Onko muita yhtä väsyneitä?

• Viestiketjun aloittaja väsy nyt
  • Ensimmäinen viesti
väsy nyt
oon niin väsynyt. monta kertaa muuttanut työn perässä ympäri suomen paikkaan, jossa en tunne ketään. En jaksa enää tutustuakaan keneenkään.

Nyt olemme asettuneet aloillemme, mutta en viihdy tippaakaan.

Oma työtilanne heikko, koska olen joutunut uhrautua lasten takia. Jonkun on pakko hoitaa pienet lapset ja olla pois töistä jos lapset sairastavat ja lähteä ajoissa. Olin pitkään kotona koska tiesin että en pystyisi hoitaa hyvin sekä vaativaa korkeakoulutuksen vaativaa työtä sekä lapsia ilman mitään tukiverkkoja. Mies ei kuulemma pysty. koskaan. Siis uhrautua, jäädä pois jos lapset sairastavat, tai hakea ajoissa päiväkodista. Hänellä vaativa työ mutta keskipalkka, pitkää päivää tekee ja ilmaista työtä, kuten suuri osa toimistotyötä tekevistä julkishallinnon korkeakoulutetuista vastuullisessa asemassa olevista. työajalla ei saa tehtyä hommia.

Ja koko ajan tulee noottia, korkeakoulutus maksulliseksi, maksu sille että asuu omassa kodissa (pankin) jne.Juuri ja juuri tulemme toimeen miehen palkalla ja minun pätkätyötuloillla (hyvin vähän töitä) ja silti tuntuu, että koko ajan ollaan repimässä niistä vähistä rahoista lisää ja lisää. veroina.

Olen ajatellut että heti kun lapset ovat täysi-ikäisiä, lähdemme jonnekin koko perhe. mutta mihin?

viiru
Kyllä mun mies pystyy olemaan sairaan lapsen kanssa kotona vaikka onkin korkeakoulututkinto ja vaativa työ. Itselläni normi toimistotyö. Minä jo ennen lasten
hankkimista sanoin miehelle, että se sitten hoidetaan yhdessa ilot ja surut.
Jos mies on lapsen kanssa kotona niin tekee sitten töitä silloin poika nukkuu, jos esim.
on kuumessa.
Mieheni on juristi ja kyllä se pystyy hommansa niin hoitamaan, että on vuorollaan sairaan
lapsen kanssa kotona. Muutenkin on paljon pojan kanssa. Kalenteria se vaatii menojen
yhteensovittaminen, mutta homma toimii.
Meillä on myös tukiverkkoja, mutta käytämme niitä silloin kun on akuutti hätä.
Itse olet suostunut siihen. Tottakai ukkosi mielummin on hoitamatta velvollisuuksiaan, jos sinä ne hoidat.

ap
Meillä kuopus oli pirteä ja iloinen vaikka oli vasta kuumeessa. Ei nukkunut silmällistäkään.

Nyt on esikoinen sairas. Myös omat lihakset särkevät eli olen itsekin sairastumassa.

ap
Miehen alalla ei esim. palkata sijaisia ollenkaan. Ennen kesälomaa joutuu venyttää päivät iltayhdeksään jotta saa tehtyä etukäteen osan kesälomansa töistä.

en tiedä onko hän vain tottunut siihen että hän saa vaan käydä töissä. Vai mitä tapahtuisi jos hän joutuisi jäädä kotiin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
yksin, oudossa kaupungissa lasten kanssa työn perässä. olen vielä eronnut, että ei ole tukea miehestäkään. näin...
Voi että. Jospa sinä viihdyt paremminn omassa kaupungissasi ja tapaat mukavia ihmisiä. Toivottavasti exäsi ottaa lapset kesällä tai viikonloppuisin niin saat ladata akkuja.

Yhteistyössä