Onko mulla sepelvaltimotauti???

  • Viestiketjun aloittaja huolekas..
  • Ensimmäinen viesti
huolekas..
Toivon vertaistukea! Viikko sitten lähdin illalla kylmälllä ilmalla kauppaan ja ajoin tosi kovaa sinne (että tulisi lämmin) ja matkan puolessa välissä, n. 300m jälkeen tunsin vasemmalla tissin kohdalla jotain, sitä ei voinu sanoa kivuksi, mutta sen tapaiseksi. Se loppui muutamassa sekunnissa enkä paluumatkalla tuntenut enää. Eilen kun koitin nukkua päikkäreitä, tunsin vasemman rinnan kohdalla muutaman kerran sellaisia "tuikkauksia". Sitten hengityksen aikana sattui rintaan, että piti vähän aikaa hengittää pinnallisesti. Tuota mulla on ollut aina välillä. Tänään lähdin lenkille ja kokeilin juosta ja alussa tuntui vasemmassa tississä pari sekuntia jotain, juoksin useampaan kertaan ja mitään muuta ei tuntunut. Ei kai mulla ole sepelvaltimotautia?? Tuntuuko sydämestä johtuva kipu laajemmin, syvemmältä? Mulla tuntuu pinnalta ja voin kohdan näyttää. Mun BMI on 30 ja ikä 25.. Olenko kerinnyt jo sen taudin kehittää? Mulla on tää vasen puoli kroppaa jumissa, paineleminen sattuu kamalasti kylkiluiden päältä ja takanakin lapaluun kohdalla on sellainen kipukohta. Mutta arvatenkin saattaa että pelkään nyt sydäriä
 
"Vieras"
Joo ei ne sepelvaltimot ole tississä. Jos kivun pystyy paikallistamaan johonkin tiettyyn kohtaan niin se ei ole sydämestä.
eikä sydänkipu pahene hengityksen tahdissa tai syvään henfittäessä vaan nimenomaan kylkilihasten tai rustojen jumitus.
 
huolekas..
Mulla sattuu ihan kauheasti painettaessa noiden rintalihasten alueelle ja se kipu jää sihen olemaan vähäksi aikaa. Venyttäminen tuntuu ikävältä. :( Mutta silloin kun lähdin juoksemaan se tunne ei ollu kovin terävä, mutta nopea.
 
Mulla on samanlaisia vasemman rinnan vihlomista ollut jo pari vuotta, ja edelleen hengissä ollaan. Se on varmaan joku kylkivälilihaksien jumitus ym. kun paljon joutuu nosteleen päivien aikana.
 
"vieras"
Joo kylkivälilihakselta kuulostaa. Mä sain kerran kauhean krampin siihen (nostin lasta), pari minuuttia huohotin pinnallisesti. Sitten soitin päivystykseen ja kysyin mikä voi olla. Antoivat lääkäriajan mutta snoivat että jos pinnallinen hengitys tai asennonmuutos auttaa niin ei ole sydänperäistä, sydänkipu on tasaista. Lääkäri sanoi samaa, painoi lihasta ja kun parkaisin, antoi sairaslomaa.
 

Yhteistyössä