloin on painokin paljon helpompi hallita, kun ei haaskaa ruutia turhaan itseinhoiluun.

Eikös vääristynyt kehonkuva yleensä tarkota että näkee itsensä ylipainoisena vaikkei ole? Et ole mitenkään selkeästi ylipainoinen,mutta hieman hoikempanakaan et mitenkään anorektisen laiha olisi.

Itsekuri sulla tuntuu olevan heikko jos "et voi" olla syömättä liikaa herkkuja. Ota itseäsi niskasta kiinni,jos tuntuu liian vaikealta laihduttaa nyt pikkujoulukaudella&jouluna niin alota vaikka vuodenvaihteessa. Eikä mitään kaikki-hyvä-on-kiellettyä-ja-urheilla-pitää-kolme-tuntia-joka-päivä,vaan kohtuullisella tahdilla vähennät epäterveellisten herkkujen määrää ja lisäät liikuntaa. Hiljaa hyvä tulee :) Hoikempaa ja iloisempaa ensi vuotta sinulle!

Ei sinulla vääristynyttä kehonkuva ole, koska et ole lähelläkään ihanne- saatika alipainoa. Alipainoinen (tai lähes sellainen) ihminen, joka pitää itseään lihavana, kärsii vääristyneestä kehonkuvasta.

SInä olet vain rehellisesti itseesi tyytymätön. Se on muutoksen alku, tai sitten katkeruuden ydin. Päätät siitä itse, kumpaa se on.

Olethan sä siellä normaalipainon ylärajoilla. Paljon merkkaa noilla kiloilla sekin, onko paljon "löysää" vai harrastaako liikuntaa ja löllyvää ihoa on vähemmän, millainen ryhti on ym. Eli noilla mitoilla voi näyttää ihan kunnolla ylipainoiselta tai ihan normaalipainoiselta.

mä oon 159cm ja painen muka 59 kiloa. Ennen painoin sentään 56kg. mielestäni olen läski. silti ei mulla maha pullota eikä läski roiku missään. en vaan tajua sitä että kun harrastan liikuntaa päivittäin paino saattaa nousta monta kiloa. Sitten kun oli aika kun selän takia en pystynyt liikuntaan puoleen vuoteen LAIHDUIN niin että painoin vain just ja just 53kg. nyt kun taas harrastan liikuntaa paino noussu sinne 59 kiloon. :( ei nyt luulis että pelkällä reippaalla kävelyllä ja keppijumpalla lihakset niin kasvais...

Yhteistyössä