onko muitten 2v lapsilla vielä maitopullo???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 18:08 nuppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 14:39 vieras kirjoitti:
siis täh??? Ihan oikeestikko vielä noin isoja pullolla ruokitte, ootte varmaan hirmu ylpeitä sitten ku lapsella on erikoiset rautahampaat, kaikki erimuotissa ja työntyneenä kukin minnekkin...kyllä se on vanhempien vastuulla se hammasrivistö...ei ne huvikseen suosittele jättämään tuttia ja pulloa 1 v ikäisenä... :eek:
minulla myös kolme lasta ja meidän 3vee juo vielä sillon tällöin pullosta maitoa, keskimmäinen 2,3vee juo vielä ainakin 3krt päivässä eikä ne hampaat siitä miksikään mene.Turhaa hössötystä tuollainen. Jopa hammaslekuri sanoi sen olevan ok kunhan ei syö tuttia tuon ikäisenä!!!!
AI onko sun 3 veellä jo rautahampaat tullu kauniisti näkyviin??? Ei tietenkään ne maitohampaat ala siinä kieroon vääntymään, vaan siellä alla kasvavat rautahampaat työntyvät eteenpäin ja kieroutuvat kun imetään pulloa/tuttia..ja pullon imeminen on pahempaa kuin tutin!!!! Mutta kasvattakaa toki 2-3 vuotiaille VAUVOILLENNE sellaiset hampaat kuin haluatte, hehän siitä kärsivät ette te ;)
 
Jos se nokkamukiin vaihto ei onnistu niin kokeilkaa aventin silikoninokkaista taikamukia, on vähän kuin tuttipullo.

meidän tyttö 1v3kk juo vielä iltamaidon pullosta, mutta menee se myös tuosta mukista tarpeentullen...
 
Äityliini76
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 11:42 Hepsula kirjoitti:
Ei oo. Pullo jäi pois ennen vuoden ikää.
Sama täällä. Olisi vaan pitänyt samalla vieroittaa tutista, kun tuntui olevan silloin niin helppoa sen pullon jättäminen.
 
liian aikaisin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 12:44 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 18:08 nuppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 14:39 vieras kirjoitti:
siis täh??? Ihan oikeestikko vielä noin isoja pullolla ruokitte, ootte varmaan hirmu ylpeitä sitten ku lapsella on erikoiset rautahampaat, kaikki erimuotissa ja työntyneenä kukin minnekkin...kyllä se on vanhempien vastuulla se hammasrivistö...ei ne huvikseen suosittele jättämään tuttia ja pulloa 1 v ikäisenä... :eek:
minulla myös kolme lasta ja meidän 3vee juo vielä sillon tällöin pullosta maitoa, keskimmäinen 2,3vee juo vielä ainakin 3krt päivässä eikä ne hampaat siitä miksikään mene.Turhaa hössötystä tuollainen. Jopa hammaslekuri sanoi sen olevan ok kunhan ei syö tuttia tuon ikäisenä!!!!
AI onko sun 3 veellä jo rautahampaat tullu kauniisti näkyviin??? Ei tietenkään ne maitohampaat ala siinä kieroon vääntymään, vaan siellä alla kasvavat rautahampaat työntyvät eteenpäin ja kieroutuvat kun imetään pulloa/tuttia..ja pullon imeminen on pahempaa kuin tutin!!!! Mutta kasvattakaa toki 2-3 vuotiaille VAUVOILLENNE sellaiset hampaat kuin haluatte, hehän siitä kärsivät ette te ;)
Nyt tuli lainattua aika pitkàsti mutta menkoon, siis poikamme jàtti (tai otin pois sen) kun hàn oli 1v1kk, koska voin kertoa teille hyvàt tuttipullosta juottajat ettà valitettavasti tosi asia on se ettà rautahapaat on ne hampaat mihin ne raudat tulee....ja nehàn ei tule 3v....
Itse lutkuttelin pulloa kanssa tonne 3v ja ladies and gentelman; paha purentavika sekà telaketjut oli suussa 2v.
Pojallemme en antanut edes tuttia. Lapsi ei tarvi sità mità se ei edes tiedà olevan olemassakaan. Siis kun toinen syntyy, no tutti ja pullosta en anna ollekaan, saa siirtyà suoraan rinnalta nokkapulloon. Imetystà 6kk ikààn. Nokkapullosta voi antaa jo 3kk ikàisenà for your info.
àlkàà repiko mua kappalaiksi mutta nàmà on kylmià tosiasioita. Hammaslààkàrit puhuu yx toista toinen viidettà, eli mielipiteet varmasti jakautuu erittàin paljon kahtia tossa rauta-asiassa.

Meijàn 19kk juo jo lasista..
 
Täällä Helsingissä kun oli se eka hammashygienistin käynti, ja sanoin että meillä on pullo käytössä, niin sanoi että kahteenvuoteen asti voi juoda pullosta, ei pitäs tulla ongelmaa. Poika nyt 1,7vuotta. En viitsi vielä vieroittaa, kun aloittaa hoidon pian, antaa turvaa se pullo, kun on varmaan kova paikka jäädä hoitoon.
 
Näköjään on mielipiteitä ja tapoja monenlaisia... meillä lapsi 1v 2 kk ei päivisin juo tuttipullosta vaan nokkikisesta tai pillillä mukista. Iltamaito menee valitettavasti vielä tuttipullosta (mistä minä itse kärsin....). Mutta yritin kerran sen pullon jättää pois ja tuli niin armoton huuto ja raivo, että päätinpä siirtää sitä asiaa pikkasen eteenpäin :ashamed:
 

Yhteistyössä