Kun supistukset olleet säännöllisiä ja supistusten väli alle 10min. Eli ei missään nimessä lasketa heti ekasta supistuksesta eikä siitä kuinka kauan aikaa vietetty sairaalassa.Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 14:01 valkkari kirjoitti:kuinka se kesto kuuluu laskee, ekasta supistuksesta vai sairaalassa olo ajasta?
Niin eli samanlaiseen saan varautua!! Mulla kun eka synnytyskin jo laskettiin syöksysynnytykseksi.Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 14:46 ei ihan noin kirjoitti:..nopea ollut eka synnytys, mutta mulla näin:
Eka synnytys kesti 4h 55min (avautumisvaihe 4h 30min, ponnistus 17min, jälkeiset 8min)
Toinen synnytys: 50min (avautumisvaihe 38 min, ponnistus 2min, jälkeiset 10min) Tästä en ehtinyt sairaalaan, vaikka soitin ambulanssin heti toisen supistuksen jälkeen(sairaalaan matkaa 80km). Syntyi siis ambulanssiin. Ja tämähän oli syöksysynnytys!
Tarkennuksena vielä että synnytys alkoi lapsiveden menolla...Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 11:44 vieras kirjoitti:Eka synnytykseni kesti kaikenkaikkiaan 2,5 tuntia. Onko muita joilla JO ensimmäinen ollut näin nopea? Mites seuraavat synnytykset? Haluttaisiin jo toinen lapsi mutta pelkään synnytystä. Näin nopea ensikertalaiselle oli shokki. Ehditäänkö seuraavasta edes sairaalaan?
Mitenkäs seuraavat synnytykset meni? Vai onko vielä muita?Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 22:52 Inha kirjoitti:Minulla eka synnytys kesti 2 h 15 min.Alkoi vesien menolla. Kiireesti sai ajaa sairaalaan ,jonne matkaa oli 50 km. Perillä hetki käyrässä ja saliin ponnistamaan. Olihan se vauhdikasta menoa ,kun olin henkisesti varautunut pitempään urakkaan.
Kiitos vastauksesta! Kai sitä täytyy sit uskaltaa...Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 08:42 Emmaliina kirjoitti:Mulla kanssa esikoinen tuli alta kolmessa tunnissa ja alko vesien menolla. Veikkaan että johtu sillon siitä toi nopeus. Kakkonen tuli myös alta kolmen tunnin ja sillon alko suppareilla. Ei sitä periaatteessa kai voi tarkalleen ennustaa miten ne sitte menee mut sanoisin,että jos on nopee ollu esikoinen ni nopeesti tulee ne toisetki. Rohkeesti vaan ralliin mukaan kuitenki. Itellä kolmas tulossa syyskuussa ja kyllä mäki mietin,et ehinkö sairaalaan ollenkaa tällä kertaa..