Onko mulla kieroutunut mannapuurokäsitys vai mitä tää on??!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Siis kun mun mielestä PUURO on sellasta paksua, ei juoksevaa, ja sit siihen voi sekoittaa maitoo tai mehukeittoo ja sit siitä tulee sellasta mukaan paksuista, mut kun keitän mannapuuroa pussin ohjeen mukaan niin siit tulee sellasta velliä.. Ja kun teen niin harvoin niin aina unohdan sen, sit lisään puolessa välissä lisää ryynejä ja sit siin keittelyssä meneekin taas ikuisuus... :headwall: :headwall:

Joo kaameet on ongelmat :D

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Seiti:
Keittämisen jälkeen kun antaa hautua tai valmistaa puuron kokonaan hauduttamalla niin ei tule velliä.

No mä valmistan hauduttamalla mut se on ihan lirua :(

Ei mulla tuollaista liurua tule mannapuurosta kun sen tekee ohjeen mukaan. Siis eihän se kyllä mitään sellaista tönkköäkään ole mutta ei myöskään juoksevaa velliä.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
1 litra maitoa ja 1 1/4 dl mannasuurimoita eikä tu velliä.

Näin juuri. Itse keittelen hetken niin että puuro sakenee, sitten laitan levyn ykköselle ja haudutan n. 10 min. Hyvää tulee :) Ja minä keitän maitopuurot teflonkattilassa.

kyllä yleensä nykyään laitankin. Suurimoissakin on eroa, sillä toisenmerkkisillä tulee vähemmästä määrästä puuroa, toisista velliä ja sen vuoksi kokeilen usein ohjeen mukaan keittää.

Yhteistyössä