Onko mulla enää muuta vaihtoehtoa, kuin vaihtaa alaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
Olin pois työelämästä, ollessani pitkäaikaissairaan lapsen omaishoitaja. Nyt olen tilanteessa, että kukaan ei palkkaa minua. Olen hakenut aktiivisesti oman alani töitä ja täysin tuloksetta. Tilanne tuntuu jo täysin toivottomalta, olen alkanut jo luovuttaa. Eilen lähetin taas neljä hakemusta. En edes tiedä enää kuinka monta olen lähettänyt, olen hakenut myös muihin töihin kuin sellaisiin joihin minulla on koulutus.

Alkaa tuntua, ettei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin kouluttautua uudelle alalle, tehdä jotain aivan muuta.

[QUOTE="vieras";23515479]Riippuu mikä ala oli se oma alasi, joillain toimialoilla tieto vanhenee nopeasti.[/QUOTE]

Ei ole sellainen ala, jolla tieto vanhenisi nopeasti.

[QUOTE="vieraana";23515495]Ei ole sellainen ala, jolla tieto vanhenisi nopeasti.[/QUOTE]

Voitko kertoa sen alasi niin osaamme paremmin ottaa kantaa vai onko alasi salaistakin salaisempaa?

[QUOTE="vieras";23515502]Voitko kertoa sen alasi niin osaamme paremmin ottaa kantaa vai onko alasi salaistakin salaisempaa?[/QUOTE]

Voin, mutten halua koska kyseessä on niin spesifinen ala. Ala ei ole sellainen, jolla tieto vanhentuisi. Tämän muutaman vuoden aikana on ehtinyt monet opiskelijat tulla ja verkostoitua ohi minun. Ja tuntuu, että työnantajat katsovat vain sitä, että olen ollut useamman vuoden pois työelämästä. Ja kyllä mä sen ymmärränkin tavallaan, että mielummin palkataan joku joka tulee suoraan jostain toisesta projektista, eikä sellaista joka on ollut pois kentiltä.

Yhteistyössä