Onko muitten 5-6v. tulleet yhtäkkiä ihan mahdottomiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koppis

Vieras
Meillä on nyt menossa vajaa 6-vuotiaalla ihan älyttömän "sekopäinen" vaihe, poika kyseessä. Tähän asti poika on ollut todella rauhallinen ja tottelevainen. Kyseessä varmaan nyt joku uhmaikä. Alan olla ihan ällikällä lyötynä, kun esim. tänään poika suutuspäissään löi isosiskoa silmään. Pihalla hän on ihan muitten vietävissä. Isompi kun käskee tehdä jotain tyhmää, niin toinen tekee. Viikon päästä olisi eskari alkamassa. Rauhoittuisikohan tilanne siellä...

Vasta yks ohittanut tuon iän, mutta KYLLÄ meillä oli pojalla kans jonkin asteen uhmaikä juurikin 6-7 vuotiaana, ku kouluun oli menossa. Joka asiasta vänkäs vastaan ja muuten niin kuuliainen poika oli vaikee saada totteleen. Onneks se oli vaan lyhyt aikanen kausi :)

Meillä 5 -vuotias tyttö on ihan mahdoton!! Tänäänkin kiljui niin kovaa että mulla otti ihan korviin, hakkasi ja potki minua. Ja minähän en sellasista hyväksi, tuolla on huoneessaan miettimässä tekosiaan. Asumme kerrostalossa ja olen ihan varma että kohta on lastensuojeluviranomaiset oven takana, kun naapurit luulee että mä satutan häntä! Ja eskariin pitäis mennä kahden viikon päästä...

Täällä taas 4,5 v. suuttuessaan puree ja suuttuu nykyään vähän joka asiasta. Tämä pureminen ja herkästi suuttuminen uusi ilmiö ja olen aivan kauhuissani!!! Meillä myös pk.hon meno ensi maanantaina ja siitä puhuttu ja sitä jännittää taas kerran,naapuruston kaveripiirissä muutoksia ja isä pois paljon kotoa;nämä varmaan syyt jotka tehneet pojasta ärhäkän ja herkästi suuttuvan;vai mikä on pielessä;kasvatus varmaan.

Yhteistyössä