onko mulla pissatulehdus vai mitä ihmettä tää nyt on..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
mulla ei oo ikinä ollu pissatulehdusta ja ikää 30v eilen googlettelin aiheesta että pissalla käynti on tiheää mutta myös kipuja on??

mulla on eilisestä asti pitänt käydä vessassa n. 10-15min välein ja sit tulee vaan ihan muutama pisara ei se oikeastaan satu mutta lopuks oon kananlihalla =)

mitä ihmettä tää nyt on..sama vessassa ravaaminen näyttää tänäänki jatkuva..tunnin aikana oon nyt 3 kertaa käyny vessassa vaikken oo ees mitään juonu ja nyt taas vessaan..

mitä teen

Kokeile juoda tosi paljon, niin että se pissa tulee kunnolla. Mulla se auttaa kun joskus tulee tommosta virtsaputken kuumotusta (ei kipua) ja pissalla pitää käydä monta kertaa vääntämässä se tippa.

Sattuuko siis virtsatessa varsinaisesti? Itselläni on kerran ollut virtsatietulehdus ja kerran epäilin ja molemmilla kerroilla kyllä virtsaaminen sattui. Muutoinkin kirveli ja tuntui ihan koko ajan, että pitäisi mennä pissalle.

Olen lukenut (selvittäessäni tuota epäilyäni), että virtsaputki voisi myös ärsyyntyä ihan ulkoisesta hankauksesta (esim. liian tiukat alushousut tms.) ja virtsaamisesta tulee kivuliasta.

Virtsatietulehduksessa voi olla monenlaisia oireita. Jatkuva pissahätä, polte virtsaputkessa, virtsarakko tuntuu "kramppaavan", kivut alavatsalla tai alaselässä. Itsellä oli joskus useastikin lieviä virtsatulehduksia ja jatkuvasti jokin antibioottikuuri päällä. Nyt ei ole ollut enää vuosiin. Paras itsehoito, jos epäilet virtsatulehdusta on ensinnäkin ja ehdottomasti juoda paljon jotta virtsarakko "huuhtoutuu" ja mahdolliset bakteerit tulevat ulos. Kannattaa juoda jotain hapanta ja c-vitamiinipitoista tai vaihtoehtoisesti ottaa muutaman päivän ajan kohtuullinen yliannostus c-vitamiinia purkista. C-vitamiini ei kerry elimistöön vaan ylimääräinen c-vitamiini menee virtsaan ja happamoittaa sen jolloin bakteereiden on hankala lisääntyä. Myös karpalomehu auttaa, karpalo estää virtsatulehduksen bakteereja lisääntymästä. Nämä ohjeet olen saanut lääkäriltä ja kyllä toimivat kun "kuurin" aloittaa heti kun oireita vähänkin ilmenee. Vaarallista ei ole vaikka tulehdusta ei olisikaan. Jos oireet eivät lähde parissa päivässä tai pahentuvat niin sitten lääkäriin, virtsatulehdus on helppo todeta ja antibiootit tehoavat yleensä nopeasti.

kiitos
ehkä jos ei tänään helpota niin pitää kai huomenna soitella
ärsyttää tää jatkuva vessassa käynti ja vaikka olis just käynyt niin on koko ajan sellanen tunne että on vessahätä.
mulla sattuu tuonne alaselkään mutta muuta kipua ei ole eli ei satu mihinkään pissalla käynnin jälkeen men vaan aina oudosti kananlihalle jota en kyllä yleensä mee.

miten lääkäri tutkii onko kyse tulehduksesta? onko lääkäri käynti pakollinen? eli saako antibioottia ilman.

taidan noita kotikonstejakin koittaa

[QUOTE="äiti";24633257]kiitos
ehkä jos ei tänään helpota niin pitää kai huomenna soitella
ärsyttää tää jatkuva vessassa käynti ja vaikka olis just käynyt niin on koko ajan sellanen tunne että on vessahätä.
mulla sattuu tuonne alaselkään mutta muuta kipua ei ole eli ei satu mihinkään pissalla käynnin jälkeen men vaan aina oudosti kananlihalle jota en kyllä yleensä mee.

miten lääkäri tutkii onko kyse tulehduksesta? onko lääkäri käynti pakollinen? eli saako antibioottia ilman.

taidan noita kotikonstejakin koittaa[/QUOTE]

Veikkaan (99 % ) todennäköisyydellä ja kokemuksen valitettavan syvällä rintaäänellä, että sulla on ns. oireeton vti.

Oireeton ei tarkota oireetonta. Vaan oireilee muutoin kuin kovin voimakkailla, perinteisemmillä tavoilla. Eli just alaselkäkipuna + tihentyneenä pissaamistarpeena. Jatkuva pissatunne on kanssa yks oire.

Käy jättämässä tk:een pissanäyte. Samaan tapaan kuin raskausaikana. Jos on positiivinen, saat lääkkeen. Jos se on jo ihan tulehdus, ei mene ohi ilman lääkettä. Alkava voi mennä, mutta tulehdus ei. Hoitamaton voi levitä munuaisten puolelle.

Virtsatietulehduksessa voi olla monenlaisia oireita. Jatkuva pissahätä, polte virtsaputkessa, virtsarakko tuntuu "kramppaavan", kivut alavatsalla tai alaselässä. Itsellä oli joskus useastikin lieviä virtsatulehduksia ja jatkuvasti jokin antibioottikuuri päällä. Nyt ei ole ollut enää vuosiin. Paras itsehoito, jos epäilet virtsatulehdusta on ensinnäkin ja ehdottomasti juoda paljon jotta virtsarakko "huuhtoutuu" ja mahdolliset bakteerit tulevat ulos. Kannattaa juoda jotain hapanta ja c-vitamiinipitoista tai vaihtoehtoisesti ottaa muutaman päivän ajan kohtuullinen yliannostus c-vitamiinia purkista. C-vitamiini ei kerry elimistöön vaan ylimääräinen c-vitamiini menee virtsaan ja happamoittaa sen jolloin bakteereiden on hankala lisääntyä. Myös karpalomehu auttaa, karpalo estää virtsatulehduksen bakteereja lisääntymästä. Nämä ohjeet olen saanut lääkäriltä ja kyllä toimivat kun "kuurin" aloittaa heti kun oireita vähänkin ilmenee. Vaarallista ei ole vaikka tulehdusta ei olisikaan. Jos oireet eivät lähde parissa päivässä tai pahentuvat niin sitten lääkäriin, virtsatulehdus on helppo todeta ja antibiootit tehoavat yleensä nopeasti.

mikä olisi hapanta jossa paljon c vitamiiniä ? kun ei oo nyt tähän hätään pillereinäkään..enkä pysty jatkuvan vessahätäni kanssa poistuun edes kotoa et pääsisin ostamaan.

[QUOTE="äiti";24633294]mikä olisi hapanta jossa paljon c vitamiiniä ? kun ei oo nyt tähän hätään pillereinäkään..enkä pysty jatkuvan vessahätäni kanssa poistuun edes kotoa et pääsisin ostamaan.[/QUOTE]

Mee lääkäriin. Oikeesti ei tommonen pissatarve ole normaalia, tulehdus siellä on.

[QUOTE="äiti";24633294]mikä olisi hapanta jossa paljon c vitamiiniä ? kun ei oo nyt tähän hätään pillereinäkään..enkä pysty jatkuvan vessahätäni kanssa poistuun edes kotoa et pääsisin ostamaan.[/QUOTE]

Appelsiinit, karpalot, puolukat, em. tehnyt mehut.

Yhteistyössä