Onko mulla ihan kamalan paksu vyötärö?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Oma vy on 79cm ja tavoite olis saada se 5cm ainakin pois. paljon siitä enemmän jos lähtee niin sit paistaa kulkiluut. mitat on 163/64. Riippuu ihan kropan rakenteesta mikä on mahdollista ja mikä näyttää hyvältä. :)

"Samu"
Aika vaikee varmaan kenenkään palstalaisen vastata tohon kysymykseen. Jos vastaa ni älä usko. Meet lääkärille tai vaikka ravitsemusterapeutille jos asia vaivaa. Mutta älä huoli, ei tohon kuole:)

"Vieras"
[QUOTE="vieras";29121657]Oma vy on 79cm ja tavoite olis saada se 5cm ainakin pois. paljon siitä enemmän jos lähtee niin sit paistaa kulkiluut. mitat on 163/64. Riippuu ihan kropan rakenteesta mikä on mahdollista ja mikä näyttää hyvältä. :)[/QUOTE]

Tässä sen taas näkee, että ihmiset ovat niin erimallisia. Itse olin aiemmin sinua 30 kg painavampi, pituus sama, ja vyötärönympärys oli tuolloin myös 79 cm. Läski kerääntyi minulla ihan alamahaan, reisiin ja takamukseen. Vyötärö pysyi suht' hoikkana.

"Vieras"
[QUOTE="Sini";29124034]75 cm on ok vyötärönymärys, kaikki sen yli on liikaa.[/QUOTE]

Höpöhöpö. Ei voi noin yksiselitteisesti heittää tuollaista. 75-senttinen vyötärö on vähän eri asia 185-senttisellä ja 155-senttisellä naisella, noin esimerkiksi.

"Sini"
[QUOTE="Vieras";29124069]Höpöhöpö. Ei voi noin yksiselitteisesti heittää tuollaista. 75-senttinen vyötärö on vähän eri asia 185-senttisellä ja 155-senttisellä naisella, noin esimerkiksi.[/QUOTE]

Kyllä se yleinen suositus on sama kaikille naisille pituudesta riippumatta. Ei pitkän ihmisen sisäelimet sen enempää vaadi tilaa leveyssuunnassa kuin lyhyenkään, vaan päinvastoin niillähän on hyvin tilaa levittäytyä korkeussuunnassa, joten vyötärö voi olla kapea.

"vieras"
Riippuu siitä mikä on sun lantion ympärysmitta, suhde pitäisi olla alle 0,8 eli vyötärönympärys jaettuna lantionympäryksellä.

http://kuntoplus.fi/hyvinvointitestit/vyotaron-ja-lantion-suhde

Lääkäri
Sinulla on todella pieni vyötärönympärys suhteeessa painoosi. Oletko varmasti mitannut oikein? Olet ihan poikkeuksellisen hyvän mallinen, jos sinulla todellakin on noin kapea vyötärö painoosi suhteutettuna. Sinun painoisillasi naisilla vy on keskimäärin 94-107cm, mikäli taulukoihin tuijotellaan.
VY:n tulisi naisilla olla ainakin alle 90cm, mielellään alle 80cm. Ympärysmittasi ei siis sinänsä ole paha, vaan ihan kohtalainen.

"Laura"
Sulla todellakin on tosi pieni vyötärö suhteessa painoo. Mä en sinunta lähtisi vyötäröä yksinään pienentämään. Laihduta 10-15kg, sillä painoa sun pitäisi saada pois ainakin 10kg. Samalla kapenee vyötärökin.

[QUOTE="vieras";29121591]Ympärys 88cm. Paino 95kg.

Tiedän että on ylimääräistä, mut paljonko vyötäröltä pitäis saada vielä pois? Olen 170cm pitkä.[/QUOTE]

Oletko varmasti mitannut vyötärösi oikein? Sulla on todella pieni vyötärö suhteessa painoosi. Sun painoisilla naisilla on keskimäärin 10-30cm paksumpi vyötärö. Mikäli olet mitannut oikein, niin olet kyllä pihan pirun onnekas. Pudota painoa, sillä ylipainoa sulla on. Ainakin 10-15kg pois painosta. Vyötärökin hoikistuu samalla.

ap.
Mulla on suhteessa todella kapea vyötärö. Aina ollut. Samoin mun äidillä ja siskoilla. Ja mummolla ja isomummolla oli myös. Nyt aamulla oli paino 93kg.

Tiedän kyllä mistä vyötärönympärys mitataan, vyötärön kapeimmasta kohdasta n. 2cm navan yläpuolelta. Olen mittaillut vyötärönympärystä jo 15 vuotta. :D

Rasvaprosenttia en ole päässyt raskauden jälkeen mittaamaan, mutta sekin on painoon nähden alhainen. Näin on sanonut personal trainer ja terveydenhoitaja.

Mulla on suhteessa todella kapea vyötärö. Aina ollut. Samoin mun äidillä ja siskoilla. Ja mummolla ja isomummolla oli myös. Nyt aamulla oli paino 93kg.

Tiedän kyllä mistä vyötärönympärys mitataan, vyötärön kapeimmasta kohdasta n. 2cm navan yläpuolelta. Olen mittaillut vyötärönympärystä jo 15 vuotta. :D

Rasvaprosenttia en ole päässyt raskauden jälkeen mittaamaan, mutta sekin on painoon nähden alhainen. Näin on sanonut personal trainer ja terveydenhoitaja.
Olet kyllä todella onnekas! Todennäköisesti näytät myös hoikemmalta, mitä painosi kertoo. Mulla on kans kapea vyötärö. Mä olen 169cm ja painan jotakin 75kg, mutta vyötäröltä mulle mahtuu jopa S koon housut. Ihan litteä vatsa ja lantio yms. Osittain toki treenin ansiota.

ap.
Ennen raskautta mun vyötärönympärys oli 84cm ja paino 88kg. Eli periaatteessa raskauskiloja on enää 5 jäljellä. Mutta mulla oli painonpudotus kesken kun tulin raskaaksi. Silloin näkyi vatsalihakset. Nyt on kuitenkin onneksi litteä maha.

Syömishäiriötaustan takia joudun pudottamaan painoa lääkärin valvonnassa ja lääkäri sanoi että 1-2kg/kk on sopiva tahti. Joskus aiemmin olen pudottanut 27kg kuukaudessa mutta sitten puhkesi anoreksia.

Painoa meinasin pudottaa vielä 15-20kg. Lääkäri sanoi että mun mitoilla sopiva paino on 73-78kg.

Kyllä mä olen tyytyväinen siihen että on kapea vyötärö, ainoa huono puoli että kylkiluut näkyy tosi herkästi ja sopivia farkkuja on hankala löytää. Joskus suunnittelin että poistatan uloimmat kylkiluut. :D

Yhteistyössä