Onko muittenkin vauvat aina sylissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Esikoinen on 3-viikkoinen ja ihmetyttää, miten paljon sitä saa kanniskella. nytkin hän on sylissä ja nukkuu. heti kun laitan hänet sänkyyn niin alkaa huuto.. ja rauhottuu taas, kun otan syliin. melkeen koko päivän vauva on sylissä, ehkä tunnin pari nukkuu sängyssä. onko muillakin tällasta vai oonko ainut, joka joutuu pitelemään vauvaa koko päivän sylissä..

Se varmaan vähän riippuu vauvastakin, että kuinka paljon haluaa sylissä olla. Kyllä meilläkin noi lapset on aika "sylikissoja" olleet. Mutta yritetään taas silti totuttaa olemaan myös lattialla ja sängyssä. Hyvin tuo nuorimmainen näkyy niissäkin viihtyvän.

Laita sitteriin välillä tai lattialle peiton päälle vauvat oppii aika nopeesti vaatimaan syliä jos heitä koko ajan kantaa.
Meillä esikoinen tais olla 5vkoa ku oli jo eka kerran jumppalelun alla ja siellä viihty.

mut vauva alkaa heti itkee, jos laitan sitteriin.. pitäskö sit vaan antaa huutaa vaan vähän aikaa? ei raaskis millään.. mut ikävää sekin kyllä on, jos vauva tottuu liikaa sylissä oloon..

ap

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut vauva alkaa heti itkee, jos laitan sitteriin.. pitäskö sit vaan antaa huutaa vaan vähän aikaa? ei raaskis millään.. mut ikävää sekin kyllä on, jos vauva tottuu liikaa sylissä oloon..

ap

Ei kolmeviikkoista saa huudattaa ! Eika lasta voi pitaa LIIKAA sylissa !

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita sitteriin välillä tai lattialle peiton päälle vauvat oppii aika nopeesti vaatimaan syliä jos heitä koko ajan kantaa.
Meillä esikoinen tais olla 5vkoa ku oli jo eka kerran jumppalelun alla ja siellä viihty.

höpö höpö, pidä vaan sylissä sitä lastasi jos hän sitä haluaa! noin pieni tarvitsee paljon läheisyyttä. samanlainen oli meidän poika, mutta sitten parin kuukauden iässä alkoi kyllä oikein hyvin viihtymään itsekseen lattialla ja 4 kk ei enää sylissäolo oikein maistunutkaan, kun halusi olla itsenäisempi =) pidä nyt vaan kun vielä voit ja nauti siitä, vaikka voi käsiin käydäkin :) nyt on meidän poika vajaa 6 kk eikä meinaa pysyä sylissä sitten millään!

no en mä kauaa antaskaan huutaa, hetken vaan..

täytyy vaan pitää sit sylissä. Tosin nyt hän meni sitteriin mutta varmaan minuutin päästä tajuaa, ettei oo sylissä ja huuto alkaa taas.. no joo, nyt se alkoikin, täytyy ottaa syliin vaan..

Meille sairaalassa yks ihana lastenhoitaja sanoi ettei vauvaa voi ikinä pitää liikaa sylissä. Me kyllä syliteltiin aikas paljon, mut pidettiin myös lattialla peiton päällä, hyvin viihtyneet siinäkin. =)

Kiitos vielä Vilma76 kirjoituksestasi, tottahan tuo on että kannattaa vaan nauttia siitä kun vielä voi:) Ja tokihan vauvaa on kiva pitää sylissä, ja onnistuu tämä kirjottaminen yhelläkin kädellä!

Ehkä lapsi vaan sitten kaipaa läheisyyttä, suotakoon se hänelle!

Kiitoksia vastauksistanne!

Meillä kun noi pojat on niin eriluonteisia niin vauva-aikanakin on ollut erilaista. Toinen oli melkein kokoajan sylissä ja toinen taas viihtynyt sitterissä ja lattiallakin. Tämä sylivauva (nyt 2v) tarvii edelleen tosi paljon läheisyyttä.

Itse en noin pientä itkettäisi vaan antaisin sitä läheisyyttä niin paljon kuin tarvii.

Voi, oli tuossa iässä ja vielä paljon kauemminkin! Joskus 4kk iässä alkoi viihtyä myös lattialla. Jos ei olisi ollut kantoliinaa, niin en tiedä miten olisin jaksanut kantaa, iso poika kaiken lisäksi:)

Vieläkin on sylivauva(7kk) mutta liikkumisen into on myös kova, joten ei tartte ihan koko aikaa sylitellä.

Exan kaveri varoitteli, etta likasta tulee ihan sylivauva, kun hanta pidettiin aluksi paljon sylissa. No ei mennyt kauaa kun likka alkoi olla vaikea sylissa pideltava kun virtaa ja menohaluja alkoi olla paljon. Etta se siita sylivauvasta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Exan kaveri varoitteli, etta likasta tulee ihan sylivauva, kun hanta pidettiin aluksi paljon sylissa. No ei mennyt kauaa kun likka alkoi olla vaikea sylissa pideltava kun virtaa ja menohaluja alkoi olla paljon. Etta se siita sylivauvasta :whistle:

ootko jo kotiutunut espanjasta scrlet-79?
miten sun harjoittelu meni?

Meillä on viihtynyt paljon sylissä ja on sitte pidettykin. Itse en kokenut yhtään rajoittavana sitä että lapsi kulki liinassa mukana. Ennemmin siinä kuin yksinään sitterissä tms.
Kannettiin monta tuntia päivittäin pienenä, isompana tuli ja tulee vieläkin itse pyytämään kun haluaa syliin tai liinaan, mutta ei enää niin usein. Läheisyyttä tankattiin silloin pienenä niin paljon kuin mahdollista.

Meillä on asuneet sylissä kunnes ovat alkaneet painaa "huh-paljon" ja viihtyä sitterissä muutaman minuutin... =D

Olen jo varautunut siihen että kanniskelen myös kolmatta sylissä.

Mun mielestä se on vauvalle parasta, kyllä se ehtii nuohota lattioita ja kinuta pois sylistä aika pian, vaikka kuinka olisi muka syliin oppinut.

mä en oikein ymmärää miksei "haluta opettaa" vauvaa syliin.. siihenhän se kuuluu. Äidin/isän lähelle, syliin, turvalliseen paikkaan.

Mun murmelini on nyt liki 10 kk ja lähes koko ajan vaan sylissä. harmittaa kun mitään ei pysty kotona tekemään,paitsi ne hommat mitkä onnistuu yhdellä kädellä muksu kainalossa. Ei viihdy neiti edes kantoliinassa:(

Yhteistyössä